אברהם והרקלס
מתוך Amitay.haifa.ac.il
אוֹרי אמיתי דף עבודה אישי -- תשעא ב - מיתוס והיסטוריא (מתודולוגי MA)
תוכן עניינים
הערות שוליים
- (א)ארוס באגרת הוא ארוס הראשון, ואילו חוניו הוא אולי [חוניו הראשון], אבל הרבה יותר סביר ש[חוניו השני] - ביבליוגרפיא לשתי ההצהרות מGruen 1998.
הצהרת כוונות
מטרת המאמר היא לסקור ולנתח את השלב המוקדם במורשת הים-תיכונית של אברהם אבינו, עת עשׂה את צעדיו הראשונים ברשת הים-תיכונית כדמות מתווכת - mediatory.
- האם יש איזה ביטוי מצלצל במיוחד לכך ב-network theory?
- על פניו הרעיון נשמע ככזה שקשור לתורת הרשתות. יבדק בהקדם (אבל לא היום לצערי) רוני רשף 02:56, 11 באפריל 2011 (UTC)
מכתב ארווס
לכל הפרשה: מקבים א (=מק"א) 12:1-23 מכתב מארווס הראשון לחוניו הראשון או השני
- Gruen 1998Gruen 1998 ע 254 ה 32 ושם טיעונים וביבליוגרפיא הן לארווס הן לחוניו
המכתב מכיל טענות מרחיקות לכת על מוצא משותף (מתולוגיא), המשמשות כאמצעי שטח בדיפלומטיא. אבל פני שנוכל להתייחס לתוכן ביתר פירוט, צריך לטפל בבעיית המקורות ובטענת הזייפן.
- סקירה ביבליוגרפית של: מקבלים - מקבלים/שוללים - שוללים.
הבעיא בטענת הזייפן היא שבהעדר הוכחה חותכת, אנו נותרים עם משׂחקי סבירות, דעות קדומות וחשקים סמויים.
לפיכך צריך לחזור למקור: עדותו של בעל מק"א על ה-antigraphon.
מחקר מודרני
|