שיחת משתמשת:Niva Dikman

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש

חזון ההתגלות

אחר צהריים טובים ניבה, מה שלומך?

העבירי בבקשה את הדף "חזון ההתגלות והכת הקיסרית עבודה" לשם שמתחיל בשם של מי שמשתמש בו (גיא? את? זה קצת בלבל אותי), כדי שיהיה סדר באתר (נהוג שמי שפותח דף רושם את שמו ואז את השם של הדף כדי שיהיה קל לעקוב).

אם אין לך את אפשרות ה"העברה" באחת מהלשוניות שבראש הדף, תגידי לי ואני אעביר..


תודה רבה וסוף שבוע נעים :)

רוני רשף 14:26, 1 בספטמבר 2010 (UTC)

היי רוני,
מקווה שביצעתי את ההעברה נכון, החלון צריך להיות תחת שמו של גיא .
שוב תודה,
ניבה
--Niva Dikman 15:27, 1 בספטמבר 2010 (UTC)
העברת מעולה, תודה רבה. נתראה.. :) רוני רשף 18:39, 1 בספטמבר 2010 (UTC)

סוף אוגוסט

היי ניבה,

הסימן שבעזרתו אפשר לכתוב שם של דף ואז שיראו שם אחר הוא shift+\ ואז יוצא ככה: | ולמשל שלד חמורי (אם תסתכלי בעורך העני תראי איך הקוד נראה).

בהצלחה, רוני רשף 07:19, 31 באוגוסט 2010 (UTC)

מעולה ! נתאמן יצא טוב :)
מתחילה לעבוד
המון המון תודה--Niva Dikman 07:21, 31 באוגוסט 2010 (UTC)
אין בעד מה. אם את רוצה שזה ייראה בדיוק כמו של אייל הנה העבודה שלו העבודה של אייל, אם יש שם דקויות בעיצוב שמוצאות חן בעיניך אפשר לעשות אותן.
שנה טובה :) רוני רשף 08:43, 31 באוגוסט 2010 (UTC)

בוקר טוב ניבה

אהלן ניבה, מה שלומך?

עברתי שוב על כמה סיכומי מאמרים שעשיתי בשביל החמורים וראיתי שבJastrow 1892 אולי יש רמז נוסף לדיוניסוס, מה דעתך?

תודה ולהתראות,

רוני רשף 06:59, 3 באוגוסט 2010 (UTC)

היי רוני,
אותי מעניין מה הכוונה ב"שרקה". בכלל אני מציעה לפנות לברכה המלאה -
ח יְהוּדָה אַתָּה יוֹדוּךָ אַחֶיךָ יָדְךָ בְּעֹרֶף אֹיְבֶיךָ יִשְׁתַּחֲווּ לְךָ בְּנֵי אָבִיךָ. ט גּוּר אַרְיֵה יְהוּדָה מִטֶּרֶף בְּנִי עָלִיתָ כָּרַע רָבַץ כְּאַרְיֵה וּכְלָבִיא :מִי יְקִימֶנּוּ. י לֹא-יָסוּר שֵׁבֶט מִיהוּדָה וּמְחֹקֵק מִבֵּין רַגְלָיו עַד כִּי-יָבֹא שִׁילֹה וְלוֹ יִקְּהַת עַמִּים. יא אֹסְרִי לַגֶּפֶן עִירֹה וְלַשֹּׂרֵקָה בְּנִי :אֲתֹנוֹ כִּבֵּס בַּיַּיִן לְבֻשׁוֹ וּבְדַם-עֲנָבִים סוּתֹה. יב חַכְלִילִי עֵינַיִם מִיָּיִן וּלְבֶן-שִׁנַּיִם מֵחָלָב.
יש לנו כאן גם אריה, גם חמור, גם יין וגם את המרכז בשילה שלדעתי נקשר כבר בטקסי יין (למשל "חג יהוה בשילה" שופטים :כא)
אולי יש טעם לחפש קשרים נוספים בין דמות יהודה לדמות דיוניסוס...
מעניין מאוד.
--Niva Dikman 08:18, 3 באוגוסט 2010 (UTC)
מקווה שעזרתי :) רוני רשף 08:44, 3 באוגוסט 2010 (UTC)

סיקרנת מאוד :) --Niva Dikman 08:45, 3 באוגוסט 2010 (UTC)

טקיטוס

צהריים טובים ניבה, מה שלומך?

במהלך חיפושיי אחר חמורים נתקלתי במשהו שמספר טקיטוס על חמורים, אולי כבר ראית ופספסתי אצלך - זה בהיסטוריות, 5.5:

this flattery is not paid their kings, nor this honour given to the Caesars. But since their priests used to chant to the accompaniment of pipes and cymbals and to wear garlands of ivy, and because a golden vine was found in their temple, some have thought that they were devotees p185of Father Liber, the conqueror of the East, in spite of the incongruity of their customs. For Liber established festive rites of a joyous nature, while the ways of the Jews are preposterous and mean.

