הבדלים בין גרסאות בדף "אייל מאיר - ארכיון קורסים מעוצב"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
מ
מ
שורה 1: שורה 1:
[[שיחת משתמש:Eyalmeyer#עיצוב הויקי|חזרה]]
+
[[שיחת משתמש:Eyalmeyer#ניסיונות|חזרה]]
  
 
{| width="100%" class="wikitable"
 
{| width="100%" class="wikitable"
|align="center" bgcolor="#ffe4c4 " colspan="5"| '''קורסים - תשעא - סמסטר ב'''   
+
|align="center" bgcolor="#ffe4c4 " colspan="5"|  
 +
 
 +
==='''קורסים - תשעא - סמסטר ב'''===  
 
|-
 
|-
| width="50%"|
 
 
{| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-style: solid; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;"
 
{| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-style: solid; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;"
 
|-
 
|-
| align="center" bgcolor="#66ffff" colspan="5" | '''עולם חדש ומופלא: המאה היוליו-קלאודית'''
+
| align="center" bgcolor="#66ffff" colspan="5" | '''[[תשעא ב - עולם חדש מופלא: המאה היוליו-קלאודיית|עולם חדש ומופלא: המאה היוליו-קלאודית]]'''
 
|-
 
|-
| align="right" valign="center" | [[קובץ:Statue-Augustus2.jpg|80px|עולם חדש מופלא: המאה היוליו-קלאודיית|קישור=תשעא ב - עולם חדש מופלא: המאה היוליו-קלאודיית]]  
+
| align="right" valign="center" | [[קובץ:Statue-Augustus2.jpg|40px|עולם חדש מופלא: המאה היוליו-קלאודיית|קישור=תשעא ב - עולם חדש מופלא: המאה היוליו-קלאודיית]]  
 
| align="right" valign="top" | '''פרוסמינר (תואר ראשון, שנה ב): מיועד למדעי-הרוח ולכלל ציבור הסטודנטים/ות.'''  
 
| align="right" valign="top" | '''פרוסמינר (תואר ראשון, שנה ב): מיועד למדעי-הרוח ולכלל ציבור הסטודנטים/ות.'''  
 
בקורס זה נבחן היבטים שונים בתקופה מכריעה בדברי-ימי תרבות המערב: ימי עליית הקיסרות הרומית, הולדת הנצרות וחרבן בית שני. בסוף הקורס בחינה במחקר בסיסי על טקסט נבחר, בניית שלד עבודה וכתיבת תקציר (abstract).
 
בקורס זה נבחן היבטים שונים בתקופה מכריעה בדברי-ימי תרבות המערב: ימי עליית הקיסרות הרומית, הולדת הנצרות וחרבן בית שני. בסוף הקורס בחינה במחקר בסיסי על טקסט נבחר, בניית שלד עבודה וכתיבת תקציר (abstract).
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
 
|}
 
|}
| width="50%"|
+
 
 
{| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-style: solid; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;"
 
{| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-style: solid; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;"
 
|-
 
|-
| align="center" bgcolor="#cc99ff" colspan="5" | '''העולם ההלניסטי'''
+
| align="center" bgcolor="#cc99ff" colspan="5" | '''[[תשעא ב - העולם ההלניסטי|העולם ההלניסטי]]'''
 
|-
 
|-
| align="center" valign="middle"|[[קובץ:AlexanderTheGreat Bust2.PNG|80px|העולם ההלניסטי|קישור=תשעא ב - העולם ההלניסטי]]
+
| align="center" valign="middle"|[[קובץ:AlexanderTheGreat Bust2.PNG|40px|העולם ההלניסטי|קישור=תשעא ב - העולם ההלניסטי]]
 
| align="right" valign="top" | '''שעור לתואר ראשון: קורס זה מיועד לכלל הסטודנטיות/ים ולציבור הכללי.'''
 
| align="right" valign="top" | '''שעור לתואר ראשון: קורס זה מיועד לכלל הסטודנטיות/ים ולציבור הכללי.'''
 
ראשית השעור עם ההתפרצות האדירה והבלתי-צפויה של התרבות היוונית מזרחה, עם ובעקבות המסע הצבאי של אלכסנדר הגדול. בעקבות ארוע חד-פעמי זה נוצר עולם חדש, בו השתלבה תרבות יוון - היא תרבות העלית השלטת החדשה - מהודו ועד כוש. נעקוב אחר הישויות הפוליטיות השונות שנולדו במרחב העצום הזה (מממלכות אימפריאליסטיות ועד ערי-מדינה), ונראה כיצד יצרו לעצמן זהויות חדשות, המשלבות יווניוּת עם תרבויות מקומיות. לבסוף נבחן כיצד התמוטט מערך זה, ופינה את מקומו לסדר הרומי. השעור יערך כסדרת הרצאות.
 
