הודעות וחדשות

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

עומד להתפרסם מאמר לפיו סביר שאלכסנדר הגדול נרצח בקנוניית חצר...

הלך לעולמו ארנסט בדיאן , אחד מגדולי ההיסטוריונים של העולם היווני-רומי במאה ה-20.

הודעה למשתתפות/י חברה ומשטר

במהלך ההכנה לבחינה נפתחו דפים רבים, תחת שמות שונים ומשונים, שלא בהתאם לנורמות הנהוגות. דפים אלה יוסרו בתוך שבוע מהיום (כלומר ב-כה שבט, 9 פברואר). מי שרוצה לשמור על החומר בדפים הללו, מוזמנ/ת להעביר אותו לדף השׂיחה האישי, או ליצור קשר עם אייל כדי לפתוח דף מאורגן. תודה, ד"ר א. 14:27, 2 בפברואר 2010 (UTC)

מידע לקראת הבחינה בחברה ומשטר

נמצא כאן.

ד"ר א. 09:18, 26 בינואר 2010 (UTC)

סמינר מונותאיזם, חוזרים לעניינים

ד"ר א. 14:00, 14 בדצמבר 2009 (UTC) שלום לכולן/ם -

ראשית, התנצלותי על הבלגן בשבוע האחרון. קיויתי שנוכל לסיים את הסמסטר כסדרו, אבל לא הסתייע. אומרים שמי שרוצה להצחיק את רבש"ע, שת/יספר לו על תכניותיה/ו.

לגבי המשך הסמסטר:

מחר נקיים את הדיון החופשי, כמתוכנן. ככתה, לא צריך להכין שום דבר מיוחד. אני רוצה לשמוע מה יש לכן/ם לאמר גם על מונותאיזם וגם על ויקי. חשוב לי להדגיש: בשני הנושׂאים הללו הקורס הזה הוא התנסות ראשונית לא רק עבורכן/ם, אלא גם עבורי. חשוב לי לשמוע את דעתכן/ם, כדי שאוכל ללמוד ממנה ולהפיק לקחים להמשך.

לגבי המשך הדרך, עדכנתי את הסלבוס. כפי שאפשר לראות, הדיון בנושׂא של טילי ומוטי הצטמצם לפגישה אחת. לפיכך, אני מבקש שנגיע אליהם מוכנות/ים ככל האפשר. כלומר - קראו מה שכבר נמצא באתר (יש הרבה!), קראו את ההערות שלי בדף השׂיחה, והצטרפו לדיון ולעריכה. ביום ג באותו שבוע יציגו מוטי נניקשוילי וסשה פבזין מאמר העוסק באפשרות לקיומו של מונותאיזם בעולם הערבי, שאינו יהודי ואינו נוצרי. המאמר הועלה לויקי (ראו בסלבוס) כ-PDF. מוטי וסשה - אנא קבעו אתי מחר שעת קבלה בהקדם האפשרי.

ביום ג', אסביר גם כיצד ימשיך הסמסטר מבחינת כתיבת העבודות וכו'.

נתראה מחר, אוֹרי.

ביטול שיעור

שלום לכולם,

היום (6.12.09 - יום א) לא יתקיימו השיעורים בקורסים 'מונותאיזם' ו'חברה ומשטר ברפובליקה הרומית'.

עיצוב ערכי הדת

שלום לכולם,

שמתי לב כי אחד הנושאים שאומנם לא הקדשנו לו מרחב עבודה שלעצמו אך הוא חוזר בכל הדיונים שלנו הוא עיצוב ערכי הדת.

אני מעוניין לתת קישור לטור קצר אך מעניין מאוד על מחקר שנעשה באוניברסיטת שיקגו, המחקר מראה

"כי אנשים דתיים מייחסים לאל דעות שהם עצמם תומכים בהן. כאשר דעותיהם משתנות, משתנה גם דרך המחשבה אותה הם מייחסים לאותו אל"

העבודה שלנו קצרה מלהכיל נושא כזה אולם יהיה מעניין לבדוק האם שינויים סוציולוגים-פוליטים גדולים בעת העתיקה קדמו להתפצלויות דתיות?

