אלכסנדר בירושלם

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

ביתנושׂאיםהקדמותהרומאנס היווניגביהא בן-פסיסאשמעון הצדיקיוספוסאבות כנסיה ושאר בֻּזנטיםהרומאנס הסוריהרומאנס העבריהגרסא השומרוניתמתוס והיסטוריא

מדליון ברונזא של האפיפיור פאולוס השלישי (1545/6 לס׳). הזכויות שמורות לאוסף המטבעות Heberden, Ashmolean Museum, University of Oxford


פרקים

  1. הקדמות ותודות
  2. רומאנס יווני
  3. גביהא בן-פסיסא
  4. שמעון הצדיק
  5. יוספוס
  6. אבות הכנסיה ושאר בֻּזנטים
  7. הרומאנס הסורי
  8. הרומאנס העברי
  9. הגרסא השומרונית
  10. מתוס והיסטוריא

ביבליוגרפיא לקריאה ראשונית

Fletcher-Louis, Crispin, H.T. (2004). “Alexander the Great’s Worship of the Hight Priest”, in Early Jewish and Christian Monotheism, L.T. Stuckenbruck and W.E.S. North eds. London & NY: T&T Clark. 71-102.

Gnuse, Robert. 1998. “The Temple Theophanies of Jaddus, Hyrcanus, and Zechariah”, Biblica 79.4: 457-472

Kazis 1962

Kim, Tae Hun. 2003. “The Dream of Alexander in Josephus Ant. 11.325-339”, Journal for the Study of Judaism 34, 425-442.

Koet, Bart (2003), ‘Trustworthy Dreams? About the Dreams and References to Scripture in 2 Maccabees 14-15, Josephus’ Antiquitates Judaicae 11.302-347, and in the New Testament’ in Persuasion and Dissuasion in Early Christianity, Ancient Judaism, and Hellenism, ed. Pieter W. van der Horst. Louvain: Peeters: 87-107.

Magen, Yitzhak. 2000. “Mt. Grizim - a Temple City”, Qadmoniot 33: 74-118 (Heb)

Pummer, Reinhard (2009), The Samaritans in Flavius Josephus. Tübingen: Mohr–Siebeck.

Tamari Zvi, 1972. Tannaitic Literature as a Source for Jewish History: From Simon the Just to Johanan ben Zakkai. Dissertation, Philadelphia, Dropsie College.

מגן על גריזים - לחפור בדו״ח החפירה המלא (2007?) ולהתחקות אחרי הויכוח שלו עם מנחם מור.

נעם, ורד. תשע״ג. ״האם הכירו חז״ל את כתבי יוסף בן מתתיהו?״, תרביץ פא: 367-395. (יש לי פדפ)

על אלכסנדר במצרים לעיין שוב ב: Alexnader the Great and Egypt, ed. Nawotka et al Main Heidi 2014 A 11576

לקרוא שוב ולסכם

נקראו: לודא מיון נושׂאי

ערוכים בדוקים וממוינים

כ