שיחת משתמש:Dani Chechelnitsky

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש

חזרה לסילבוס הקורס - סדנא למיומנויות מחקר

מטלה 3

The Antiquities of the Jews Vol14. 5.3

At which time Gabinius (10) came to Alexandrium, and invited those that were in it to deliver it up on certain conditions, and promised that then their former offenses should be forgiven. But as a great number of the enemy had pitched their camp before the fortress, whom the Romans attacked, Marcus Antonius fought bravely, and slew a great number, and seemed to come off with the greatest honor. So Gabinius left part of his army there, in order to take the place, and he himself went into other parts of Judea, and gave order to rebuild all the cities that he met with that had been demolished; at which time were rebuilt Samaria, Ashdod, Scythopolis, Anthedon, Raphia, and Dora; Marissa also, and Gaza, and not a few others besides. And as the men acted according to Gabinius's command, it came to pass, that at this time these cities were securely inhabited, which had been desolate for a long time.

מרקוס גביניוס, אשר השאיר באלכסנדריה חלק מחייליו, יוצא ליהודה ושכנתויה ונותן פקודה לשקם ערים חרבות בדרכו שבינן גם סכיטופוליס.


  • היכן המשפט שהתבקשת לנסח? ד"ר א.

ביבליוגרפיה


Notes And Bibliography

Book:

שיטה 1:

1. Peter J.Brand, The Monuments of Seti I: Epigraphic, Historical and Art Historical Analysis (Toronoto: Brill, 1998), 3-5.

שיטה 2:

2. Brand, The Monuments of Seti I, 4.

Article:

שיטה 1: 1. Adam Shehata, "Recent Discoveries in the Eastern Delta." American University in the Emirates 55 ( 1958): 301-324.

הכותרת של המאמר לא צריכה להיות מוטה אלא השם של כתב העת AUE - שצריך לפתוח (AUE זה ראשי תיבות של משהו, חפש בגוגל ופתח). רוני רשף 09:46, 27 ביוני 2011 (UTC)
יופי. רוני רשף 11:14, 27 ביוני 2011 (UTC)

שיטה 2:

2. Shehata, "Eastern Delta", 301-324.

Part of Few Articles:

Hornung, Erik. "The Tomb of Sethi I," in Weeks, The Treasures of the Valley of the Kings: Tombs and Temples of the Theban West Bank in Luxor, ed. Kent R, (Cairo: American University in Cairo Press, 2001), 194-211.

שם העורך (קנט) צריך להיות אחרי שם הספר (ושם הספר מוטה), כמו בדוגמא למטה. רוני רשף 11:18, 27 ביוני 2011 (UTC).
בשיטה הראשונה יש פסיקים ולא נקודות. רוני רשף 11:18, 27 ביוני 2011 (UTC)

Erik, Hornung. 2001. "The Tomb of Sethi I,". In The Treasures of the Valley of the Kings: Tombs and Temples of the Theban West Bank in Luxor, edited by Erik Hornung. 194-211. Cairo: American University in Cairo Press.

חסרה נקודה אחרי הורנונג, לפני 2001. שם הספר לא מוטה. אנא הסתכל שוב בדוגמאות שכאן למטה. רוני רשף 11:18, 27 ביוני 2011 (UTC)
צריך נקודה אחרי "שת 1." ולא פסיק. והעורך הוא עדיין Kent R., לא אריק הורנונג. רוני רשף 11:42, 27 ביוני 2011 (UTC)


צריך להיות משהו כמו:

Chapter or other part of a book

1. John D. Kelly, “Seeing Red: Mao Fetishism, Pax Americana, and the Moral Economy of War,” in Anthropology and Global Counterinsurgency, ed. John D. Kelly et al. (Chicago: University of Chicago Press, 2010), 77. 2. Kelly, “Seeing Red,” 81–82.

בשיטה הראשונה, ו:


Chapter or other part of a book Kelly, John D. 2010. “Seeing Red: Mao Fetishism, Pax Americana, and the Moral Economy of War.” In Anthropology and Global Counterinsurgency, edited by John D. Kelly, Beatrice Jauregui, Sean T. Mitchell, and Jeremy Walton, 67–83. Chicago: University of Chicago Press.

בשיטה השנייה. רוני רשף 09:46, 27 ביוני 2011 (UTC)

דני, זה עדיין לא בדיוק - שים לב בבקשה לנקודות ופסיקים, והטייה של שם הספר. רוני רשף 11:18, 27 ביוני 2011 (UTC)

Encyclopedia:

1:

Mazar Amihay, "Beth-Shean," in The New Encyclopedia of Archaeological Excavations in the Holy Land (Jerusalem: Carta 1993), 56.

