שיחת משתמש:Amal Saleh

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש

חזרה לסילבוס הקורס - סדנא למיומנויות מחקר

תרגיל מס. 3 - סקֻתופוליס

בחירה מעניינת במקור ראשוני! ד"ר א. 17:58, 4 באפריל 2011 (UTC)

  • תחנה ראשונה: מצאי את הספר בספריה, ואתרי את המועד בתוכו.

ט"ו - ט"ז בסיון: בחמשת עשר ביה ובשיתא עשר ביה גלו אנשי בית שאן ובקעתא

  • כתב-יד פארמא: מפני שלא נתחייבו בראשונה לגלות, אבל באחרונה שנתחייבו לגלות תקפה יד בני חשמונאי עליהם והגלו אותם. יום שהגלו אותם עשאוהו יום טוב.
  • כתב-יד אוקספורד: שגם היא היתה לישראל תקועה בימי יון, וכשגברה בית חשמונאי הגלו אותן. ששמחה לפני המקום שמלכות הרשעה מסתלקת מן העולם, שנ': ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשו והיתה ליי' המלוכה. החשמונאים תקפו את אנשי בית שאן והבקעה והגלו אותם בט"ו - ט"ז בסיון.

המשפט לערך: תושבי בית שאן והבקעה הגלו ע"י החשמונאים, לאחר שנכשבה בשנת 107 לפנה"ס ע"י יוחנן הורקנוס הראשון בנו של שמעון החשמונאי.

ורד נעם, מגילת תענית: הנוסחים, פשרם, תולדותיהם (ירושלים: יד יצחק בן-צבי, תשס"ד 2003), 196-197.

  • ד"ר א.
  • יפה מאד! אנא ראי את הדף כפי שארגנתי אותו, לעומת הדף שאת השארת, כדוגמא לעיצוב טקסט.
  • מנין התאריך?
  • מנין שמו של יוחנן הורקנוס?

תרגיל מס. 2 - אנציקלופדיזם וביבליוגרפיא.

הפריטים נרשמו לפי:

  1. Note.
  2. Bibliography.
  3. Author-Date.



  • ספר
  1. جوني منصور, الخط الحديدي الحجازي:  تاريخ وتطوير قطار درعا -  حيفا (القدس: مؤسسة الدراسات المقدسية, 2008).
  2. منصور, جوني. الخط الحديدي الحجازي:  تاريخ وتطوير قطار درعا - حيفا. القدس: مؤسسة الدراسات المقدسية, 2008.
  3. منصور, جوني. 2006. الخط الحديدي الحجازي:  تاريخ وتطوير قطار درعا - حيفا. القدس: مؤسسة الدراسات المقدسية.

 

  •  מאמר
  1. William L. Ochsenwald, "The Financing of the Hejaz Railway," Die Welt des Islams 14 (1973): 129-149, accessed April 1, 2011, doi:10.1163/157006073X00056.
  2. Ochsenwald, William L. "The Financing of the Hejaz Railway." Die Welt des Islams 14 (1973): 129-149. Accessed April 1, 2011. doi:10.1163/157006073X00056.   
  3. Ochsenwald, William L. 1973. "The Financing of the Hejaz Railway." Die Welt des Islams 14:129-149. Accessed April 1, 2011. doi:10.1163/157006073X00056.


  • פרק באסופת מאמרים
  1. בני הספל, "רכבת העמק," בעמק יזרעאל, 1900-1967, עורך ד"ר נאור מרדכי. (ירושלים: יצחק בן-צבי, תשנ"ג 1993), 191-203.
  2. הספל, בני. "רכבת העמק." בעמק יזרעאל, 1900-1967, נערך ע"י ד"ר נאור מרדכי, 191-203. ירושלים: יצחק בן-צבי, תשנ"ג 1993. 
  3. הספל, בני. תשנ"ג 1993. "רכבת העמק." בעמק יזרעאל, 1900-1967, נערך ע"י ד"ר נאור מרדכי, 191-203. ירושלים: יצחק בן-צבי.


  • אתר ברשת
  1. "The Hejaz Railway," Nabataea, accessed April 1, 2011, http://nabataea.net/hejaz.html.
  2. Nabataea. "The Hejaz Railway." Accessed April 1, 2011. http://nabataea.net/hejaz.html
  3. Nabataea. 2011. "The Hejaz Railway." Accessed April 1. http://nabataea.net/hejaz.html.   


  •   ערך אנציקלופדי
  1. Philip Mattar, "Hejaz Railway," In Encyclopedia of the Modern Middle East and North Africa (Detroit, Michigan: Machillan Refernce USA, 2004), 120.
  2.  Mattar, Philip. "Hejaz Railway." In Encyclopedia of the Modern Middle East and North Africa. Detroit, Michigan: Machillan Refernce USA, 2004.

