תשעא ב - ויקי במדעי הרוח

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

http://amitay.haifa.ac.il


הקדמה

סדנא למיומנויות מחקר: האם מותר להשתמש בויקיפדיה?

תודות:

  • ד"ר דני בן-צבי, שירי הגני
  • שי שפילר
  • אייל מאיר, רוני רשף
    • יש עבור מה ועבור מי להגיש הצעות לקרנות מחקר
  • מוטי קרניאל

עד כה בתש"ע - תשע"א:

  • 12 קורסים תוך שימוש בויקי
  • כל החומר המחקרי שלי
  • פרוייקט מחקר בינלאומי על האלכסנדר-רומאנס (מחכה לפיתוח)

הוראה

ארגון חומר לקורס

  • יעיל בהרבה מהיילרן
  • מאפשר קישוריות וגמישות מירביות

השפעות על התנהלות הכתה

  • ככל שהדרישה לשימוש בויקי גבוהה יותר, כך מתרוממת גם רמת ההכנה מצד הכתה
    • יותר עבודה גם למרצה
  • הרחבת מרחב הדיון
    • סמינר מונותאיזם: דיון מתחיל לפני השעור
    • ערוץ ביטוי נוסף ל"פרחי קיר"

שקיפות ושיתוף

  • בסדנא לכתיבה - אפשרות לבדוק עבודות של כולם מול כולם
  • מבחנים בדוקים הועלו לאתר - אפשרות ללמוד מטעויות של אחרים/ות
  • במהלך כתיבת עבודה - אפשרות שלי לתפוס טעויות בתחילתן
  • אפשרות לשיתוף פעולה ספונטני בתוך הכתה
  • ירושה ופיתוח של נושׂאים משנה לשנה
  • שינוי הסדר ההיררכי בכתה ויצירת תחושת שייכות אצל הסטודנטים/ות

טיפוח מצוינות

מחקר

תחליף מעולה ל"כרטסת"

  • נגישות החומר ברשת
  • קישוריות בין הנושׂאים השונים
  • שילוב מחקר והוראה

מה הלאה?

למידה מרחוק

  • נגישות מכל מקום
  • אפשרות לדרוש השתתפות פעילה מלומדות/ים רחוקות/ים
  • יצירת קהילתיות למרות המרחק
  • צמצום רמאויות על-ידי דרישה לעבודה מתמדת

שתוף פעולה בינלאומי

  • ברגע שמוותרים על העברית, השמים הם הגבול

פרוייקט ויקיפדיה

  • חלון הזדמנויות חד-פעמי
  • העמדת ויקיפדיה העברית על רמה אקדמית נאותה

מדוע כדאי לנו לטרוח?

  • תרומה לחברה ולקהילה
  • גיוס סטודנטים/ות:
    • פרסום ממוקד
    • שיתוף ושייכות כאמצעי פרסום
    • משיכת מצויינות ועידודהּ

איך להתחיל?