Miller 2006

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

מחקר מודרני מ / מחקר מודרני M

Miller, William T. The book of Genesis, question by question. New York: Paulist Press, 2006.

סיכומים

(עמ' 32) בראשית ד' 26 (ולשת גם הוא ילד בן, ויקרא את שמו אנוש. אז הוחל לקרוא בשם ה'). ניתן לפרש פסוק זה כמסורת דתית, אך הוא מצוין בנקודה ייחודית בגניאולוגיא של שת. לכן, פסוקים 25-26 מאוזנים נגד פסוקים 17-24.

בבראשית ד', 25, הכותב משתמש באדם כשם לראשונה, (לפני כן כנראה האדם, או סתם אדם, לבדוק) אך אין לזה השפעה על הסיפורים עצמם (ובכל זאת, איך זה עוזר?').

(עמ' 33) מציין את מדרש השם של קין מול זה של שת (בראשית ד' 1 – קניתי איש את ה' מול בראשית ד' 25 – כי שת לי אלוהים זרע אחר – תחת הבל אשר הרגו קין.)

נעשה שימוש בשם יהוה כבר לפני ההצהרה בבראשית ד' 26 ולכן היא לא מדויקת. אדם, חווה וקין שוחחו עמו ישירות. אם כן, מדוע מצוינת ההצהרה הזו דווקא במיקום זה?

(עמ' 36) בבראשית ה', 3 נאמר כי שת נולד "בדמותו כצלמו” של אביו אדם. בבראשית א', 26-27 אדם וחווה נבראו "בצלמנו כדמותינו"*.

פסוק 3 בבראשית ו' (וַיֹּאמֶר יְהוָה, לֹא-יָדוֹן רוּחִי בָאָדָם לְעֹלָם, בְּשַׁגַּם, הוּא בָשָׂר; וְהָיוּ יָמָיו, מֵאָה וְעֶשְׂרִים שָׁנָה)מפריע לרצף של פסוקים 1-2 ו-4.

הערות

'*' יש כאן היפוך פעלים שנועד אולי לטשטש את הדמיון בין פעולת הבריאה של אדם וחווה לפעולת הולדת שת רוני רשף 08:52, 16 בספטמבר 2010 (UTC)).

נמצא בשימוש ב...

רוני רשף תשע ב סדנא למיומנויות מחקר - מטלה מסכמת

קישורים נוספים

ב