ראשית השעור עם ההתפרצות האדירה והבלתי-צפויה של התרבות היוונית מזרחה, עם ובעקבות המסע הצבאי של אלכסנדר הגדול. בעקבות ארוע חד-פעמי זה נוצר עולם חדש, בו השתלבה תרבות יוון - היא תרבות העלית השלטת החדשה - מהודו ועד כוש. נעקוב אחר הישויות הפוליטיות השונות שנולדו במרחב העצום הזה (מממלכות אימפריאליסטיות ועד ערי-מדינה), ונראה כיצד יצרו לעצמן זהויות חדשות, המשלבות יווניוּת עם תרבויות מקומיות. לבסוף נבחן כיצד התמוטט מערך זה, ופינה את מקומו לסדר הרומי. השעור יערך כסדרת הרצאות.
 
|}
 
|}
  
|-
 
| width="50%"|
 
 
{| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-style: solid; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;"
 
{| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-style: solid; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;"
 
|-
 
|-
| align="center" bgcolor="#99ff99" colspan="5" | '''סדנא למיומנויות מחקר'''
+
| align="center" bgcolor="#99ff99" colspan="5" | '''[[תשעא ב - סדנא למיומנויות מחקר|סדנא למיומנויות מחקר]]'''
 
|-
 
|-
| align="center" valign="middle"|[[קובץ:Buch aus der Bibliothek 2.jpg|80px|סדנא למיומנויות מחקר|קישור=תשעא ב - סדנא למיומנויות מחקר]]
+
| align="center" valign="middle"|[[קובץ:Buch aus der Bibliothek 2.jpg|40px|סדנא למיומנויות מחקר|קישור=תשעא ב - סדנא למיומנויות מחקר]]
 
| align="right" valign="top" | '''קורס חובה של החוג להיסטוריא כללית שנה א: פתוח למדעי-הרוח בכלל.'''
 
| align="right" valign="top" | '''קורס חובה של החוג להיסטוריא כללית שנה א: פתוח למדעי-הרוח בכלל.'''
 
בקורס זה נרכוש מיומנויות מחקר בסיסיות, כולל קריאה ביקורתית וצמודה, ניסוח שאלות, הערכת עדויות ורישום ביבליוגרפי. כמו כן נתרגל ניסוח טיעון רעיונית ובכתב.
 
בקורס זה נרכוש מיומנויות מחקר בסיסיות, כולל קריאה ביקורתית וצמודה, ניסוח שאלות, הערכת עדויות ורישום ביבליוגרפי. כמו כן נתרגל ניסוח טיעון רעיונית ובכתב.
 
|}
 
|}
  
| width="50%"|
 
 
{| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-style: solid; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;"
 
{| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-style: solid; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;"
 
|-
 
|-
| align="center" bgcolor="#ffffcc" colspan="5" | '''מיתוס והיסטוריא'''
+
| align="center" bgcolor="#ffffcc" colspan="5" | '''[[תשעא ב - מיתוס והיסטוריא (מתודולוגי MA)|מיתוס והיסטוריא]]'''
 
|-
 
|-
| align="center" valign="middle"|[[קובץ:Herodotus2.PNG|80px|מיתוס והיסטוריא|קישור=תשעא ב - מיתוס והיסטוריא (מתודולוגי MA)]]
+
| align="center" valign="middle"|[[קובץ:Herodotus2.PNG|40px|מיתוס והיסטוריא|קישור=תשעא ב - מיתוס והיסטוריא (מתודולוגי MA)]]
 
| align="right" valign="top" | '''קורס מתודולוגי לתאר שני: פתוח ללימודים מתקדמים בכלל'''
 
| align="right" valign="top" | '''קורס מתודולוגי לתאר שני: פתוח ללימודים מתקדמים בכלל'''
  
 
בקורס זה נפתח בקריאה תיאורטית על דרכים שונות הנהוגות במחקר בפירוש מיתוסים, תוך התמקדות במורשת ה[http://en.wikipedia.org/wiki/Structuralism סטרוקטורליסטית], וביורשתהּ המודרנית - ה[http://en.wikipedia.org/wiki/Meme ממטיקא]. בחלקו השני (והארוך יותר) של הקורס נלמד כיצד לישׂם את שיטות המחקר הללו במקרי מבחן נבחרים.
 
בקורס זה נפתח בקריאה תיאורטית על דרכים שונות הנהוגות במחקר בפירוש מיתוסים, תוך התמקדות במורשת ה[http://en.wikipedia.org/wiki/Structuralism סטרוקטורליסטית], וביורשתהּ המודרנית - ה[http://en.wikipedia.org/wiki/Meme ממטיקא]. בחלקו השני (והארוך יותר) של הקורס נלמד כיצד לישׂם את שיטות המחקר הללו במקרי מבחן נבחרים.
 
|}
 
|}
 +
|}
 +
<br>&nbsp;
 +
<br>&nbsp;
 +
<br>&nbsp;
 +
<br>&nbsp;
 +
{| width="100%" class="wikitable"
 +
|align="center" bgcolor="#ffe4c4 " colspan="5"|
  
