תשעא ב - סדנא למיומנויות מחקר

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש

א / 12:15-13:45 / רבין 7036

מהלך הקורס

היכרות

פברואר 27 - כג אדר א

  • סדנא למיומנויות מחקר: איך לומדים היסטוריא?
  • ויקי - חזון ומעשׂה
  • מה עושׂים כשפוגשים טקסט? שאלות בסיסיות להכנת טקסט לדיון

לפגישה הבאה -

איך מת אלכסנדר הגדול?

הערכת העדויות

מרץ 6 - ל אדר א

  • בדיקת הכנה
  • דיון במות אלכסנדר תוך דגש על אמינות המקורות

לפגישה הבאה -

  • בִּדְיון עדות - תרגיל 3.1
    • זמן הגשה: מוצ"ש מרץ 13, 00:01

טענת הזייפן

מרץ 13 - ז אדר ב

  • קריאה משותפת של העדויות הבדויות, ניתוחן והערכתן

לפגישה הבאה -

  • לתקן, לשפר ולשפץ עבודות, מי שצריך.
  • הביטו בתרגיל של תמר קציר ומצאו בו נקודות תורפה.

מועד להגשת נוסחים מתוקנים: מוצ"ש, 19 מרץ, 23:59.

בית-שאן

אנציקלופדיזם וביבליוגרפיא

מרץ 27 - כא אדר ב

  • כללי הרישום הביבליוגרפי

לפגישה הבאה -
למצוא 5 פריטים ביבליוגרפיים הנוגעים לאחד מהנושׂאים או הערכים המסתתרים מאחרי קישור זה, ולהעלות אותם לויקי לפי כללי הרישום של Chicago manual of style בהתאם לכללים המפורטים למטה של תרגיל 2.2.

  • זמן הגשה: 3 אפריל 00:01
    • תרגילים שיוגשו אחרי 1 במאי יסבלו מירידת ציון בקצב של נקודה ליום.

כתיבת ערך

אפריל 3 - כח אדר ב

בפגישה זו נפעל יחד לקראת בניית ערך אנציקלופדי אודות קורות העיר בית-שאן בתקופות ההלניסטית והבֻּזנטית - סקֻתופוליס. בשעור זה נראה אילו פריטי מידע כדאי לשבץ בערך אנציקלופדי, ובאיזה יחס אלה לאלה.

  • כהכנה, נא עיינו לכל הפחות בחלקים המתאימים של הערכים בויקיפדיה אנגליקא ובמקבילתה העברית.
  • מי שרוצה להצטיין מוזמנ/ת לחפשׂ פריטי מידע מעניינים וחשובים במקומות אחרים.

לפגישה הבאה -

  1. עיינ/י ברשימת מראי המקום בדף השׂיחה. בחר/י לעצמך מראה מקום אחד והעבר/ירי אותו לטבלא ליד שמך.
  2. אתר/י בפועל את מראה המקום (בספר מודפס בספריה, ברשת או בשניהם). אם אתרת את הטקסט ברשת - תנ/י קישור!
  3. ציינ/י בדף השׂיחה שלך אילו פריטי מידע (data) מעניינים, חשובים וראויים להופיע בערך אותו אנו מחברים/ות.

זמן הגשה: מוצ"ש אפריל 10, 00:01

עצה מחקרית: אל תסתפק/י בכתוב במראה המקום. קרא/י את ההקשר וברר/י לעצמך שמות ומונחים שאינם מובנים.

בדיקת ערכים

אפריל 10 - ו ניסן

  • נבדוק יחד לפחות חלק מהערכים מתרגיל 2.3

אלכסנדר בירושלם

משׂימה לקראת השעור הבא, 22 מאי:

עד סוף הסמסטר נתרגל קריאה של מחקר אקדמי, ניתוחו ותימצותו. לשם כך נקרא את: להעלות קבצים ולהוסיף קישורים

סדר השעורים:

  • 22 מאי: נדון בסיפורו של יוספוס
  • 29 מאי: נדון ב-Gruen 1998 189-202
  • 5 יוני: נבדוק בכתה את מטלה 4
  • 12 יוני: נדון בכתה ב-Amitay 2010

למטלות 4 ו-5 ולמועדי הגשתן ראו הוראות כאן

משׂימות ותרגילים

  • הגשת כל התרגילים - חובה. מי שלא ת/יגיש את כל התרגילים, לא ת/יקבל ציון בקורס.
  • כל מטלה מרכיבה 20% מהציון הסופי בקורס.

הערכת עדויות

המשׂימה:

  • לקרוא את המקורות ההיסטוריים על מות אלכסנדר הגדול המופיעים לעיל.
  • לפברק עדות היסטורית באופן שיעלה ככל האפשר את רמת הסבירות של הטענה שברצונך לטעון.

עצה: לשׂים לב קודם כל לחוזק העדות, אחר כך לתבל במקוריות ובתחכום.

