אלכסנדר בירושלם
בית • נושׂאים • הקדמות • הרומאנס היווני • גביהא בן-פסיסא • שמעון הצדיק • יוספוס • אבות כנסיה ושאר בֻּזנטים • הרומאנס הסורי • הרומאנס העברי • הגרסא השומרונית • מתוס והיסטוריא |
תוכן עניינים
פרקים
- הקדמות ותודות
- רומאנס יווני
- גביהא בן-פסיסא
- שמעון הצדיק
- יוספוס
- אבות הכנסיה ושאר בֻּזנטים
- הרומאנס הסורי
- הרומאנס העברי
- הגרסא השומרונית
- מתוס והיסטוריא
ביבליוגרפיא לקריאה ראשונית
Fletcher-Louis, Crispin, H.T. (2004). “Alexander the Great’s Worship of the Hight Priest”, in Early Jewish and Christian Monotheism, L.T. Stuckenbruck and W.E.S. North eds. London & NY: T&T Clark. 71-102.
Gnuse, Robert. 1998. “The Temple Theophanies of Jaddus, Hyrcanus, and Zechariah”, Biblica 79.4: 457-472
Kazis 1962
Kim, Tae Hun. 2003. “The Dream of Alexander in Josephus Ant. 11.325-339”, Journal for the Study of Judaism 34, 425-442.
Koet, Bart (2003), ‘Trustworthy Dreams? About the Dreams and References to Scripture in 2 Maccabees 14-15, Josephus’ Antiquitates Judaicae 11.302-347, and in the New Testament’ in Persuasion and Dissuasion in Early Christianity, Ancient Judaism, and Hellenism, ed. Pieter W. van der Horst. Louvain: Peeters: 87-107.
Magen, Yitzhak. 2000. “Mt. Grizim - a Temple City”, Qadmoniot 33: 74-118 (Heb)
Pummer, Reinhard (2009), The Samaritans in Flavius Josephus. Tübingen: Mohr–Siebeck.
Tamari Zvi, 1972. Tannaitic Literature as a Source for Jewish History: From Simon the Just to Johanan ben Zakkai. Dissertation, Philadelphia, Dropsie College.
מגן על גריזים - לחפור בדו״ח החפירה המלא (2007?) ולהתחקות אחרי הויכוח שלו עם מנחם מור.
נעם, ורד. תשע״ג. ״האם הכירו חז״ל את כתבי יוסף בן מתתיהו?״, תרביץ פא: 367-395. (יש לי פדפ)
על אלכסנדר במצרים לעיין שוב ב: Alexnader the Great and Egypt, ed. Nawotka et al Main Heidi 2014 A 11576
לקרוא שוב ולסכם
נקראו: לודא מיון נושׂאי
- Pfister 1914
- גוטמן 1940
- Simon 1941/1962
- Tcherikover 1959
- Merkelbach & Trumpf 1977
- Cohen 1982-3
- Schwartz 1990
- Jouanno 2002
- VanderKam 2004
- Tropper 2013