הבדלים בין גרסאות בדף "אברהם והרקלס"
מתוך Amitay.haifa.ac.il
מ (←הערות שוליים) |
(מיתוס והיסטוריא: צהובים!!!) |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
=הערות שוליים= | =הערות שוליים= | ||
− | #ארוס באגרת הוא | + | #ארוס באגרת הוא <span style="background-color: rgb(255, 255, 0);">[http://en.wikipedia.org/wiki/Areus_I ארוס הראשון (אין ערך בעברית)]</span>, ואילו חוניו הוא אולי <span style="background-color: rgb(255, 255, 0);">[http://he.wikipedia.org/wiki/חוניו_הראשון חוניו הראשון]</span>, אבל הרבה יותר סביר ש<span style="background-color: rgb(255, 255, 0);">[http://en.wikipedia.org/wiki/Onias_II חוניו השני] (אין ערך בעברית)</span>. ~~ לשתי ההצהרות ראו '''[[Gruen 1998]] ע 254 ה 32'''. ~~ יוספוס (ענת. 12.225-227) סבור בטעות שמדובר ב<span style="background-color: rgb(255, 255, 0);">[http://he.wikipedia.org/wiki/חוניו_השלישי חוניו השלישי]</span>, כנראה בנסיון לצמצם את מרחק הזמן בין ארוס ליונתן, ולשוות לחילופי המכתבים אופי נורמלי יותר. |
= הצהרת כוונות = | = הצהרת כוונות = |
גרסה מ־21:46, 13 באפריל 2011
אוֹרי אמיתי דף עבודה אישי -- תשעא ב - מיתוס והיסטוריא (מתודולוגי MA)
תוכן עניינים
הערות שוליים
- ארוס באגרת הוא ארוס הראשון (אין ערך בעברית), ואילו חוניו הוא אולי חוניו הראשון, אבל הרבה יותר סביר שחוניו השני (אין ערך בעברית). ~~ לשתי ההצהרות ראו Gruen 1998 ע 254 ה 32. ~~ יוספוס (ענת. 12.225-227) סבור בטעות שמדובר בחוניו השלישי, כנראה בנסיון לצמצם את מרחק הזמן בין ארוס ליונתן, ולשוות לחילופי המכתבים אופי נורמלי יותר.
הצהרת כוונות
מטרת המאמר היא לסקור ולנתח את השלב המוקדם במורשת הים-תיכונית של אברהם אבינו, עת עשׂה את צעדיו הראשונים ברשת הים-תיכונית כדמות מתווכת - mediatory.
- האם יש איזה ביטוי מצלצל במיוחד לכך ב-network theory?
- על פניו הרעיון נשמע ככזה שקשור לתורת הרשתות. יבדק בהקדם (אבל לא היום לצערי) רוני רשף 02:56, 11 באפריל 2011 (UTC)
מכתב ארווס
לכל הפרשה: מקבים א (=מק"א) 12:1-23 מכתב מארווס הראשון לחוניו הראשון או השני
- Gruen 1998Gruen 1998 ע 254 ה 32 ושם טיעונים וביבליוגרפיא הן לארווס הן לחוניו
המכתב מכיל טענות מרחיקות לכת על מוצא משותף (מתולוגיא), המשמשות כאמצעי שטח בדיפלומטיא. אבל פני שנוכל להתייחס לתוכן ביתר פירוט, צריך לטפל בבעיית המקורות ובטענת הזייפן.
- סקירה ביבליוגרפית של: מקבלים - מקבלים/שוללים - שוללים.
הבעיא בטענת הזייפן היא שבהעדר הוכחה חותכת, אנו נותרים עם משׂחקי סבירות, דעות קדומות וחשקים סמויים.
לפיכך צריך לחזור למקור: עדותו של בעל מק"א על ה-antigraphon.
מחקר מודרני
|