 +
==='''קורסים - תשעא - סמסטר א'''===
 +
|-
 +
|
 +
{| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-style: solid; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;"
 +
|-
 +
| align="center" bgcolor="#99ff99" colspan="5" | '''[[תשעא א - קריאה מודרכת MA|סוגיות בחקר אלכסנדר]]'''
 +
|-
 +
| align="right" valign="center" | [[קובץ:Alexnader.JPG|40px|סוגיות בחקר אלכסנדר (קריאה מודרכת, MA)|קישור=תשעא א - קריאה מודרכת MA]]
 +
| align="right" valign="top" | '''קורס קריאה מודרכת לתאר שני: : פתוח ללימודים מתקדמים בכלל'''
 +
קורס מועט פגישות (פגישה אחת פעם בשבועיים) ומרובה קריאה. במהלך הקורס תהיינה משׂימות כתיבה שוטפות (כאן בויקי), עליהן יהיה מבוסס הציון הסופי. בקורס זה לא תכּתב עבודה.
 +
בסמסטר זה נקרא יחד על אלכסנדר "הגדול" מקדון, אחד האישים המשפיעים ביותר בדברי-ימי המין האנושי. בעזרת הקריאה ננסה להעריך את מפעל חייו של אלכסנדר, ונבדוק חלק מההשפעות ארוכות הטווח שנודעו לו ולאישיותו גם לאחר מותו.
 +
|}
 
|}
 
|}

גרסה מ־08:24, 3 באפריל 2011

חזרה

קורסים - תשעא - סמסטר ב

עולם חדש ומופלא: המאה היוליו-קלאודית
עולם חדש מופלא: המאה היוליו-קלאודיית פרוסמינר (תואר ראשון, שנה ב): מיועד למדעי-הרוח ולכלל ציבור הסטודנטים/ות.

בקורס זה נבחן היבטים שונים בתקופה מכריעה בדברי-ימי תרבות המערב: ימי עליית הקיסרות הרומית, הולדת הנצרות וחרבן בית שני. בסוף הקורס בחינה במחקר בסיסי על טקסט נבחר, בניית שלד עבודה וכתיבת תקציר (abstract).

העולם ההלניסטי
העולם ההלניסטי שעור לתואר ראשון: קורס זה מיועד לכלל הסטודנטיות/ים ולציבור הכללי.

ראשית השעור עם ההתפרצות האדירה והבלתי-צפויה של התרבות היוונית מזרחה, עם ובעקבות המסע הצבאי של אלכסנדר הגדול. בעקבות ארוע חד-פעמי זה נוצר עולם חדש, בו השתלבה תרבות יוון - היא תרבות העלית השלטת החדשה - מהודו ועד כוש. נעקוב אחר הישויות הפוליטיות השונות שנולדו במרחב העצום הזה (מממלכות אימפריאליסטיות ועד ערי-מדינה), ונראה כיצד יצרו לעצמן זהויות חדשות, המשלבות יווניוּת עם תרבויות מקומיות. לבסוף נבחן כיצד התמוטט מערך זה, ופינה את מקומו לסדר הרומי. השעור יערך כסדרת הרצאות.

סדנא למיומנויות מחקר
סדנא למיומנויות מחקר קורס חובה של החוג להיסטוריא כללית שנה א: פתוח למדעי-הרוח בכלל.

בקורס זה נרכוש מיומנויות מחקר בסיסיות, כולל קריאה ביקורתית וצמודה, ניסוח שאלות, הערכת עדויות ורישום ביבליוגרפי. כמו כן נתרגל ניסוח טיעון רעיונית ובכתב.

מיתוס והיסטוריא
מיתוס והיסטוריא קורס מתודולוגי לתאר שני: פתוח ללימודים מתקדמים בכלל

בקורס זה נפתח בקריאה תיאורטית על דרכים שונות הנהוגות במחקר בפירוש מיתוסים, תוך התמקדות במורשת הסטרוקטורליסטית, וביורשתהּ המודרנית - הממטיקא. בחלקו השני (והארוך יותר) של הקורס נלמד כיצד לישׂם את שיטות המחקר הללו במקרי מבחן נבחרים.


 
 
 
 

קורסים - תשעא - סמסטר א

סוגיות בחקר אלכסנדר
סוגיות בחקר אלכסנדר (קריאה מודרכת, MA) קורס קריאה מודרכת לתאר שני: : פתוח ללימודים מתקדמים בכלל

קורס מועט פגישות (פגישה אחת פעם בשבועיים) ומרובה קריאה. במהלך הקורס תהיינה משׂימות כתיבה שוטפות (כאן בויקי), עליהן יהיה מבוסס הציון הסופי. בקורס זה לא תכּתב עבודה. בסמסטר זה נקרא יחד על אלכסנדר "הגדול" מקדון, אחד האישים המשפיעים ביותר בדברי-ימי המין האנושי. בעזרת הקריאה ננסה להעריך את מפעל חייו של אלכסנדר, ונבדוק חלק מההשפעות ארוכות הטווח שנודעו לו ולאישיותו גם לאחר מותו.