הבדלים בין גרסאות בדף "קורנל 1995 226-239"
מתוך Amitay.haifa.ac.il
Yair Barneis (שיחה | תרומות) מ |
Yair Barneis (שיחה | תרומות) מ |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
==ההפרדה של התיפקודים הפוליטיים והדתיים.== | ==ההפרדה של התיפקודים הפוליטיים והדתיים.== | ||
− | צורת השלטון החדשה, הרפובליקה, לא נוצרה יש מאין. צורת השלטון זו היא תוצאה סופית של תהליך, שבסופה נוצר ממשל | + | צורת השלטון החדשה, הרפובליקה, לא נוצרה יש מאין. צורת השלטון זו היא תוצאה סופית של תהליך, שבסופה נוצר ממשל אקלקטי. |
− | + | נראה שהעם הרומי היה רב תושיה, ובעלי יכולות פוליטיות גבוהות. | |
+ | ===תפקיד ה- rex sacrorum.=== | ||
+ | בתפקיד זה אפשר לראות בברור את השינויים שעברו על רומא במעבר מה שלטון המלוכני אל הזה של הרפובליקה. | ||
+ | ה- rex sacrorum היה כוהן שתפקידו היה לבצע את התקפידים הדתיים השונים שקודם לכן ביצע המלך. |
גרסה מ־16:17, 2 בינואר 2010
תחת עריכה יאיר 18:00Yair Barneis
ההפרדה של התיפקודים הפוליטיים והדתיים.
צורת השלטון החדשה, הרפובליקה, לא נוצרה יש מאין. צורת השלטון זו היא תוצאה סופית של תהליך, שבסופה נוצר ממשל אקלקטי. נראה שהעם הרומי היה רב תושיה, ובעלי יכולות פוליטיות גבוהות.
תפקיד ה- rex sacrorum.
בתפקיד זה אפשר לראות בברור את השינויים שעברו על רומא במעבר מה שלטון המלוכני אל הזה של הרפובליקה. ה- rex sacrorum היה כוהן שתפקידו היה לבצע את התקפידים הדתיים השונים שקודם לכן ביצע המלך.