אייל מאיר אינדקס פרטי מחקר מודרניים לעבודה בקורס גיאופוליטיקה של יוון הקלאסית

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש

אייל מאיר הגיאופוליטיקה של יוון הקלאסית

דוד 2002 = הדמוקרטיה הקלסית

סטרול 2007 = תעמולה אגוניסטית באתונה במאה השישית לפנה"ס

עמית 1984 = תולדות יוון הקלאסית

Andrewes 1956 = The Greek Tyrants

Blok 2000 = Phye's Procession

Boardman 1975 = Herakles, Peisistratos and Eleusis

Boardman 1989 Herakles, Peisistratos and the Unconvinced

Connor 1987 = Tribes, Festivals and Processions

Cook 1987 =Pots and Pisistratan Propaganda

Davison 1955 = Peisistratus and Homer

Davison 1958 = Notes on the Panathenaea

Ellul 1972 = Propaganda: The Formation of Men's Attitudes

Forrest 1966 = The Emergence of Greek Democracy

Frost 1990 = Peisistrayos, The Cults, and the Unification of Attica

Gammie 1986 = Herodotus on Kings and Tyrants

Hall 2007 = A history of the archaic Greek world :ca. 1200-479 BCE

Hyde 1944 = The Greek Tyrannies

Jowett & O'Donnel 1986 = Propaganda and Persuasion

Lavelle 1993 = The Sorrow and the Pity: A Prolegomenon to a History of Athens under the Peisistratids, c. 560-510 B.C.

Lavelle 2005 = Fame, Money and Power: The Rise Of Peisistratos and "Democratic Tyranny at Athens

McGlew 1993 = Tyranny and Political Culture in Ancient Greece

Mossé 1969 = La Tirannie dans la Grece Antique

Nillson 1972 = Cults, Myths, Oracles, and Politics in Ancient Greece

Pearson 1954 = Real and Conventional Personalities in Greek History

Sancisi 2000 = The Tyranny of Peisistratos

Seltman 1960 = Greek Coins

Stanton 1990 = Athenian Politics c. 800-500 BC: A Sourcebook

Van der Vin 2000 = Coins in Athens at the Time of Peisistratos

White 1955 = Greek Tyranny

מי מדבר על מה

אנדרוז 1956: מילטיאדיטים והאולימפיאדה, עמ' 110; עבודות ציבוריות (המקדש לזאוס ואתנה והמעיינות) הקשורות לפולחנים לאומיים, עמ' 111; טיהור דלוס, עמ' 112; עידוד פולחן לאומי והפאנאתנאיה, עמ' 113-114;

בורדמן 1975: השימוש שעשה פיסיסטראטוס במיתוס של הרקלס כדי להשתלט על אלאוסיס.

דויסון 1955: דיון בשאלה מתי שולבו שירי הומרוס בפאנאתנאיה והאם כתב הומרוס הורדו לכתב בפעם הראשונה. קובע שהיה זה היפרכוס ולא פיסיסטראטוס ששילב את דיקלום כתבי הומרוס.

דויסון 1958: פאנאתנאיה.

פורסט 1966: מטבעות הינשוף ואתנה, עמ' 180, 186; הרצון להתרחק מהאלקמיונידים ומהקללה, עמ' 180; הפאנאתנאיה, פסטיבל דיוניסוס ופולחן אלאוסיס, עמ' 186.

פרוסט 1990: איחוד אטיקה כאמצעי לעוצמה פוליטית.

הייד 1944: הטענה הבעייתית שטיראן ביוון הארכאית לא היה צריך תעמולה.

לאוול 1993: המיתוס על האזהרה מפיסיסטראטוס - משטרו הוא רצון האלים;

מקגלו 1993: פיסיסטראטוס מוטיב האלות והרקלס; פיסיסטראטוס ומוטיב האלה כעונש מן האלים.

נילסון 1972: על השימוש במיתוס להשגת רווח פוליטי ביוון הארכאית בכלליות ועל השימוש של פיסיסטראטוס; מוצאו של פיסיסטראטוס ממלכי אטיקה הקדומים.

סלטמן 1960: מטבעות הינשופים שהטביע פיסיסטראטוס.

סטנטון 1990: פאנאתנאיה ותזאוס, עמ' 16 הערה 3; הפסטיבלים והפולחנים הלאומיים, עמ' 103-104; טיהור דלוס, עמ' 105; מעשיהם של בני פיסיסטראטוס, עמ' 111; דלפי, עמ' 112, 116; המשחקים האולימפיים ומילטאדס, עמ' 114-115; היפרכוס ותחריות השירה בפאנאתנאיה, עמ' 118.

וייט 1955: מיתוס המעיינות וחסות על האמנויות, עמ' 12; איחוד אטיקה והפולחנים הלאומיים, עמ' 16;

קונור 1987: בעניין אתנה ופיסיסטראטוס, טוען שפיסיסטראטוס לא משווה את עצמו להרקלס אלא מציג את אתנה כפטרונית שלו והוא בן אדם ולא אל הממלא אחר רצונה של פטרונית העיר.