הבדלים בין גרסאות בדף "יובל חדש תשע ב מיתוס והיסטוריא עבודה מסכמת הערות"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
מ (ביבליוגרפיא)
(הערכה)
 
(3 גרסאות ביניים של אותו משתמש אינן מוצגות)
שורה 13: שורה 13:
 
=פרק ג=
 
=פרק ג=
 
*הפרשנות הספרותית שהצעת בפרק א להבדל בין שמות האל מוצלחת בעיני מכל ההתפתלויות של חקר המקורות.  
 
*הפרשנות הספרותית שהצעת בפרק א להבדל בין שמות האל מוצלחת בעיני מכל ההתפתלויות של חקר המקורות.  
*
+
*אתה צודק בהחלט בכך שקורא בן התקופה אינו חש את הזעזוע שאנו חשים כיום.
 +
**'''שאלה למחשבה:''' ניתן להוסיף ולשאול, מה הקשר בין דרישה לצייתנות עיוורת לבין ההפסקה דוקא של קרבן הילדים, שכפי שהראית, היה דוקא נפוץ למדי? האם יתכן שהצייתנות נדרשת דוקא ממי שמצווה להתנתק ממנהגי אבותיו?
 +
*על חשיבות העקדה לקידוש השם, לא רק בזמן מסעות הצלב אלא כבר בימי בית שני, ראה קצה חוט [[שיחה:קנאה ושׂהידיות|בדיון שנערך]] בסמינר מונותאיזם בשנה שעברה (סעיפים 3,5).
 +
*גיא בן-הנם אינו בהר המוריה אלא למרגלותיו.
 +
*סיכום יפה של ההשלכות המוסריות, אבל ראה שאלתי לעיל בדבר הצייתנות.
  
 
=ביבליוגרפיא=
 
=ביבליוגרפיא=
שורה 21: שורה 25:
 
=הערכה=
 
=הערכה=
 
*הגשה נאה מאד, שימוש יפה בויקי
 
*הגשה נאה מאד, שימוש יפה בויקי
 +
*דיון מרתק, המשלב ספרות, חקר מקרא והיסטוריא, והכל בתוך המסגרת הכללית של הקורס.
 +
*ביבליוגרפיא נאה לעבודת שנה א

גרסה אחרונה מ־14:09, 25 בנובמבר 2010

פרק א

  • עקדה לעומת סדום - נקודה יפה מאד!
  • יהוה לעומת אלהים כבעלי תפקידים שונים בעלילה - יפה מאד מאד! האם פרשת כך מדעתך? (אם קראת במקום אחר, חשוב מאד לשׂים כאן הערת שוליים).

פרק ב

  • כנענים ופניקים - היינו הך.
  • התרגיל של מישע מצליח! חזרת לנקודה זו פעמיים, ועדיין נראה שצריך להרחיב עוד.
  • המסקנה שלך מהפרשנות של איספלדט מעניינת ביותר.
  • "אֲשֶׁר לֹא צִוִּיתִי, וְלֹא עָלְתָה עַל-לִבִּי" - צודק, אבל גם כך הפרשנות של נורט תקפה. דבריו של ירמיה מרמזים בבירור לכך שהיה מי שטען שאלהי ישׂראל מעוניין בקרבן שכזה.
  • יחזקאל כ - מעניין מאד.
  • לא השתכנעתי שיש כאן שתי תופעות שונות, קל וחומר כשהן מתקשרות להבדל (שאינו קיים ממש) בין כנענים ופיניקים. נראה לי נכון יותר לחשוב על מנעד שלם של מנהגים וקרבנות, שיש בהם מקום רב לגיוון מאתר פולחן אחד למשנהו, מאלוהות אחת למשנהּ, ומזמן לזמן.

פרק ג

  • הפרשנות הספרותית שהצעת בפרק א להבדל בין שמות האל מוצלחת בעיני מכל ההתפתלויות של חקר המקורות.
  • אתה צודק בהחלט בכך שקורא בן התקופה אינו חש את הזעזוע שאנו חשים כיום.
    • שאלה למחשבה: ניתן להוסיף ולשאול, מה הקשר בין דרישה לצייתנות עיוורת לבין ההפסקה דוקא של קרבן הילדים, שכפי שהראית, היה דוקא נפוץ למדי? האם יתכן שהצייתנות נדרשת דוקא ממי שמצווה להתנתק ממנהגי אבותיו?
  • על חשיבות העקדה לקידוש השם, לא רק בזמן מסעות הצלב אלא כבר בימי בית שני, ראה קצה חוט בדיון שנערך בסמינר מונותאיזם בשנה שעברה (סעיפים 3,5).
  • גיא בן-הנם אינו בהר המוריה אלא למרגלותיו.
  • סיכום יפה של ההשלכות המוסריות, אבל ראה שאלתי לעיל בדבר הצייתנות.

ביבליוגרפיא

  • במקומות רבים חסרה אות רישית (CAPITAL) בתחילת שמות או בראש שמות תאר ועצם בכותרים.
  • עשירה ומרשימה ביחס לעבודת שנה א

הערכה

  • הגשה נאה מאד, שימוש יפה בויקי
  • דיון מרתק, המשלב ספרות, חקר מקרא והיסטוריא, והכל בתוך המסגרת הכללית של הקורס.
  • ביבליוגרפיא נאה לעבודת שנה א