מועד הגשה: מוצ"ש מרץ 13, 00:01

רישום ביבליוגרפי

המשׂימה:

יש למצוא 5 פריטים ביבליוגרפיים הנוגעים לאחד מהנושׂאים או הערכים המפורטים למעלה, ולהעלות אותם לויקי לפי כללי הרישום של Chicago manual of style - (תרגיל 2.2).

  • חמשת הפריטים חייבים לכלול: ספר, מאמר, פרק באסופת מאמרים, ערך אנציקלופדי ואתר ברשת.
  • הרלוונטיות של פריט המחקר חייבת להיות ברורה מהכותרת. במידה ויש ספק, יש לכתוב הסבר קצר (עד 20 מילה) המצדיק את הבחירה.
  • יש לרשום כל פריט בשתי השיטות:
    • bibliography and notes: (א) רישום כפי שדרוש ברשימה הביבליוגרפית בסוף העבודה; (ב) כדרוש בהערת השוליים
    • author-date: רק כדרוש ברשימה הביבליוגרפית
    • שׂימו לב: כל פריט צריך להיות רשום שלוש פעמים.
  • זמן הגשה: 3 אפריל 00:01

עצות:

  • שׂימו לב מראש לכך שהפריטים הביבליוגרפיים רלוונטיים
  • כל טעות ברישום (או פריט שאינו קשור) היא עילה להחזרת התרגיל לתיקון נוסף. כל סיבוב תיקון יוריד 10 נקודות מהציון בתרגיל.
  • לא צריך להביא את הפריט עצמו! צריך רק רישום ביבליוגרפי.

מועד הגשה: מוצ"ש אפריל 3, 00:01

  • מועד אחרון להגשה: מוצ"ש אפריל 30 23:59
  • תרגיל שלא יתוקן עד אחרונת הטעויות בתאריך זה יחשב כאילו לא הוגש כלל.

כתיבת ערך אנציקלופדי

המשׂימה:

  • להעלות את הטקסט (או קישור אליו) לדף השׂיחה
  • לחזור לטקסט, ולטקסטים אחרים שהם חלק מהמשׂימה (ואינם באחריותך), ולבדוק מה אפשר ללמוד מהם על סקתופוליס.
  • לכתוב 20 מילה, שהטקסט יהוה להם עדות, אותן תרצה/י לראות בערך שאנו בונים/ות.

מועד הגשה: מוצ"ש אפריל 10, 00:01

ניתוח מאמרים

תשעא ב - סדנא למיומנויות מחקר - מטלות 4 ו-5

מטלה 4

  • קראו את העמודים הנדרשים מספרו של גרואן
  • כתבו חיבור[1] בן 250-300 מילים, המציג את הרעיון המרכזי בדבריו, באופן הברור והמפורט ביותר האפשרי
  • הגשת התרגיל במסמך Word שישלח אלי בדוא"ל לכתובת ory.amitay -ב- gmail.com
  • מועד להגשת התרגיל: מוצ"ש 4 יוני, 23:59.
    • מועד זה הוא סופי בהחלט, ולא תינתן דחיה. מי שסבור/ה שיקשה עליו/ה להגיש את התרגיל בזמן, מוזמנ/ת להתחיל לעבוד עליו כבר עכשיו!
  1. חיבור, כלומר משפטים שלמים מבחינה תחבירית, המאורגנים בפסקאות. אין להגיש מסמך נקודות, תרשים זרימה, או כל טיוטא אחרת.

מטלה 5

  • קראו את המאמר Amitay 2010 - קובץ:Amitay 2010 authors copy.pdf
  • כתבו חיבור בן 250-300 מילים, המציג את הרעיון המרכזי של המאמר ואת תכנו באופן ברור ומפורט ככל האפשר.
  • הגשת התרגיל במסמך Word שישלח אלי בדוא"ל לכתובת ory.amitay -ב- gmail.com
  • מועד להגשת התרגיל: מוצ"ש 18 יוני, 23:59
    • מועד זה הוא סופי בהחלט, ולא תינתן דחיה. מי שסבור/ה שיקשה עליו/ה להגיש את התרגיל בזמן, מוזמנ/ת להתחיל לעבוד עליו כבר עכשיו!

משתתפים ומשתתפות בקורס

סטודנטים נוכחות
אברמוב יצחק
ג'ורבאן ג'אזיה
זימרן ניצן 13 מרץ (מילואים);
חטיב נור 13 מרץ; 27 מרץ; 3 אפריל; 10 אפריל
חלוס דניס 27 מרץ
חליפה סועאד 10 אפריל
כהן קובי
מיכאלי אסף 3 אפריל
נאמן יובל 10 אפריל
סאלח אמאל 27 מרץ
פרפילייב טניה
צ'צ'לניצקי דני
קציר תמר
שפירא מיכאל 27 מרץ (טורקיא, באישור)
שקורי דניאל