בתקווה שלא תתעצלו חנוך חן 17:03, 6 בדצמבר 2009 (UTC)

תודה על הקישור.
היפה בניסוי הזה, הוא שהוא מניח שקיימת אפשרות שאלהים אכן קיים. הרי אם לא קיים, אין ברירה אלא שהוא המצאה של אנשים. ואם המצאה של אנשים, מדוע להפעיל מיכשור מתוחכם כדי להוכיח את המובן מאליו?
בקשר לשאלתך על שינויים סוציולוגיים ופוליטיים - הנסיון שלי בתחום מלמד שהדברים כמעט תמיד קשורים אלה באלה, ושכמעט תמיד אי-אפשר להצביע על סיבה ומסובב. הדברים קורים יחד, הם קשורים זה בזה, מניעים ומפרים זה את זה. השאלה "מה קדם למה?" מצביעה לטעמי בעיקר על השקפתו של השואל. מצד שני, הרעיון לבדוק כיצד מבנים חברתיים, פוליטיים ודתיים משפיעים אלה על אלה הוא מצויין, ואני ממליץ בחום לאמץ קווי חקירה כאלה. ד"ר א. 13:54, 7 בדצמבר 2009 (UTC)

תחושות ושאלות

לאחר מספר שבועות מתחילת הסמסטר הייתי מעוניין לשתף את הקבוצה ואת אורי (כן, כמו באלכוהוליסטים אנונימים) במספר תחושות ושאלות שעלו בעקבות שיטת ההוראה של הקורס.

כידוע לכם נקודת המוצא של הקורס הינה לימוד נושא המונותאיזם דרך לימוד העבודה בויקי, אך לדעתי עקב כך מתפספסים תכנים רבים.

בעקרון אני תומך ברעיון של יצירת ויקי אקדמי, יש לדבר כזה פוטנציאל אדיר שיכול להתפתח לפרוייקט נפלא שיצמיח סטודנטים טובים יותר. אך לפני שזה יקרה צריך לפתור עדיין כמה בעיות..

  • פתיחת השיעור- חלק זה הוא לרוב מייגע כי יש חזרה (גם אם הכרחית) על הצדדים הטכנים של השימוש בויקי. אני חושש שגם שיעורים בשנים באות יצטרכו לבזבז זמן יקר על לימוד השימוש בכלי זה.
  • מצגת- עדיין לא ברור לי מה תפקידה של המצגת בשיעור ועקב כך אני גם מתקשה לבצע את המטלה. עד כה בפעמיים שהיתה מצגת הרגשתי שפשוט עברנו על המצגת בזריזות מבלי להתעכב על אף פרט והמשכנו הלאה.
  • תוכן- אולי זה מתקשר למצגת אך לעיתים אני חש שאני לא מבין את המסגרת הכללית של השיעור ולא מצליח להדביק את סך כל הדיונים שלנו לדבר מועיל אשר מקדם את ההבנה לגבי מונותאיזם. אם להיות מפורט יותר אינני רואה קו מקשר בין התכנים בין שיעור אחד למשנהו.
  • העבודה עם הטקסטים- כאן אני מבטא אולי יותר בעיה של "אי אפשר ללמד כלב זקן טריקים חדשים". אני מעיד על עצמי שהתרגלתי ואני אף מעדיף את השיטה שהכרתי בשנים עברו בנוגע לעבודה עם טקסטים. כלומר קריאה יחסית מצומצמת של טקסטים ניתוח משותף שלהם בכיתה ומשם דיון והתקדמות בחומר.

נ.ב בעניין הערות השוליים- למרות שלא קיימת האופצייה כמקש, ניתן ליצר הערות שוליים על ידי שימוש במקש הכתב העילי (כמו בחזקה)1

1 ואז לרדת כמה שורות מטה, לפתוח כותרת של הערות שולים ושם להשתמש שוב בכתב העילי ליצירת מספר הערת השולים ואחריה לכתוב את ההערה כולה.

