הבדלים בין גרסאות בדף "אייל מאיר - ארכיון קורסים מעוצב"
מ |
מ |
||
(10 גרסאות ביניים של אותו משתמש אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[שיחת משתמש:Eyalmeyer#ניסיונות|חזרה]] | [[שיחת משתמש:Eyalmeyer#ניסיונות|חזרה]] | ||
− | + | __תוכן_עניינים__ | |
+ | | ||
__ללא_תוכן_עניינים__ | __ללא_תוכן_עניינים__ | ||
− | + | {| align="center" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-style: solid; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 95%;" | |
− | {| | + | |- |
− | |align="center" bgcolor="# | + | |align="center" bgcolor="#7DF2E5" border-style: solid; border-width: 2px; padding: 4px;| |
− | + | ===תשעא - סמסטר ב=== | |
− | === | ||
|- | |- | ||
− | {| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000 | + | | |
+ | {| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;" | ||
|- | |- | ||
− | | align="center" bgcolor="# | + | | align="center" bgcolor="#BFF2DD" colspan="5" | '''[[תשעא ב - עולם חדש מופלא: המאה היוליו-קלאודיית|עולם חדש ומופלא: המאה היוליו-קלאודית]]''' |
|- | |- | ||
| align="right" valign="center" | [[קובץ:Statue-Augustus2.jpg|50px|עולם חדש מופלא: המאה היוליו-קלאודיית|קישור=תשעא ב - עולם חדש מופלא: המאה היוליו-קלאודיית]] | | align="right" valign="center" | [[קובץ:Statue-Augustus2.jpg|50px|עולם חדש מופלא: המאה היוליו-קלאודיית|קישור=תשעא ב - עולם חדש מופלא: המאה היוליו-קלאודיית]] | ||
| align="right" valign="top" | '''פרוסמינר (תואר ראשון, שנה ב): מיועד למדעי-הרוח ולכלל ציבור הסטודנטים/ות.''' | | align="right" valign="top" | '''פרוסמינר (תואר ראשון, שנה ב): מיועד למדעי-הרוח ולכלל ציבור הסטודנטים/ות.''' | ||
בקורס זה נבחן היבטים שונים בתקופה מכריעה בדברי-ימי תרבות המערב: ימי עליית הקיסרות הרומית, הולדת הנצרות וחרבן בית שני. בסוף הקורס בחינה במחקר בסיסי על טקסט נבחר, בניית שלד עבודה וכתיבת תקציר (abstract). | בקורס זה נבחן היבטים שונים בתקופה מכריעה בדברי-ימי תרבות המערב: ימי עליית הקיסרות הרומית, הולדת הנצרות וחרבן בית שני. בסוף הקורס בחינה במחקר בסיסי על טקסט נבחר, בניית שלד עבודה וכתיבת תקציר (abstract). | ||
+ | |||
+ | '''ימים ג - ה -- 10:15-11:45 -- רבין 7036''' | ||
|} | |} | ||
− | + | | |
− | {| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000 | + | {| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;" |
|- | |- | ||
− | | align="center" bgcolor="# | + | | align="center" bgcolor="#BFF2DD" colspan="5" | '''[[תשעא ב - העולם ההלניסטי|העולם ההלניסטי]]''' |
|- | |- | ||
| align="center" valign="middle"|[[קובץ:AlexanderTheGreat Bust2.PNG|50px|העולם ההלניסטי|קישור=תשעא ב - העולם ההלניסטי]] | | align="center" valign="middle"|[[קובץ:AlexanderTheGreat Bust2.PNG|50px|העולם ההלניסטי|קישור=תשעא ב - העולם ההלניסטי]] | ||
| align="right" valign="top" | '''שעור לתואר ראשון: קורס זה מיועד לכלל הסטודנטיות/ים ולציבור הכללי.''' | | align="right" valign="top" | '''שעור לתואר ראשון: קורס זה מיועד לכלל הסטודנטיות/ים ולציבור הכללי.''' | ||
ראשית השעור עם ההתפרצות האדירה והבלתי-צפויה של התרבות היוונית מזרחה, עם ובעקבות המסע הצבאי של אלכסנדר הגדול. בעקבות ארוע חד-פעמי זה נוצר עולם חדש, בו השתלבה תרבות יוון - היא תרבות העלית השלטת החדשה - מהודו ועד כוש. נעקוב אחר הישויות הפוליטיות השונות שנולדו במרחב העצום הזה (מממלכות אימפריאליסטיות ועד ערי-מדינה), ונראה כיצד יצרו לעצמן זהויות חדשות, המשלבות יווניוּת עם תרבויות מקומיות. לבסוף נבחן כיצד התמוטט מערך זה, ופינה את מקומו לסדר הרומי. השעור יערך כסדרת הרצאות. | ראשית השעור עם ההתפרצות האדירה והבלתי-צפויה של התרבות היוונית מזרחה, עם ובעקבות המסע הצבאי של אלכסנדר הגדול. בעקבות ארוע חד-פעמי זה נוצר עולם חדש, בו השתלבה תרבות יוון - היא תרבות העלית השלטת החדשה - מהודו ועד כוש. נעקוב אחר הישויות הפוליטיות השונות שנולדו במרחב העצום הזה (מממלכות אימפריאליסטיות ועד ערי-מדינה), ונראה כיצד יצרו לעצמן זהויות חדשות, המשלבות יווניוּת עם תרבויות מקומיות. לבסוף נבחן כיצד התמוטט מערך זה, ופינה את מקומו לסדר הרומי. השעור יערך כסדרת הרצאות. | ||
