שיחה:תשעא ב - סדנא למיומנויות מחקר

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש

לסיכום שיעור חלקי של מייקל מתאריך 3.4.2011

משׂימה 4: סיכום מאמר

דוגמא

כך מומלץ לערוך סיכומי מאמרים:

189: התקופה ההלניסטית התאפיינה בתפוצה נרחבת של מוסד המלוכה.

  • במקום מלך גדול אחד, כמו בתקופה הפרסית, העמידה התקופה ההלניסטית מספר גדול של מלכים.
  • היהודים נאלצו להסתגל לנסיבות החדשות, בהן הקשר עם המלך מיידי וקרוב הרבה יותר, במרחב בכלל ובארץ-ישׂראל בפרט.
    • ההתסגלות היא לא רק פוליטית, אלא גם תרבותית.
      • יהודים יצרו סיפורים שעזרו להם למצוא לעצמם מקום במציאות ההלניסטית.

תשעא ב - סדנא למיומנויות מחקר - מטלות 4 ו-5

משׂימה 3: רשימת מראי מקום

אנא העבירו את מראה המקום מן הרשימה למטה לטבלא, ליד שמכם/ן.

שם הסטודנט/ית מראה מקום
אברמוב יצחק משנה עבודה זרה א', ד'
ג'ורבאן ג'אזיה משנה עבודה זרה, פרק ד, משניות יא-יב.
זימרן ניצן מקבים א 12:39-53 (ומקבילתו: יוספוס, קדמוניות, 13.187-190 = 13.6.1-2)
חטיב נור
חלוס דניס יוספוס, מלחמה 3.409-413, 3.443-452 (=3.9.1, 3.9.7).
חליפה סועאד
כהן קובי Ammianus Marcellinus 19.12.1-8
מיכאלי אסף בראשית רבה (וילנא) פרשת בראשית כ יב (ויעשׂ יהוה אלהים...) וגם במדבר רבה (וילנא) פרשת ברק כ כג (ויחל העם לזנות...)
נאמן יובל
סאלח אמאל

מגילת תענית לטו-טז בסיון (=נעם, ורד. 2003. מגילת תענית: הנוסחים, פשרם, תולדותיהם. ירושלם: יד בן-צבי, 196-197).

פרפילייב טניה
יוספוס, קדמוניות 13.352-355 (=13.2)
צ'צ'לניצקי דני
#יוספוס, קדמוניות 14.86-88 (=5.3) ומקבילתו: יוספוס, מלחמה 1.164-166 (=1.8.4).
קציר תמר יוספוס, קדמוניות 13.275-283 (=10.2-3)
שפירא מיכאל יוספוס, קדמוניות 14.74-75 (=4.4)
שקורי דניאל
  יוספוס, מלחמה 1.164-166 (=1.8.4).


מראי המקום:ראו הערה[1]

  1. יוספוס, קדמוניות 13.352-355 (=13.2)
  2. יוספוס, קדמוניות 14.74-75 (=4.4)
  3. יוספוס, מלחמה 3.409-413, 3.443-452 (=3.9.1, 3.9.7).
  1. מראי מקום מחולקים בדרך כלל כך: המספר הראשון משׂמאל מציין את מספר הספר (הקדמוניות של יוספוס מחולקות, למשל, ל-20 ספרים), המספר שלימינו את מס' הפרק. אם יש יותר ממספר אחד (כמו אצל יוספוס בשיטה הישנה), מדובר בפרקים ובפרקי-משנה. מראי המקום בכתביו של יוסף בן-מתתיהו, הוא יוספוס פלאוויוס, ממוספרים לפי שתי שיטות שונות. מספר הספר זהה בשתיהן, אך החלוקה לפרקים שונה. השתדלנו להביא כאן מראי מקום מלאים בשתי השיטות. מכאן ואילך יצויינו בסוגריים רק הפרק ופרק המשנה, שכן מספר הספר, כאמור, נשאר בעינו.


משׂימה 2: רשימת נושׂאים

נושׂאים נוספים, הקשורים בבית-שאן, אפשריים, אך רק באישור שלי.


הנושׂא
שם הסטודנט/ית
1
השבר הסורי-אפריקני
אברמוב יצחק
2
כתבי המארות

חלוס דניס
3
סתי הראשון
דני צ'צ'לניצקי
4
רעמסס השלישי
סועאד חליפה
5
פלישתים
תמר קציר
6
שאול המלך
אסף מיכאלי
7
מסע שישק
גאזיה גורבאן
8
הסקיתים
קובי כהן
9
דקפוליס - Decapolis
דניאל שקורי
10
דיוניסוס
טניה פרפילייב
11
יונתן בן-מתתיהו החשמונאי
ניצן זימרן
12
דמטריוס השני

13
ר' יהודה הנשׂיא
יובל נאמן
14
Palaestina Secunda

15
רעידת האדמה של 749
מייקל שפירא
16
אשתורי הפרחי

17
מסילת הרכבת החג'אזית
אמאל סאלח
18
דוד לוי

רישום בעברית: שאלה של ניצן

בתאריך 30 במרס 2011 10:23, מאת nitzan24-ב-gmail.com

ד"ר אורי שלום.

  • לא ניתנה התייחסות בכיתה לכיתוב הערות שוליים, וכן רשימה בבליוגרפית, בעברית. בתחילת עבודתי על התרגיל, נתקלתי בקושי זה. לא תמיד ניתן להעביר את הכללים מאנגלית לעברית. למשל, עורכים בכתבי עת ובספרי מאמרים. באנגלית, בהערת השוליים כותבים את המילה עורך בקיצור. בעברית מה עושים?
  • עוד בעניין זה, באנגלית, כאשר המאמר הוא מתוך אסופת מאמרים, כותבים: in. מה המילה בעברית? ב? בתוך? משהו אחר? האם הכוונה הייתה לא לציין ספרים בעברית בכלל?

תודה, ניצן זימרן

תשובה שלי

ודאי שאפשר להשתמש במקורות מידע ופריטי מחקר בעברית.

  • in = ב...
  • ed. = ערכ/ה
  • כל השאר אותו הדבר, אבל משאירים את הרשימות לחוד, כמובן (כי אי-אפשר לסדר אלפביתית בשתי השׂפות יחד).

ואקנח בחתימה ד"ר א. 09:34, 30 במרץ 2011 (UTC)

ציונים

מס' זהות משׂימה 1 משימה 2 משימה 3 משימה 4 משימה 5 ציון סופי
36572337
95 90 95 85 87 92
201249661
47 75 85 85 88 80
39507462
76 85 95 98 95 91
32694846 אין כלל עדות מפוברקת (30)
לא הגיש לא הגיש לא הגיש לא הגיש
327295622
אין כלל עדות מפוברקת (30) לא סיים להגיש (65) 90 לא הגיש 78 חסרים שני תרגילים
23448434
אין כלל עדות מפוברקת (50) לא סיים להגיש לא הגיש 70 לא הגיש חסרים שלושה תרגילים
300925286 94 85 80 90 99 90
301042289 80 90 95 92 86 89
328663927 חלק מהכתה? לא הגיש לא הגיש לא הגיש לא הגיש
300092905
70 70 לא הגיש 70 82 60
34624817 אין כלל עדות מפוברקת (10) 85 90 לא הגיש לא הגיש חסרים שני תרגילים
319179255
85 80 92 70 80 83
309198869 70 70 לא הגיש 72 87 60
301045332 100 80 92 98 89 94
200094662 80 80 85 100 לא הגיש חסר תרגיל אחד
36941987 66 66 85 82 83 79