חנוך חן 18:17, 8 בנובמבר 2009 (UTC)


כל זה טוב ויפה ואהבתי את ההערכות שלך, חנוך. האר נא את עיני, כיצד אני כותב כתב עילי כמו בחזקה?
כמו כן, נראה לי שהעריכה הסתיימה אבל כיוון שאיני בטוח לא אוריד את סימן העריכה שלך.
ר. יפימובסקי 10:43, 9 בנובמבר 2009 (UTC)


והנה לכם דוגמא מדוע חשוב להקדיש תשׂומת לב לעניינים הטכניים השוליים הללו. בזמן שאני כתבתי תשובה ארוכה ומפורטת, רפי החל עריכה משלו, וכל מה שכתבתי ירד לטמיון. ההודעה שלא הורדת, רפי, היתה שלי. המסקנה: לא עורכים דף שיש עליו הודעת תחת עריכה. נקודה. אם יש שאלה: שלחו דוא"ל לעורך. אם לא עונה: כתבו במקום אחר, והעלו לדף הרלוונטי אח"כ. ד"ר א. 11:01, 9 בנובמבר 2009 (UTC)
אורי, הודעת העריכה הייתה מהשעה 10 בבוקר וקיבלתי במייל (כיוון שאני עוקב אחרי שינויים) המודיע שהדף שונה, לכן נכנסתי לבדוק. לא שמתי לב שמחקתי משהו משלך ואם כן אני מצטער.
ר. יפימובסקי 11:08, 9 בנובמבר 2009 (UTC)
רפי, לא מדובר במחיקה, אלא בהתנגשות עריכות. מחיקה, פירושה שמחקת טקסט קיים. זה לגיטימי מאד בתהליך עריכה משותפת, תוך שמירה על נימוס והתחשבות כמובן. התנגשות עריכה מתרחשת כששני אנשים עורכים באותה עת. עד כמה שהצלחתי להבין, מי שנכנס אחרון גורם לכך שעבודת מי שנכנס לפני פשוט לא תישמר.
עד כמה שהצלחתי להבין מה קרה הבוקר, אתה נכנסת זמן קצר מאד אחרי, וכיוון שאני לא שמרתי את העבודה כל כמה דקות, ולא הכנתי לעצמי גיבוי (נאמר באמצעות חזרה על ctrlA ואז ctrlC), כל מה שכתבתי נעלם ונגוז.
שׂים לב גם לעניין הזמנים: הזמן המצויין בחתימות הוא זמן הלסינקי, כלומר שעתיים מוקדם יותר. לכן אנחנו כותבים את המילה הלסינקי בשורת ההזהרה.
אכתוב שוב בהמשך אחר-הצהריים. ד"ר א. 12:27, 9 בנובמבר 2009 (UTC)
הבנתי. שמתי לב להלסינקי אבל לא ידעתי שמדובר בשעון.
ר. יפימובסקי 13:20, 9 בנובמבר 2009 (UTC)

תשובות לשאלות של חנוך

ד"ר א. 13:09, 9 בנובמבר 2009 (UTC)

קודם כל, חנוך, אני מברך על היוזמה שנקטת. אנחנו הרי בתחילתו של ניסוי, שבעצמו אמור להיות צעד ראשון בדרך ארוכה. ברור שההתחלות קשות, וללא תקשורת מתמידה יהיה לנו קשה מאד ללמוד ולהפיק לקחים. לכן, תודה רבה על הדברים!

לשאלותיך, אענה לפי הנקודות. לפי היגיון הויקי, אפנה לכל הכתה. (גילוי נאות: חלק מהדברים כבר נאמרו קודם בשׂיחה פנים אל פנים).

פתיחת השעור: אכן, מייגע. עקרונית, אפשר להעביר את כל הדיון בנורמות ובטכניקות לויקי, אבל כך יש לי ספק שלא כולם יטרחו להחשׂף לדיון. האם נראה לכן/ם שמספיק להעביר את כל זה לויקי?

מצגת: הדבר הראשון שאפשר, אולי שצריך, לעשׂות במצגת הוא לברר את המידע הבסיסי לגבי כל קטע מקור שהתבקשתן/ם לקרוא: מי כתב? מתי? למה? באיזו שׂפה? מי שלמד אצלי כבר קורס או שניים (למעלה ממחצית הכתה; כל המציגות/ים עד כה) מכיר היטב את הדברים. הדבר השני שאפשר לעשׂות במצגת הוא לשאול שאלות לגבי כל קטע מקור. מדוע הוא כאן? מה הזווית המונותאיסטית שלו? הדבר השלישי שאפשר לעשׂות במצגת הוא לנסות לצייר תמונה כוללת של העקרון בו אנו עוסקים בכל שבוע. כמובן, סביר להניח שזה יהיה קשה עד בלתי-אפשרי ללא הדיון בכתה. לכן אנו מבלים שבוע על כל נושׂא. בקצרה: מטרת המצגת היא להכין את הקרקע לדיון בכתה, כשהצוות המציג לוקח אחריות על הנגשת החומר לשאר הכתה. האם זה ברור מספיק? עוד שאלות תתקבלנה בברכה.

