Nickelsburg 1998

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש

מחקר מודרני N / מחקר מודרני נ

Nickelsburg, George W. E. 1998. "Abraham the Convert: A Jewish Tradition and its Use by the Apostle Paul" in (eds) Stone, M.E. & T.A. Bergren, Biblical Figures Outside the Bible. Harrisburg, Pennsylvania: Trinity Press International, 151-175.

סיכומים

התיזא הכללית של המאמר היא שאברהם לובש בספרות היהודית של בית שני דמות ארכיטיפית של מי שממיר דתו לדת האמת של האל היחיד. מראי מקומות וכו'. פאולוס משתמש בארכיטיפ זה כדי להדגים לקהל הלא-יהודי שלו את העקרון, בשכנעו להמיר דת לנצרות.

154: בספר יובלים, ביחוד 11:18-24, אברהם מגרש ציפורים המטרידות ישוב אנושי (ממש כמו הרקלס והצפורים הסטֻמפליות; ד"ר א.).

158: מאד לא סביר שהסיפורים הנוספים על בראשית הם המצאה של בעל יובלים de novo. למעשׂה, יש רמזים למסורת מפותחת על אברהם האסטרונום כבר ביצירות מהמאות 3-2 לפ'.

160: כנ"ל 158 לעיל, וגם: the stories in Jubilees 11-12 have older roots, going back at least to the third or fourth century B.C.E.

167-8: באגרת לגאלאטים (פרקים 3-4) פאולוס לא מציג לשומעיו הגוים את אברהם. הוא מניח כמובן מאליו שהם מכירים אותו ויודעים במי מדובר.

171 ה 65: על אברהם בכתבים הפאוליניים:

  • Berger, K. 1977-. "Abraham in den paulinischen Hauptbriefen", in Theologisches Realenzyklpadie. Berlin: De Gruyter. 1.372-382.
    • BR95.T47 1976

הערות

ב

נמצא בשימוש ב...

אברהם והרקלס

קישורים נוספים

הפריט בקטלוג האלף של אוניברסיטת חיפה