הבדלים בין גרסאות בדף "אברהם והרקלס"
מתוך Amitay.haifa.ac.il
(קישורים לספרי מקבים ביוונית ובאנגלית) |
מ |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
− | [[אוֹרי אמיתי דף עבודה אישי]] -- [[תשעא ב - מיתוס והיסטוריא (מתודולוגי MA)]] -- | + | [[אוֹרי אמיתי דף עבודה אישי]] -- [[תשעא ב - מיתוס והיסטוריא (מתודולוגי MA)]] -- [http://www.cnrs.ubc.ca/fileadmin/template/main/images/departments/cners/greekbible/Machabaeorum12.pdf ספרי מקבים ביוונית] -- [http://quod.lib.umich.edu/cgi/k/kjv/kjv-idx?type=DIV1&byte=4143194 מק"א המלך ג'יימס] -- [http://quod.lib.umich.edu/cgi/k/kjv/kjv-idx?type=DIV1&byte=4282674 מק"ב המלך ג'יימס] |
= הצהרת כוונות = | = הצהרת כוונות = |
גרסה מ־12:52, 27 באפריל 2011
אוֹרי אמיתי דף עבודה אישי -- תשעא ב - מיתוס והיסטוריא (מתודולוגי MA) -- ספרי מקבים ביוונית -- מק"א המלך ג'יימס -- מק"ב המלך ג'יימס
הצהרת כוונות
מטרת המאמר היא לסקור ולנתח את השלב המוקדם במורשת הים-תיכונית של אברהם אבינו, עת עשׂה את צעדיו הראשונים ברשת הים-תיכונית כדמות מתווכת - mediatory.
- האם יש איזה ביטוי מצלצל במיוחד לכך ב-network theory?
- על פניו הרעיון נשמע ככזה שקשור לתורת הרשתות. יבדק בהקדם (אבל לא היום לצערי) רוני רשף 02:56, 11 באפריל 2011 (UTC)
מכתב ארווס
לכל הפרשה: מקבים א (=מק"א) 12:1-23 מכתב מארווס הראשון לחוניו הראשון או השני.[1]
המכתב מכיל טענות מרחיקות לכת על מוצא משותף (מתולוגיא), המשמשות כאמצעי שטח בדיפלומטיא. אבל פני שנוכל להתייחס לתוכן ביתר פירוט, צריך לטפל בבעיית המקורות ובטענת הזייפן.
- סקירה ביבליוגרפית של: מקבלים - מקבלים/שוללים - שוללים.
הבעיא בטענת הזייפן היא שבהעדר הוכחה חותכת, אנו נותרים עם משׂחקי סבירות, דעות קדומות וחשקים סמויים.
לפיכך צריך לחזור למקור: עדותו של בעל מק"א על ה-antigraphon.
הערות שוליים
- ↑ ארוס באגרת הוא ארוס הראשון (אין ערך בעברית), ואילו חוניו הוא אולי חוניו הראשון, אבל הרבה יותר סביר שחוניו השני (אין ערך בעברית). ~~ לשתי ההצהרות ראו Gruen 1998 ע 254 ה 32. ~~ יוספוס (ענת. 12.225-227) סבור בטעות שמדובר בחוניו השלישי, כנראה בנסיון לצמצם את מרחק הזמן בין ארוס ליונתן, ולשוות לחילופי המכתבים אופי נורמלי יותר.
|