תוכן: כאן העניין פשוט יותר. קו אפשר למשוך בין שתי נקודות או יותר. מתוך 6 נקודות שיש לנו בסלבוס, פגשנו (נכון לאחרי השעור של אתמול) רק נקודה וחצי. אי-אפשר להעביר קו בין נקודה וחצי. בקיצור, קצת סבלנות. או, במילותיו של מ. כספי: לצ'יפס על האש לא אומרים 'נוּ'.

טקסטים: כאן אנחנו לא מאד רחוקים/ות מהנוהל של שנים עברו, פרט לשני הבדלים. אחד, יש קצת יותר מקורות לקרוא כל שבוע. לכן הצוות כפול, ולכן אנחנו מנסות/ים לפתח הרגלים של עבודת צוות. הבדל שני: בסמינר הנוכחי אתן/ם נדרשות/ים יותר למחשבה מופשטת, בקנה מידה שאף-אחד מאתנו אינו מורגל/ת בו. על זה נעבוד לאט לאט, עד שנצליח.

הערות שוליים: העניין עדיין בטיפול. יכול להיות שנצליח לארגן גירסא מתקדמות יותר של התוכנה, ואז הבעיא תיפתר מאליה. אם לא, נגבש נוהל פעולה, ונדבר עליו יחד. בינתיים, לא נעבוד עם הערות שוליים. בכל מקרה, הן תהפכנה לכורח רק בשלב כתיבת העבודה הסמינריונית.

מבט לעתיד: חנוך הביע בסעיף הטכני דאגה לגבי הקושי להתמודד עם הצדדים הטכניים של קורס ויקי כל פעם מחדש. לתשובה כאן יש כמה חלקים:

  1. אנחנו עכשיו בקורס שנה ג'. כבר בסמסטר הבא יכנסו לעולם הויקי קורסי שנה א'. תוך זמן לא רב נגיע למצב של סמינריונים בהם (כמעט) כל הכתה כבר מכירה ויקי. זה יראה אחרת לגמרי.
  2. תוך זמן לא רב נגיע למצב בו הסטודנטיות/ים יגיעו לאונ' כשהם מכירות/ים ויקי. כשאתן/ם הייתן/ם בביה"ס, ספק אם כבר היתה ויקיפדיא. היום זה משאב הידע מס' 1 בעולם. תוך כמה שנים הציבור הסטודנטיאלי יהיה כזה שגדל עם ויקיפדיא, ולא מעט ממנו כבר יגיע עם נסיון עריכה. בזמן שאנחנו ממציאים כאן את הגלגל, יש יותר ויותר תיכונים בהם מלמדים עבודה בויקי. מה יחשבו התלמידות/ים הללו, כשיגיעו לאונ' עוד כמה שנים ויגלו שההשׂכלה הגבוהה תקועה בעידן שלפני האינטרנט?
  3. כן, ועל-אף האמור לעיל, תמיד יהיה צורך בישור קו בנושׂאי ויקי. עם זאת, ככל שנתקדם בזמן, יצטבר הרבה מאד תוכן, שיאפשר גישה זריזה יותר לעומקו של החומר. מה שנפסיד במקום אחד, נרוויח עשׂרת מונים במקום אחר. כך, לפחות, אני מקוה.

אני מקוה גם שהצלחתי לענות על השאלות. תגובות, שאלות, הערות והארות נוספות תתקבלנה בברכה!

עבודה בויקי

גם בדף זה וגם בשיחה בעל פה הסתבר שיש אי בהירות בנושא עבודה בויקי. לדעתי הדרך הטובה ביותר להתנסות היא בויקי האמיתי (בעברית או באנגלית או בשפה אחרת השגורה במקלדת הכותב). אני משוכנע שבמהלך שנות הלימוד הצטברו אצל כל אחד מכם חומרים אנציקלופדיים שיכולים להעשיר את הערכים הקיימים בויקיפדיה. כל מה שצריך זה כמה דקות פנויות (בכל שעת יממה שתהיה) ורצון. נכנסים לערך הרצוי, לוחצים על עריכה וכותבים. כך רוכשים ניסיון.

