Westermann 1984

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש

מחקר מודרני ו / מחקר מודרני W

Westermann, Claus. Genesis 1-11. London: Ausburg Publishing House, 1984.

סיכומים

(עמ' 323) עץ המשפחה בבראשית ד', 25 הוא נפרד מזה שמתואר בפסוקים 1,17-24. מילת המפתח היא "עוד" (“וידע אדם עוד..”). לשני עצי המשפחה מקור שונה.

(עמ' 338) בבראשית ה' 29 נרמז שנוח הוא מצאצאי שת.

אדם ואנוש הם שמות דומים בעלי אותה משמעות, כך שאביו ובנו של שת הם אותו השם.

התוספת בסוף פסוק 25 “תחת הבל, כי הרגו קין" מקלקלת את מדרש השם שלפניה. מדרש השם מתכתב עם פסוק 1 (קין, "כי קניתי איש את יהוה”).

פסוק 26 א' (“ולשת גם הוא ילד בן, ויקרא את שמו אנוש.”) הוא הפעם הראשונה שבה אב נותן לבנו שם. בעשרה מתוך 42 המופעים של אנוש בתנ"ך, הכוונה היא לאנושות.

פסוק 26 ב' (“אז הוחל לקרוא בשם יהוה”) עורר דיונים רבים ומעיד אולי על תחילת עבודת האל. הבעיא היא שבספר שמות (ג' 15) מצוין שוב שלב כזה בהיסטוריא של העברים. הכוונה היא רק שהפולחן החל בתקופת אנוש וכך אין סתירה לספר שמות. אם מתמקדים בפועל "הוחל", הבעיא נפתרת.


הערות

ב

נמצא בשימוש ב...

אלכסנדר בבבלי תמיד

רוני רשף תשע ב סדנא למיומנויות מחקר - מטלה מסכמת

קישורים נוספים

ב