+ | |||
+ | '''יום ג -- 14:15-15:45 -- רבין 6002''' | ||
|} | |} | ||
− | + | | |
− | {| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000 | + | {| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;" |
|- | |- | ||
− | | align="center" bgcolor="# | + | | align="center" bgcolor="#BFF2DD" colspan="5" | '''[[תשעא ב - סדנא למיומנויות מחקר|סדנא למיומנויות מחקר]]''' |
|- | |- | ||
| align="center" valign="middle"|[[קובץ:Buch aus der Bibliothek 2.jpg|50px|סדנא למיומנויות מחקר|קישור=תשעא ב - סדנא למיומנויות מחקר]] | | align="center" valign="middle"|[[קובץ:Buch aus der Bibliothek 2.jpg|50px|סדנא למיומנויות מחקר|קישור=תשעא ב - סדנא למיומנויות מחקר]] | ||
| align="right" valign="top" | '''קורס חובה של החוג להיסטוריא כללית שנה א: פתוח למדעי-הרוח בכלל.''' | | align="right" valign="top" | '''קורס חובה של החוג להיסטוריא כללית שנה א: פתוח למדעי-הרוח בכלל.''' | ||
בקורס זה נרכוש מיומנויות מחקר בסיסיות, כולל קריאה ביקורתית וצמודה, ניסוח שאלות, הערכת עדויות ורישום ביבליוגרפי. כמו כן נתרגל ניסוח טיעון רעיונית ובכתב. | בקורס זה נרכוש מיומנויות מחקר בסיסיות, כולל קריאה ביקורתית וצמודה, ניסוח שאלות, הערכת עדויות ורישום ביבליוגרפי. כמו כן נתרגל ניסוח טיעון רעיונית ובכתב. | ||
+ | |||
+ | '''יום א -- 12:15-13:45 -- רבין 7036''' | ||
|} | |} | ||
− | + | <br> | |
− | {| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000 | + | {| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;" |
|- | |- | ||
− | | align="center" bgcolor="# | + | | align="center" bgcolor="#BFF2DD" colspan="5" | '''[[תשעא ב - מיתוס והיסטוריא (מתודולוגי MA)|מיתוס והיסטוריא]]''' |
|- | |- | ||
| align="center" valign="middle"|[[קובץ:Herodotus2.PNG|50px|מיתוס והיסטוריא|קישור=תשעא ב - מיתוס והיסטוריא (מתודולוגי MA)]] | | align="center" valign="middle"|[[קובץ:Herodotus2.PNG|50px|מיתוס והיסטוריא|קישור=תשעא ב - מיתוס והיסטוריא (מתודולוגי MA)]] | ||
שורה 43: | שורה 50: | ||
בקורס זה נפתח בקריאה תיאורטית על דרכים שונות הנהוגות במחקר בפירוש מיתוסים, תוך התמקדות במורשת ה[http://en.wikipedia.org/wiki/Structuralism סטרוקטורליסטית], וביורשתהּ המודרנית - ה[http://en.wikipedia.org/wiki/Meme ממטיקא]. בחלקו השני (והארוך יותר) של הקורס נלמד כיצד לישׂם את שיטות המחקר הללו במקרי מבחן נבחרים. | בקורס זה נפתח בקריאה תיאורטית על דרכים שונות הנהוגות במחקר בפירוש מיתוסים, תוך התמקדות במורשת ה[http://en.wikipedia.org/wiki/Structuralism סטרוקטורליסטית], וביורשתהּ המודרנית - ה[http://en.wikipedia.org/wiki/Meme ממטיקא]. בחלקו השני (והארוך יותר) של הקורס נלמד כיצד לישׂם את שיטות המחקר הללו במקרי מבחן נבחרים. | ||
+ | |||
+ | '''יום ה -- 14:15-15:45 -- רבין 7036''' | ||
|} | |} | ||
− | | | + | |- |
− | + | |align="center" bgcolor="#7DF2E5"| | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |align="center" bgcolor="# | ||
− | === | + | ===תשעא - סמסטר א=== |
|- | |- | ||
− | {| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000 | + | | |
+ | {| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;" | ||
|- | |- | ||
− | | align="center" bgcolor="# | + | | align="center" bgcolor="#BFF2DD" colspan="5" | '''[[תשעא א - קריאה מודרכת MA|סוגיות בחקר אלכסנדר]]''' |
|- | |- | ||