בויקיפדיה העברית יש אפילו תבנית מיוחדת להודיע על כך שעובדים על הערך, כותבים {{בעבודה}} וכל העם יודע שהערך מוחזק לצורך עריכה (לא לשכוח להסיר את התבנית בסוף העבודה).--Mordecai Karniel 16:28, 9 בנובמבר 2009 (UTC)

מוטי, עם כל הכבוד לויקיפדיא, ויש הרבה מאד כבוד, אני לא מקבל את דבריך. ראשית, אין יתרון עקרוני בהעדפת הויקי "האמיתי" על הויקי שאנחנו בונים כאן. נהפוך הוא. המשאב המוגבל ביותר הוא הזמן, ועד כמה שיש, אני רוצה שיופנֶה לאתר עליו אנו עובדים. שנית, יש הבדלים בין תכנת העריכה בויקיפדיא לזו עליה אנו עובדים כאן. הרגלי עבודה שיהיו יעילים שם, עלולים שלא להיות יעילים כאן. ד"ר א. 17:28, 9 בנובמבר 2009 (UTC)
יש יתרון אחד והוא יתרון האנונימיות. אדם העורך כאן משאיר עקבות בשמו האמיתי וכל עריכה מזוהה עם אדם שמכירים. בוקיפדיה ניתן לערוך כאנונימיים ויש פחות חשש משפיטה ערכית. Mordecai Karniel 17:31, 9 בנובמבר 2009 (UTC)
הואיל ואנחנו עובדים באופן פתוח בכל מקרה, היתרון הזה נראה לי שולי במקרה שלנו. ודאי שהוא אינו משתווה לקושי להקדיש את הזמן הראוי למטלות החובה. מי שיש לה/ו יותר מדי זמן פנוי בהחלט יכול/ה להתאמן באלמוניות בויקיפדיא. ד"ר א. 17:50, 9 בנובמבר 2009 (UTC)
אני חושב שדווקא האנונימיות היא משהו שאנחנו צריכים למגר בחיפה-פדיה. שפיטה ערכית היא משהו שחוקר רציני צריך להיות מודע לו ולהיזהר ממנו. מעבר לכך, כל טיעון באשר הוא, גם אחד ששפיטה ערכית הסתננה לתוכו, לא יהיה שווה הרבה אם הוא לא יבוסס כראוי, וזאת ניתן להשיג באמצעות מקורות ראשוניים, משניים, ארכאולוגיים וכדומה. אחת ממטרותיה המרכזיות של חיפה-פדיה היא לבנות מרחב ויקי הכולל את כללי המשחק של האקדמיה. האנונימיות מאפשרת לכל אחד לכתוב מה שהוא רוצה, לא שזה רע, אך במקרים רבים לא מוצגים הסברים מדוע ולמה, ובלי ביסוס ראוי. אני מאמין, שכל מי שיבנה ערך שהוא גאה בו לא יחשוש מחשיפה. להיפך, הוא ירצה שידעו שזו עבודתו. זו לפחות דעתי. --אייל מאיר 18:36, 9 בנובמבר 2009 (UTC)

שאלות עריכה ותוכן

שלום לכולם, כיוון שאני במילואים ולא נוכח בשיעורים עלתה בי שאלה שאולי נענתה בשיעור. אשמח אם תוכלו להפנות אותי לאמצעי עזר או לענות לי בעצמכם, מי שיודע כמובן...

כיצד יוצרים הערות שוליים?

ר. יפימובסקי 20:59, 2 בנובמבר 2009 (UTC)

היי רפי,
יש תשובה מאוד פשוטה. כרגע אי אפשר ליצור הערות שוליים, מכיוון שבגרסה של תוכנית ה-Wiki שאנו משתמשים בה היכולת הזו לא זמינה. או פתרון יצירתי או שדרוג התוכנה יתן מענה לבעיה. וזו חתיכת בעיה.
--אייל מאיר 23:58, 2 בנובמבר 2009 (UTC)
אני אסביר לך מה הבעיה שלי. יש טקסטים שאני רוצה לצטט כהערות שוליים ואני לא מוצא אותם בגרסא המקוונת שלהם. אם זה היה אונליין הייתי מוסיף קישור, זו לא בעיה. בכל אופן. אני מחפש במקורות אחרים. תודה בכל אופן.
ר. יפימובסקי 22:12, 2 בנובמבר 2009 (UTC)


אייל, שמתי לב שמחקת את דף הערך שלי ושל דורון, מדוע ולמה?

