Ginsburg 1934

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש

מחקר מודרני G / מחקר מודרני ג

Ginsburg, Michael S. "Sparta and Judaea." Classical Philology, Vol. 29, No. 2 (Apr., 1934), pp. 117-122

סיכומים

118: "It is a hard and ungrateful task to wade through the vast literature dealing with this problem"

As for the letter of Areus, its extant text cannot be considered as absolutely authentic.


119: ארווס מחפשׂ חיזוק לקשרים שלו עם מצרים התלמית, החיוניים בתורם למאמץ המלחמתי נגד מקדון.

120: בראשית העידן ההלניסטי היה עניין מצד היוונים ביהדות המוזרה והמסקרנת. יתכן שהמקור לסיפור הקרבה היה הקטאיוס מאבדרא (דיודורוס 40.3), שסיפר על תפוצת עמים ממצרים ליוון ולפניקיא. להקטאיוס היה מיוחס גם ספר על אברהם.

  • הערה 19: מקבל בעקבות ריינך ות'קריי את הרלוונטיות של סיפור אורקלס כעדות להמשכות הקשר עד לימי הורדוס.

121: "it is significant that Abraham's name is mentioned in Areus' letter to the Jewish high priest"
העובדה שיונתן מבקש לחדש יחסים עם שׂפרטא, ודוקא בזמן בו ירדה האחרונה מגדולתה המדינית-צבאית, מעידה על קיום קשר כזה קודם לכן. אחרת, באמת מדוע לטרוח כל-כך על שׂפרטא? קל וחומר כשהרומאים, שכן יכלו לעזור, לא עזרו. לפיכך המשפט של יונתן על כך שאין צורך בעזרה ממשית כי יש ליהודים עזרה משמים.

מקבל ההיסטוריות של מכתב יונתן

122: מקבל קיום קהילה יהודית בשׂפרטא, ומשוכנע שבריחתו של יאסון "מוכיחה" זאת (ה' 22) ושהמכתב של לוקיוס קלפורניוס מחזק העדות (מדוע, לכל הרוחות?).

  • לאותה דעה על הקהילה היהודית גם: Ehrenberg, "Sparta," P.-W., 2. Reihe, 5. Halbb., 1443.

הערות

ב

נמצא בשימוש ב...

Gruen 1998

אברהם והרקלס

קישורים נוספים

למאמר