Evans 1969

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש

מחקר מודרני א / מחקר מודרני E

Evans, E. P. Animal Symbolism in Ecclesiastical Architecture. London: 1896; rpt. Detroit: Gale Research, 1969.

סיכומים

(עמ' 269) במזרח, החמור נחשב בזכות יופיו, חוזקו וחכמתו. (עמ' 270) והחמור של היום הוא רק צאצא של אותו חמור נאצל. יש סיבה להאמין שהנוצרים הראשונים התייחסו לחמור ביראת כבוד, משום שישוע ערך את כניסתו המפורסמת לירושלם על חמור. בנוסף, יש לחמור עוד סימן של צלב על גבו לאורך כתפיו שמצטלב עם קו הגב שלו. פלוטרך וטקיטוס סיפרו שהחמור היה נערץ על ידי היהודים משום שגילה מעיינות מים במדבר במהלך יציאת מצרים. יתכן שמסורת זו התקבלה בקלות על ידי הנוצרים כטיפוסית למושיע, מקור חיי הנצח. טרטוליאן אמר: “יש כמה שמדמיינים שלאל שלנו היה ראש של חמור" ודוחה את ההצהרה הזו. אויבי הגוספל חשפו בציבור תמונה שמייצגת אדם עם ספר בידו, הלובש חלוק ארוך, עם אוזניים ורגליים של חמור. מתחת לאיור היה רשום, “האל הנוצרי עם פרסת החמור". שוב, קליקיוס פליקס ציין בדיאלוג של מינוטיוס פליקס, “אני שומע כי הפשוט מכל היצורים נערץ על ידי הנוצרים, אך לא ידוע לי על בסיס איזה שכנוע טיפשי.”

הערות

לא מצוין מאיפה הציטוטים של טרטוליאן וקליקיוס פליקס (לפחות לא בדיוק), לחפש. - יתכן שמופיע אצל Stern 1974

נמצא בשימוש ב...

אלכסנדר בבבלי תמיד

רוני רשף תשע מיתוס והיסטוריא

קישורים נוספים

ב