ר. יפימובסקי 17:28, 6 בנובמבר 2009 (UTC)

חס וחלילה מחקתי, רק שיניתי לו את השם, או ליתר דיוק קיצרתי אותו. הוספתי אותו לרשימת המושגים הכללית, ששם הדרישה היא שהמושג יהיה באנגלית. כדי לעמוד בדרישה הורדתי את התוספת בעברית והשארתי רק את ה-Caesarpapism. המושג שלך ושל דורון נשאר כמו שהיה, והוא מופיע גם ברשימת המושגים הכללית וגם במדרש ומעשה. אתה יכול לשלב את התוספת בעברית בדף המושג עצמו.
--אייל מאיר 17:33, 6 בנובמבר 2009 (UTC)

סיכומי המאמר של Assmann

היי כולם, הועלו הסיכומים למאמרו של Assmann. אתם מוזמנים להיכנס לתקן ולהוסיף.

--אייל מאיר 13:09, 2 בנובמבר 2009 (UTC)

כפילות מושגים

היי כולם,

במהלך השיעור הודגשה הבעיה ביצירת מושגים כפולים. בדף נורמות ויקי מופיע סדר הפעולות שיש לנקוט בו כשרוצים להוסיף מושג. כמו כן שימו לב שכשאתם מפנים למושג שכבר יצרתם אל תפנו באופן שבו אתם מפנים לקישור חיצוני. פשוט תסמנו את שם המושג בסוגריים מרובעים משני הצדדים והאתר ידע להפנות אוטומטית לדף שכבר נערך.

למשל, המקרה שעלה בשיעור, שני ערכים לאל אמון. קטי וחנוך כבר כתבו ערך על אמון, אבל הכותרת שלו הייתה בעברית ולכן כשגלי ערכה את המושג עם כותרת באנגלית, המושג הופיע בצבע אדום. כמו כן בדף המושגים הוסיפו קישור לערך אמון באנגלית אבל הפנו אליו באופן שמפנים קישור חיצוני.

למי שיש שאלות הצעות או תוספות שיכתוב אותן בדף השיחה.

--אייל מאיר 16:33, 1 בנובמבר 2009 (UTC)

איסוף ממצאים: הרפורמה הדתית של אחנאתון

היי כולם,

אני וגלי עובדים במלוא המרץ על איסוף חומרים לקראת יום ראשון. מהיום בערב תהיה כבר כמות נכבדת של ממצאים לעיונכם. אנחנו נעריך מאוד הערות, הארות וכמובן הגהה. בנוסף, כל מי שקרא את אסמן או שיש לו רעיונות שעלו כבר בעת קריאת מקדונלד מוזמן לתרום לדף השיחה במרחב העבודה שלנו.

ברור שאנחנו לא נתנגד לכך שתוסיפו בעצמכם מושגים, שאלות מחקר חשובות ופריטים ביבליוגרפיים מועילים.

קישור למרחב העבודה: רק שמש! הרפורמה הדתית של אחנאתון

--אייל מאיר 08:59, 29 באוקטובר 2009 (UTC)

עדכון: אני וגלי כבר העלנו לאתר כמות נכבדת של ממצאים וחומרים. אתם מוזמנים לעיין, להוסיף ולתקן.
--אייל מאיר 18:34, 29 באוקטובר 2009 (UTC)

הודעות וחדשות

בוקר טוב לכולם,

מעתה ואילך השאיפה היא שכל ההודעות, חדשות ושאר התקשורת בין משתתפי הקורס תתרחש בתוך האתר עצמו. לכן פתחנו בסרגל הניווט את דף: הודעות וחדשות. הוסיפו דף זה לרשימת המעקב שלכם, כדי שבכל פעם שמישהו יוסיף או יעדכן משהו בדף תקבלו על כך הודעה במייל שלכם.

והנה ההודעה הראשונה: בסרגל הניווט התווסף הדף: נורמות ויקי. אני ממליץ לכולם להיכנס ולעיין בו.

--אייל מאיר 08:59, 29 באוקטובר 2009 (UTC)