הערות

ספר – מעולה.

מאמר – חסרים עמודים.

פרק באסופת מאמרים – חסרים העמודים.

אתר – חסרות מרכאות.

ערך אנציקלופדי – נא לעשות לפי השיטה באתר זה

נא לעבור שוב על הכל לפני ההגשה.


בהצלחה, רוני רשף 09:00, 4 באפריל 2011 (UTC)

הערות 2

מאמר – מעולה.

פרק באסופת מאמרים – יופי.

ערך אנציקלופדי – פתחי בבקשה את הקיצור Mich ל-Michigan 

כל הכבוד, רוני רשף 09:07, 10 באפריל 2011 (UTC)

תרגיל מס. 1 - בדיון עדות

איך מת אלכסנדר הגדול?

[76] וביומני החצר כתובים כדברים אלה על מחלתו: ביום השמונה עשר לחודש דייסיוס ישן בחדר הרחצה מחמת הקדחת. למחרת רחץ בשרו וחזר לחדר השינה שלו, ועשה את היום במשחקי קובייה עם מידיוס. לאחר מכן, בשעת הערב, התרחץ, הקריב קורבנות לאלים, אכל משהו וקדח כל הלילה. ביום העשרים רחץ שוב בשרו והקריב קורבן לפי עצתו של ניארכוס ושכב בחדר הרחצה ובילה זמנו עימו, כשהוא מקשיב לסיפוריו על שיוטו ועל הים הגדול. ביום העשרים ואחד עשה אותם דברים עצמם, חומו עוד עלה, בלילה היה מצבו קשה וביום שלאחריו קדח מאוד. הוא שינה מקומו ושכב ליד חדר מקווה המים לפי בקשתו של ניארכוס אשר סיפר לו שזאת מצוות האלים; כאן שוחח עם הגמוניו על המשרות הפנויות בצבא ואיך למלאותן לאחר מבחן. ביום העשרים וארבעה קדח מאוד והוא הובל להקריב קרבנו יחד עם ניארכוס. והוא ציווה שגדולי ההגמונים ישהו בחצר הארמון, ומפקדי הגדודים והפלוגות יעשו את הלילה בחוץ. ביום העשרים וחמישה הובל לארמון שבעבר הנהר ונרדם לשעה קלה, אך הקדחת לא פחתה. כשבאו אליו ההגמונים היה כאילם, וכך היה גם ביום העשרים ושישה. ולפיכך היו המקידונים סבורים בו שמת מכיוון שניארכוס סיפר לאחד מהם שאלכסנדר עלול למות בכל רגע, ובאו בצעקות לדלתות הארמון ואיימו על מרעיו עד שנתרצו להם בעל כורחם. וכשנפתחו לפניהם הדלתות נכנסו אחד אחד, כשרק כותונתם עליהם, ועברו בשורה על פני מיטתו. באותו יום עצמו נשלחו פיתון וסלאוקוס למקדש סיראפיס לשאול אם יביאו לשם את אלכסנדרוס, והאל ענה שישאירו אותו במקומו. וביום העשרים ושמונה, לפנות ערב, מת.

[77] רובם של דברים אלו כתובים מלה במלה ביומנים. שום חשד של הרעלה לא הוטל אותה שעה, אלא לאחר מותו של ניארכוס, התחילו להתרוצץ שמועות, כי ניארכוס שבילה עם אלכסנדר בימיו האחרונים הוא זה שסיפק את סם המוות. מסתמכים על אחד החיילים שהיה איתו במסעות. הסם היה מים קרים כקרח שהביא איתו ניארכוס מאחת המסעות שלו מהודו עד בבל מאחד הסלעים ממקום אפל [את המים האלה כינסו כמו טל עדין ושמוּם בפרסה של חמור, כי שום כלי אחר לא היה מחזיק את המים, אלא היה נאכל על ידי צינתם וחריפותם]. על כל פנים, ראיה לא קטנה לדבריהם משמשת העובדה ששעה שההגמונים היו שרויים במחלוקת במשך ימים רבים, הייתה גופתו של אלכסנדרוס מוטלת ללא טיפול במקומות חמים ומחניקים, ובכל זאת לא היה בה שום סימן של קלקול אלא נשארה טהורה ורעננה.

הערות

לצד החיוב יש לאמר ששאלת שאלה ונתת תשובה - כשלעצמה לא מעט בכלל. יתר על כן, בחרת מקור ראוי לתשובה - פלוטרכוס.

לצד השלילה:

  • לא נתת מראה מקום (פלגיאט או רשלנות - חמוּר בכל מקרה)
  • לא מלאת את המשׂימה: לפברק עדות שתפריך את תיאוריית הקשר. מילוי המשׂימה באופן בסיסי הוא הגורם החשוב ביותר במילוי המשׂימה.