בין ירושלים ל-1993 חסרה ההוצאה לאור. רוני רשף 09:52, 27 ביוני 2011 (UTC)

צריך להיות ירושלים: כרטא, 1993. עם נקודותיים ופסיק. רוני רשף 11:20, 27 ביוני 2011 (UTC)

Website:

"Britanica. Seti I," accessed April 2, 2011, http://www.britannica.com/EBchecked/topic/536230/Seti-I .

"Britanica Seti I."

יפה. רוני רשף 09:56, 27 ביוני 2011 (UTC)

Author-Date:

Book:

Brand, J.Peter. 1998. The Monuments of Seti I: Epigraphic, Historical and Art Historical Analysis. Toronto: Brill.

(Brand 1988, 3-5).

צריך רווח בין פיטר. ל-1998. רוני רשף 09:52, 27 ביוני 2011 (UTC)

Article:

Shehata, Adam. 1958. "Recent Discoveries in the Eastern Delta." American University in the Emirates 55: 301-324.

AUE זה ראשי תיבות של שם של כתב עת (צריך להיות בכתב מוטה). חפש אותן ברחבי הרשת ומצא מה הן אומרות. רוני רשף 09:52, 27 ביוני 2011 (UTC)

Part of Few Articles:

Breasted, James.H. 1906-1907. "Ancient Records of Egypt". Chicago.

Encyclopedia:

Mazar, Amihay. "Beth-Shean." In The New Encyclopedia of Archaeological Excavations in the Holy Land. Jerusalem: Carta January 1993.

חסר שם ההוצאה לאור של הספר. רוני רשף 09:52, 27 ביוני 2011 (UTC)
ובינו לבין 1993 חסר פסיק. לא צריך ינואר. רוני רשף 11:20, 27 ביוני 2011 (UTC)

Website:

Britannica. 2011. "Seti I". http://www.britannica.com/EBchecked/topic/536230/Seti-I

בלי last זה טוב. רוני רשף 09:56, 27 ביוני 2011 (UTC)

סוף החופש - כמעט..

שלום דני,

יש בכוונתי לעבור על תרגיל 2 לקראת סוף חופשת הפסח. רציתי לוודא איתך שעברת על ההערות ותיקנת את מה שצריך לתקן.

כשתסיים את התיקונים והשיפורים אתה יכול לכתוב לי בשיחת המשתמש שלי או לשלוח לי דואר אלקטרוני.

בהצלחה, רוני רשף 09:04, 27 באפריל 2011 (UTC)

הערות לביבליוגרפיא

ספר: חסרה השיטה השנייה של Notes& bibliography (יש 2, לפי הספירה שלך 3 – זו שמתחת לשתי הדוגמאות שעשית)

author date יפה!

מאמר: פסיק מיותר, לפתוח את ראשי התיבות לשם המלא של כתב העת.

חסר פסיק, חסרה השיטה השלישית של Notes& bibliography (שוב, לפי הספירה שלך)

author date – הכותרת של המאמר לא צריכה להיות בהטייה, לפתוח ראשי תיבות של כתב העת

פרק באסופת מאמרים: לפי שיטת שיקאגו זה נקרא

Chapter or other part of a book

נא עשה לפי הנחיותיהם והגש לבדיקה חוזרת.

ערך אנציקלופדי – נא לעשות לפי השיטה באתר זה

אתר – חסרה כותרת האתר וצורת כתיבה נוספת לפי Notes& bibliography

author date יפה!


נא לעבור שוב על הכל לפני ההגשה.

בהצלחה, רוני רשף 14:45, 6 באפריל 2011 (UTC)

בדיקה 2

דני, שמתי לך את ההערות בגוף הטקסט. אם משהו לא ברור, אנא שלח לי אימייל. בהצלחה בכל הבחינות, רוני רשף 09:56, 27 ביוני 2011 (UTC)

בדיקה 3

עוד כמה הערות קטנות, אנא תקן. רוני רשף 11:21, 27 ביוני 2011 (UTC).

האם הייתה קנוניה לרצח אלכסנדר?!

בנו של מדיוס  היה אכינס שעל עברו לא ידוע לנו הרבה. בכל זאת הודות לקשריו של אביו לאלכסנדר, שהה רבות בסביבתו. הכינוי שקיבל היה אכינס הרזה למרות שלא היה יותר מדי בחייו.

