Rogers 1932

מתוך Amitay.haifa.ac.il
(הופנה מהדף Samuel 1932)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

מחקר מודרני ר / מחקר מודרני R

Rogers, Robert Samuel. 1932. “Fulvia Paulina C. Sentii Saturnini”, American Journal of Philology 53 (3):252-256.

סיכומים

עמ' 252:

מקבל את ההסבר של היידל לפרשת פולביה.
מחבר נימוק זה עם עדות דיו על המרה ליהדות כסיבות לפעולה הנרחבת נגד יהודי רומא.

עמ' 253:

ההאשמה נגד כהני איסיס הגיעה (משער רוג'רס ומביא ציטוטים להמחשה) במסגרת ה-lex Iulia. (ההמחשה ממשיכה לתוך עמ' 254).

עמ' 254:

יש קווי דמיון בין פאולינה ופולוויה:

  1. שתיהן נשים נכבדות (נאמרת עליהן המילה ἀξίωμα)
  2. לשתיהן בעל בשם סטורנינוס
  3. שני הבעלים התרגזו ופנו ישירות לקיסר, שפנה להעניש אישית את האשמים
  4. שני הסיפורים מסתיימים בהגליית דת מזרחית מרומא

לא סביר שכל נקודות הדמיון הללו מקריות. סביר הרבה יותר ששתי הנשים הללו הן בעצם אותה אישה!

255:

רוג'רס מקבל את הצעתו של דסאו לזהות את סטורנינוס כאחד מבניו של סנטיוס סטורנינוס, קונסול 19 BC. הבנים הצטרפו לאביהם כשהיה מושל סוריא בעשׂור האחרון של המאה ה-1 BC. שני הבנים, גאיוס וגנאיוס, היו קונסולים בשנת 4 CE. המשפחה כולה עמדה בקשר קרוב עם הקיסרים טיבריוס, גאיוס וקלאודיוס, ולפיכך בלב העלית הפוליטית של רומא.
רוג'רס מציע שבעקבות השירות בלבאנט הפכו בני-משפחה למגיניהם של היהודים ברומא.
על סמך שיקולי תזמון גורס רוג'רס שפולוויה-פאולינה היתה נשׂואה לגאיוס דוקא.

256:

פסקת הסיום של המאמר:

Whether Paulina had herself resided in Syria or not, she must have had intimate contact with Jews among her husband’s clients, and this acquaintance had resulted in her conversion to Judaism. Being somewhat catholic in her religious tastes and beliefs she had been attracted also by the cult of Isis. To the unhappy troubles into which her devotion brought her is due the immortality of her name.

הערות וביקורות

נמצא בשימוש ב...

קישורים נוספים

ב