נורמות

מתוך Amitay.haifa.ac.il
גרסה מ־09:54, 28 באוקטובר 2009 מאת Shagani (שיחה | תרומות) (דף חדש: == ''' <font color="#800517"> נורמות ויקי של קהילת הלמידה בשנה"ל תש"ע </font> ''' == בדף זה נרכז את נורמות העבודה המוסכמות …)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה אל:ניווט, חיפוש

נורמות ויקי של קהילת הלמידה בשנה"ל תש"ע

בדף זה נרכז את נורמות העבודה המוסכמות בקהילת הלומדים בשנה"ל תש"ע בסביבת Wiki.

נורמת הנורמות

כל נורמה שמופיעה בדף זה וסותרת נורמה קודמת לה מחייבת את כותבה להתייחס לכך בשעור בכדי שניתן יהיה להסירה. כלל זה חל גם על נורמה זו!!

תחת עריכה

כאשר רוצים לערוך דף כלשהו בויקי, רושמים בראש העמוד את ההודעה הבאה:

תחת עריכה

ושומרים מיד את הדף. הודעה זו היא התרעה לכל אחד מאיתנו - שדף זה נמצא בעריכה ברגע זה, ואין לערוך בו שינויים -- עד שההודעה תוסר. חשוב לסמן את השינוי - בעת השמירה - כ"זהו שינוי משני" (בתחתית הדף).

בסיום העריכה, יש להסיר הודעה זו. אי הסרת ההתראה - "תוקעת" את הדף ולא מאפשרת את שינויו על ידי אחרים!

סדר ההודעות והשיחות

  1. סדר ההודעות בדפי הויקי שבאתר, למשל, בדפי השיחה האישיים, בדף הודעות וחדשות, הוא מהחדש לישן. את החדש כותבים למעלה, בראש הדף. סדר זה מקל על הקוראים למצוא מיד (בראש הדף) את התוספות האחרונות, מבלי להצטרך לגלול לתחתית הדף.
  2. לנושאים חדשים יש לתת כותרת משמעותית מדרגה 2 (בחרו "A" מתפריט העריכה). אז מופיע באופן אוטומטי קו מפריד בין הנושאים. כשיש בדף אחד מעל ארבעה נושאים, גם מופיע תפריט באופן אוטומטי בראש הדף.
  3. אם יש דיון ושיחה על אותו נושא, כל משפט חדש מתווסף בתחתית הדיון ומוזח פנימה לעומת קודמו בעזרת הוספת "נקודותיים". למשל בתחילת ההערה הראשונה מוסיפים ":", בתחילת ההערה השנייה מוסיפים "::", וכך הלאה. הנה דוגמה ל דף שיחה של דני, שמתנהל לפי עקרונות אלו.

שימוש בחתימה אישית בעברית

1. בסיום טקסט בתוך "שיחה" - יש לחתום באמצעות סרגל העריכה (כפתור "חתימה+שעה", שני משמאל)

2. חתימה בעברית נכנסים בסרגל העליון ל"ההעדפות שלי", ללשונית "פרטי משתמש". מכניסים שם בסעיף של "כינוי (לחתימות)" את השם בעברית (שם פרטי ושם משפחה), ואז בכל פעם שמוסיפים חתימה אישית על הודעה -- היא מופיעה בעברית ולא באנגלית.


3. במצב של עריכה שיתופית: אין צורך לחתום על כל תרומה, עריכה או שינוי בטקסט.

כתיבה לחבר קהילה

ניתן לפנות לחבר קהילה דרך דף השיחה, שצמוד ליומן האישי. ברגע שתשמרו את הודעתכם, הודעת דוא"ל תשלח אליו אוטומטית, ותפנה את תשומת ליבו לשינוי, שחל בדף השיחה האישי שלו.

הוספת ערך חדש לדף מושגים

רוצים ליצור ערך חדש?

  1. בדקו תחילה, שהמושג אינו קיים כבר באתר שלנו בעזרת פונקציית ה"חיפוש" הנמצאת בתפריט מצד ימין.
  2. אם הוא קיים באתר, קשרו את המושג לדף הקיים. ראו דף עזרה, כדי לראות כיצד יוצרים סוגים שונים של קישורים.
  3. אם הוא לא קיים עדיין באתר, צרו דף חדש עבור המושג החדש.
  4. שם המושג חייב להיות מדויק ככל האפשר, לכן חשבו פעמיים לפני שאתם פותחים מושג חדש.
  5. שם המושג ייכתב באנגלית עם אותיות גדולות בראש כל מילה (Capital letters). למשל, במקום למידה והוראה, כתבו Learning and Teaching(ולא learning and teaching).אתם יכולים להוסיף את תרגום המונח לעברית בגוף הדף.
  6. הוסיפו קישור למושג החדש בדף מושגים. שימו לב שיש להציב את הערך במקומו על פי הא"ב האנגלי.
  7. אם פתחתם קישור (אדום) של מושג חדש, עדכנו גם את דף המושגים בהתאמה (חובה זו מוטלת על פותח הקישור).

מתן שמות משמעותיים לדפים חדשים

כאשר פותחים דף חדש, הקפידו לתת לו שם משמעותי וספציפי מאד. למשל, השם "קריאת מאמרים לקראת לקראת השעור" לא טוב, כי אינו מציין את נושא השיעור ואת מועדו. שם מתאים לדף זה יהיה, למשל: "קריאת מאמרים לקראת השעור השישי, 1/1/2020, בנושא Reasoning about Something". כנ"ל לגבי השם "מטלות לקראת השעור": איזה שיעור? מה הנושא של המטלות?

הוספת תקציר לכל תרומה

בתחתית דף העריכה יש שדה בשם "תקציר". כאשר פותחים דף חדש, או משנים תוכן קיים, או מוסיפים תוכן חדש, הוסיפו תקציר לדף. התקציר יכול להקל על כולנו כי הוא מגדיר את סוג התרומה, או את תוכנה של ההוספה. מה שכתבתם בתקציר ניתן לראות בדף "היסטוריה", או בדף "שינויים אחרונים". חשוב ביותר: אם השינוי קטן, הגדירו אותו כ"זהו שינוי משני".

עבודה בקבוצות

כאשר עובדים בקבוצות עבודה, עובדים עם חברי קהילה, שאינכם מכירים היטב עדיין, או כאלה שעדיין לא עבדת איתם בעבר.

נוכחות בשיעורים

יש חובת נוכחות בכל השיעורים, אך אם בשום אופן בלתי אפשרי להגיע (בנסיבות חריגות בלבד) - יש להודיע לי על כך מראש.