| align="right" valign="center" | [[קובץ:Alexnader.JPG|60px|סוגיות בחקר אלכסנדר (קריאה מודרכת, MA)|קישור=תשעא א - קריאה מודרכת MA]] | | align="right" valign="center" | [[קובץ:Alexnader.JPG|60px|סוגיות בחקר אלכסנדר (קריאה מודרכת, MA)|קישור=תשעא א - קריאה מודרכת MA]] | ||
שורה 63: | שורה 69: | ||
|} | |} | ||
− | {| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000 | + | {| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;" |
|- | |- | ||
− | | align="center" bgcolor="# | + | | align="center" bgcolor="#BFF2DD" colspan="5" | '''[[תשעא א - חברה ומשטר ברפובליקה הרומית|חברה ומשטר ברפובליקה הרומית]]''' |
|- | |- | ||
| align="right" valign="center" | [[קובץ:SPQR.PNG|60px|ברה ומשטר ברפובליקה הרומית|קישור=תשעא א - חברה ומשטר ברפובליקה הרומית]] | | align="right" valign="center" | [[קובץ:SPQR.PNG|60px|ברה ומשטר ברפובליקה הרומית|קישור=תשעא א - חברה ומשטר ברפובליקה הרומית]] | ||
שורה 74: | שורה 80: | ||
|} | |} | ||
− | |||
− | |||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | {| | + | {| align="center" style="background-color: #ffffff; border-color: #0000; border-style: solid; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 95%;" |
− | |align="center" bgcolor="#ff99ff | + | |- |
− | + | |align="center" bgcolor="#ff99ff"| | |
− | === | + | ===תשע - סמסטר א=== |
|- | |- | ||
+ | | | ||
{| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-style: solid; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;" | {| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-style: solid; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;" | ||
|- | |- | ||
שורה 100: | שורה 105: | ||
בתרגיל זה נעסוק במהותו ובהתפתחותו של "העניין הציבורי" - Res publica (לעתים במילה אחת respublica) ברומא העתיקה. ראשית הסיפור בחיסול שלטון המלכים בשלהי המאה השישית לפני הספירה, וכינון המשטר הרפובליקני. מכאן נמשיך למאבק הפוליטי העז בין הפטריקים לפלבאים, ונראה כיצד נמצאה הפשרה הפוליטית שאפשרה לנטרל עימות זה מעוקצו. מלחמת המעמדות שקטה לגמרי במהלך מאתיים שנים של אימפריאליזם חסר מעצורים, בהן החליפה המלחמה בחוץ את מלחמות הפנים. אלא שהכיבוש משחית. משהתחדשה מלחמת המעמדות ברומא, בימיהם של האחים הגראקכים, החל להשפך דם, והרבה. כך הפכה מלחמת המעמדות למלחמת אזרחים, ולא בא שלום על רומא עד שקם מלך-במסוה, בן-אלהים - הלא הוא אוגוסטוס (Augustus), וביטל את משטר הרפובליקה. | בתרגיל זה נעסוק במהותו ובהתפתחותו של "העניין הציבורי" - Res publica (לעתים במילה אחת respublica) ברומא העתיקה. ראשית הסיפור בחיסול שלטון המלכים בשלהי המאה השישית לפני הספירה, וכינון המשטר הרפובליקני. מכאן נמשיך למאבק הפוליטי העז בין הפטריקים לפלבאים, ונראה כיצד נמצאה הפשרה הפוליטית שאפשרה לנטרל עימות זה מעוקצו. מלחמת המעמדות שקטה לגמרי במהלך מאתיים שנים של אימפריאליזם חסר מעצורים, בהן החליפה המלחמה בחוץ את מלחמות הפנים. אלא שהכיבוש משחית. משהתחדשה מלחמת המעמדות ברומא, בימיהם של האחים הגראקכים, החל להשפך דם, והרבה. כך הפכה מלחמת המעמדות למלחמת אזרחים, ולא בא שלום על רומא עד שקם מלך-במסוה, בן-אלהים - הלא הוא אוגוסטוס (Augustus), וביטל את משטר הרפובליקה. | ||
|} | |} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
+ | |align="center" bgcolor="#ff99ff"| | ||
+ | ===תשע - סמסטר ב=== | ||
+ | |- | ||
+ | | | ||
{| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-style: solid; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;" | {| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-style: solid; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;" | ||
|- | |- | ||
− | | align="center" bgcolor="# | + | | align="center" bgcolor="#ffccff" colspan="5" | '''[[תשע ב - סדנא למיומנויות מחקר|סדנא למיומנויות מחקר]]''' |
|- | |- | ||
