Rusten 1982

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש

מחקר מודרני ר / מחקר מודרני R

Rusten, Jeffrey S. 1982. Dionysius Scytobrachion. Opladen: Westdeutscher Verlag.

סיכומים

עמ' 88-89: הסיפורים על אמון כאבי-דיוניסוס מגיעים מתקופה במאה השלישית, בה היה intense interest in the fictional exploits of Dionysus-Alexander and Ammon.

בהערה 22 יש עוד קצוות חוט לסיפורים דומים, אצל Nock 1928 ו-Swoboda, P. Nigidi Figuli Operum Reliquiae (Vienna 1889) p. 110.


עמ' 90: תאריכו של סקיטוברכיון הוא אי-שם בטווח 270-220 לפנ'.

עמ' 102-103: הפרשנות האֵוּהמריסטית מתחילה קיימת כבר במאה החמישית (פרודיקוס מקוס) אבל מתחילה לתפוס באמת רק אחרי מות אלכסנדר.

עמ' 107: סיפורו של סקיטוברכיון (אצל דיודורוס 3.54.1-6) על Myrina מלכת האמזונות, המחריבה עיר אטלנטית אחת וגורמת לשאר האטלנטים להכנע, ואז נוטה חסד לשאר הנכנעים - מבוססת בבירור על דברי-ימי אלכסנדר ויורשיו.

עמ' 109-110: דיוניסוס משׂחק תפקיד ראשי ב-Lybian Stories של סקיטוברכיון. {110} כבר אצל אוריפידס, בקכות 302-305; קיקלופס 5-9 רואים שהוא אל משוטט.

But Scytobrachion's account reflects mainly the development in the legend which began with Alexander, whose deeds were shortly after his death (if not during his lifetime) compared with those of the god. The Lybian Stories show another part of the same process, in which the god was in turn assimilated to Alexander. {{{new para}}} A major reason for teh transposition of the origins of the gods to Lybia must have been to connect Dionysus as firmly with Ammon as Alexander had been;...

עמ' 111: לפי סקיטוברכיון אצל דיודורוס 3.73.3 דיוניסוס הוא הוא המייסד של מנבאת אמון, ובה גם יתייעץ בשלב מסוים וילמד שיעודו הוא להיות בן-אלמוות, כתודה על שירותיו לאנושות ולכיבושיו העולמיים.

The whole episode reveals at its clearest the model for Dionysus' career. Like Alexander, his confidence in his invincibility and his claim to immortality derive from the assurances of his "father" Ammon.

הערות

c

נמצא בשימוש ב...

מקום הולדתו של דיוניסוס בהיסטוריות של אלכסנדר

קישורים נוספים

בספריית אוניברסיטת חיפה: PA3968.D17Z85