הבדלים בין גרסאות בדף "יובל חדש תשע ב מיתוס והיסטוריא עבודה מסכמת הערות"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
(פרק ב)
מ (ביבליוגרפיא)
שורה 10: שורה 10:
 
*יחזקאל כ - מעניין מאד.
 
*יחזקאל כ - מעניין מאד.
 
*לא השתכנעתי שיש כאן שתי תופעות שונות, קל וחומר כשהן מתקשרות להבדל (שאינו קיים ממש) בין כנענים ופיניקים. נראה לי נכון יותר לחשוב על מנעד שלם של מנהגים וקרבנות, שיש בהם מקום רב לגיוון מאתר פולחן אחד למשנהו, מאלוהות אחת למשנהּ, ומזמן לזמן.
 
*לא השתכנעתי שיש כאן שתי תופעות שונות, קל וחומר כשהן מתקשרות להבדל (שאינו קיים ממש) בין כנענים ופיניקים. נראה לי נכון יותר לחשוב על מנעד שלם של מנהגים וקרבנות, שיש בהם מקום רב לגיוון מאתר פולחן אחד למשנהו, מאלוהות אחת למשנהּ, ומזמן לזמן.
 +
 +
=פרק ג=
 +
*הפרשנות הספרותית שהצעת בפרק א להבדל בין שמות האל מוצלחת בעיני מכל ההתפתלויות של חקר המקורות.
 +
*
  
 
=ביבליוגרפיא=
 
=ביבליוגרפיא=

גרסה מ־13:46, 25 בנובמבר 2010

פרק א

  • עקדה לעומת סדום - נקודה יפה מאד!
  • יהוה לעומת אלהים כבעלי תפקידים שונים בעלילה - יפה מאד מאד! האם פרשת כך מדעתך? (אם קראת במקום אחר, חשוב מאד לשׂים כאן הערת שוליים).

פרק ב

  • כנענים ופניקים - היינו הך.
  • התרגיל של מישע מצליח! חזרת לנקודה זו פעמיים, ועדיין נראה שצריך להרחיב עוד.
  • המסקנה שלך מהפרשנות של איספלדט מעניינת ביותר.
  • "אֲשֶׁר לֹא צִוִּיתִי, וְלֹא עָלְתָה עַל-לִבִּי" - צודק, אבל גם כך הפרשנות של נורט תקפה. דבריו של ירמיה מרמזים בבירור לכך שהיה מי שטען שאלהי ישׂראל מעוניין בקרבן שכזה.
  • יחזקאל כ - מעניין מאד.
  • לא השתכנעתי שיש כאן שתי תופעות שונות, קל וחומר כשהן מתקשרות להבדל (שאינו קיים ממש) בין כנענים ופיניקים. נראה לי נכון יותר לחשוב על מנעד שלם של מנהגים וקרבנות, שיש בהם מקום רב לגיוון מאתר פולחן אחד למשנהו, מאלוהות אחת למשנהּ, ומזמן לזמן.

פרק ג

  • הפרשנות הספרותית שהצעת בפרק א להבדל בין שמות האל מוצלחת בעיני מכל ההתפתלויות של חקר המקורות.

ביבליוגרפיא

  • במקומות רבים חסרה אות רישית (CAPITAL) בתחילת שמות או בראש שמות תאר ועצם בכותרים.
  • עשירה ומרשימה ביחס לעבודת שנה א

הערכה

  • הגשה נאה מאד, שימוש יפה בויקי