| align="center" valign="middle"|[[קובץ:Buch aus der Bibliothek 2.jpg|50px|סדנא למיומנויות מחקר|קישור=תשע ב - סדנא למיומנויות מחקר]] | | align="center" valign="middle"|[[קובץ:Buch aus der Bibliothek 2.jpg|50px|סדנא למיומנויות מחקר|קישור=תשע ב - סדנא למיומנויות מחקר]] | ||
שורה 120: | שורה 121: | ||
{| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-style: solid; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;" | {| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-style: solid; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;" | ||
|- | |- | ||
− | | align="center" bgcolor="# | + | | align="center" bgcolor="#ffccff" colspan="5" | '''[[תשע ב - בין אלים ובני אדם|בין אלים ובני אדם]]''' |
|- | |- | ||
| align="center" valign="middle"|[[קובץ:Dionysos kantharos Louvre CA2981-2984.jpg|50px|בין אלים ובני אדם|קישור=תשע ב - בין אלים ובני אדם]] | | align="center" valign="middle"|[[קובץ:Dionysos kantharos Louvre CA2981-2984.jpg|50px|בין אלים ובני אדם|קישור=תשע ב - בין אלים ובני אדם]] | ||
שורה 129: | שורה 130: | ||
{| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-style: solid; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;" | {| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-style: solid; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;" | ||
|- | |- | ||
− | | align="center" bgcolor="# | + | | align="center" bgcolor="#ffccff" colspan="5" | '''[[תשעא ב - מיתוס והיסטוריא (מתודולוגי MA)|מיתוס והיסטוריא]]''' |
|- | |- | ||
| align="center" valign="middle"|[[קובץ:Herodotus2.PNG|50px|מיתוס והיסטוריא|קישור=תשעא ב - מיתוס והיסטוריא (מתודולוגי MA)]] | | align="center" valign="middle"|[[קובץ:Herodotus2.PNG|50px|מיתוס והיסטוריא|קישור=תשעא ב - מיתוס והיסטוריא (מתודולוגי MA)]] | ||
שורה 139: | שורה 140: | ||
{| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-style: solid; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;" | {| align="right" style="background-color: #00000; border-color: #0000; border-style: solid; border-width: 2px; color: #0000; padding: 4px; text-align: right; width: 100%;" | ||
|- | |- | ||
− | | align="center" bgcolor="# | + | | align="center" bgcolor="#ffccff" colspan="5" | '''[[תשע ב - מיתוס והיסטוריא (אופקים)|מיתוס והיסטוריא]]''' |
|- | |- | ||
| align="center" valign="middle"|[[קובץ:Zeus Otricoli Pio-Clementino Inv257.jpg|50px|מיתוס והיסטוריא|קישור=תשע ב - מיתוס והיסטוריא (אופקים)]] | | align="center" valign="middle"|[[קובץ:Zeus Otricoli Pio-Clementino Inv257.jpg|50px|מיתוס והיסטוריא|קישור=תשע ב - מיתוס והיסטוריא (אופקים)]] | ||
| align="right" valign="top" | '''הקורס מיועד לתלמידות/י אופקים בלבד''' | | align="right" valign="top" | '''הקורס מיועד לתלמידות/י אופקים בלבד''' | ||
− | בקורס זה נפתח בקריאה תיאורטית על דרכים שונות הנהוגות במחקר בפירוש מיתוסים, תוך התמקדות במורשת ה[http://en.wikipedia.org/wiki/Structuralism סטרוקטורליסטית], וביורשתהּ המודרנית - ה[http://en.wikipedia.org/wiki/Meme ממטיקא]. כמו כן נעסוק במספר מקרי בוחן | + | בקורס זה נפתח בקריאה תיאורטית על דרכים שונות הנהוגות במחקר בפירוש מיתוסים, תוך התמקדות במורשת ה[http://en.wikipedia.org/wiki/Structuralism סטרוקטורליסטית], וביורשתהּ המודרנית - ה[http://en.wikipedia.org/wiki/Meme ממטיקא]. כמו כן נעסוק במספר מקרי בוחן כגון ביקור אלכסנדר בירושלים וסיפור מקדש איסיס ברומא. |
|} | |} | ||
|} | |} |
גרסה אחרונה מ־07:30, 12 באפריל 2011
תוכן עניינים
תשעא - סמסטר ב | ||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||
תשעא - סמסטר א | ||||||||||||||||||||||||||||
|
תשע - סמסטר א | ||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||
תשע - סמסטר ב | ||||||||||||||||||||||||||||
|