את המשקל איבד עם הזמן בשנתיים האחרונות בחיי אלכסנדר אשר חשש לחייו ולקח את הנער בן ה 19 לטעום כל דבר שאכל או שתה לפניו. מהארוחות התכופות ומהפרעה נפשית קטנה שכנראה סבל מילדותו, פיתח אכינס אנורקסיה. ממנה גם נפתר בסופו של דבר עקב כשל לבבי כסיבוך. מתשאול במשפט שנערך עקב רדיפות אולימפיאס[1] לפי כתבי פלוטרכוס[[1]], ניתן להסיק מסקנה שאלכסנדר לא הורעל ע"י אוכל או שתייה.

במהלך המשפט אכינס מתואר כאיש טרוד ונראה כאילו חולה גם בשגעון בנוסף לאנורקסיה. במהלכו, גידף הרבה והעין הימנית שלו קפצה ללא הרף. אכינס תאר איך שנתיים קיבל יחס מזלזל והוכרח לטעום כל דבר. כל לגימה או נגיסה שעשה, חשש שיהיו האחרונות שלו. עם הזמן הפסיק לישון בצורה שקטה כי גם בחלומותיו דמיין איך הוא עצמו נחנק למוות. כמו כן, גם אם ישן, פעמים רבות דרש אלכנסדר להביאו באמצע הלילה כדי שיתאם ארוחה לילית כלשהי. לאכינס לא הייתה אפשרות לחופשה אפילו לא ליום אחד. אכינס אשר חשש שאולי יפגע מרעל שלא הורג מיידית, התחיל להקיא את האוכל מיד לאחר שהיה עוזב את אלכסנדר וכך בעצם לנפשו המעורערת מהילדות, נוספה האנורקסיה.

לאחר כשנה, האיש הרגיש מאויים ופיתח פאראנויה שגם אותו מנסים לרצוח. ייתכן שפיתח גם הפרעת זהות דיסוציאטיבית[2] שגרמה לו לחשוב שהוא אלכסנדר עצמו אך לזאת אין בידיינו הוכחה כתובה. אם אכן כך היו הדברים ואלכסנדר לא הכניס לפיו דבר ללא אכינס שיטעם קודם לכן, ניתן לשלול את האפשרות שהורעל.

  1. אמו של אלכסנדר

הערות

  • קו הטיעון מנסה להוכיח שלא היתה הרעלה באמצעות יצירת דמות של "טועם מלכותי", שהיה ניזוק מהרעל לו היה כזה. בעיא קטנה בטיעון היא שלא הצבת את הדמות ביום המשתה הגורלי. בעיא גדולה בהרבה היא שטענת שאכינס זה הקיא מיד את כל שטעם. כך ניצל הוא, ואלכסנדר מת.
  • מעבר לכך, לא ציינת כלל מהו טקסט זה, מי כתב אותו, מתי, ובאיזו שׂפה. השארת את השאלות הבסיסיות שיש לשאול על כל מקור ללא כל מענה.
ד"ר א. 15:57, 27 במרץ 2011 (UTC)
שלום רב
רציתי להתייחס לנקודה "בעיא גדולה בהרבה היא שטענת שאכינס זה הקיא מיד את כל שטעם. כך ניצל הוא, ואלכסנדר מת." 100% מה הבעייה עם זה? מבחינה כימית\פיזית אני לא רואה בעייה בזה כי הרי חלקיקי אוכל מורעלים יכולים להשאר בגוף האדם ולא נשתפים ממנו
בכבוד רב, דני צ'צ'לניצקי
שלום וברכה -
משפט המפתח בעדות שזייפת הוא: "אם אכן כך היו הדברים ואלכסנדר לא הכניס לפיו דבר ללא אכינס שיטעם קודם לכן, ניתן לשלול את האפשרות שהורעל". כך מתייחס ל"עובדה" שאכינס שתה ואכל כל דבר ששתה ואכל אלכסנדר. אכן, יתכן בהחלט שחלקיקי אוכל מורעלים נכנסו גם למערכת של אכינס, אבל אם הקיא מייד את הכל - להבדיל מאלכסנדר שלא הקיא כלום - הרי שהחשׂיפה של אכינס לרעל היתה קטנה יותר בסדר גודל שלם מזו של אדונו. השווה את המצב לטועמי יין, המגרגרים את המשקה בפיהם ואז יורקים אותו לדלי. מדוע? כדי לא להשתכר. בכך שהכנסת את הפרט על ההקאה (שאין בו כל צורך לסיפור, אגב), החלשת באופן משמעותי את עדותך. ד"ר א. 07:19, 28 במרץ 2011 (UTC)