קישור לטקסט המלא: כאן(אם תחפשי Ivy תגיעי ישר לפסקא)

תודה ובהצלחה :) רוני רשף 12:07, 1 באוגוסט 2010 (UTC)

נראת הערה מצויינת לחלק השלישי של העבודה שלי, תודה !
--Niva Dikman 15:53, 1 באוגוסט 2010 (UTC)


אין בעד מה, אני נתקלת דווקא הרבה בדברים שקשורים לגפנים ויין, נראה שהעבודות שלנו כמעט אחיות (אם ככה מנסחים את זה)
המשך שבוע טוב וקריר, רוני רשף 19:10, 1 באוגוסט 2010 (UTC)

לניבה

צהריים טובים ניבה, מה שלומך?

הוספתי לך בדף העבודה (ניבה דיקמן תשע ב בין אלים ובני אדם עבודה) קיצור חזרה לכאן, כי לי יותר נוח לעבוד ככה וחשבתי שזה לא יזיק גם לך.

כדאי גם פה להוסיף קיצור לעבודה שלך, כדי שלא תחפשי אותה בכל פעם מחדש..

וגם, רציתי להודות לך על העזרא והטיפים, זה מיקד אותי מאוד ופתר לי המון בעיות (וחסך המון זמן..).

אם אוכל לעזור לך במשהו אני פה (את יודעת איפה למצוא אותי),

שוב תודה והמשך יום טוב,

רוני רשף 12:28, 5 ביולי 2010 (UTC)

היי רוני, תודה רבה, רעיון טוב. הוספתי קישור לכאן כי בהחלט יש לי הרגשה שאחפש את הדף הרבה. את מוזמנת להגיב לאורך כל תהליך העבודה ולשאול שאלות. גליתי שכיווני מחשבה שונים עוזרים לי לבנות את שלי. שמחה לעזור תמיד. --Niva Dikman 12:35, 5 ביולי 2010 (UTC)

אני אשתדל לעקוב גם אחרי התוכן ולא רק אחרי הפרטים הטכנים בויקי.. :) אם יש לך דף בתוך הויקי אוֹרי שאליו תרצי :לקשר, הדרך הכי טובה היא להעתיק את הכותרת העליונה שלו ולשים בין סוגריים מרובעים, ככה למשל:
שיחת משתמש:Ronny Reshef (זה פשוט מהיר יותר - לויקי עצמו לעבוד ככה- מאשר להגיע לדף דרך שורת הכתובת).
להתראות, רוני רשף 13:46, 5 ביולי 2010 (UTC)

מוטיב בניית עיר

  • בטקסטים מתוך דיודורוס עלה כי בניית עיר היא פעולה שמבצעים אלים (למען אלים אחרים או למען עצמם, זאוס לדוגמא בונה מקדש לאביו- להוסיף הפניה מדוייקת). בניית עיר ובניית מקדש הם ממים מתוך ממפלקס יותר רחב של בניה מונומנטלית.
  • יש להוסיף את בניית ארך בידי גלגמש (גלגלש הוא 3/4 אל), גלגמש אף מוסיף ואומר כי העיר הוא הדבר היחיד אשר ישאר אחריו להוסיף הפנייה. המזרח הקדום כולו ידוע בבניה מונומנטלית רחבה.
  • במקרא לעומת זאת ישנה דו ערכיות כלפי בנייה מונומנטלית, מצד אחד בסיפור מגדל בבל ישנו לעג לבנייה הבבלית- להוסיף הפנייה (אולי דוגמא חזקה אף יותר היא תפיסת האל הנוודי החי באוהל ולא במשכן קבע להוסיף הפנייה) מצד שני אנו רואים כי אבשלום למשל בונה גלעד משום שאין לו בן-להוסיף הפנייה (זאת מבלי להזכיר את בית המקדש).

כלומר מתוך השוואה זו נראה שדווקא המם של הבנייה המונומנטלית הוא השורד הטוב ביותר.

    • מעניין מדוע נכחד המם המתנגד לבניה זו ובמידה והוא לא נכחד היכן הוא מופיע שוב.
    • האם בספרות היוונית-רומאית הקלאסית בלבד עולה שרק אלים בונים בניה מונומנטלית או האם זה מופיע גם בידי מלכים כפי שאנו רואים במזרח הקדום (זאת אני מעלה מתוך חוסר היכרות מעמיקה עם הכתובות והמיתוסים היוונים-רומאים)

--Niva Dikman 22:51, 24 במרץ 2010 (UTC)