הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:קנאה ושׂהידיות"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
שורה 11: שורה 11:
  
 
:[[משתמש:Refael Efimovski|ר. יפימובסקי]] 15:26, 31 באוקטובר 2009 (UTC)
 
:[[משתמש:Refael Efimovski|ר. יפימובסקי]] 15:26, 31 באוקטובר 2009 (UTC)
 +
 +
::להוסיף את עקדת יצחק - רעיון מעולה! אני בעד. לקשר אותו לסיפור האלמנה והבנים - גם מעולה! חשוב מאד ליצור הקשר מתוך הכתוב. שׂימו לב לשמה של האלמנה במק"ב. [[משתמש:Oamitay|ד"ר א.]] 08:15, 1 בנובמבר 2009 (UTC)

גרסה מ־08:15, 1 בנובמבר 2009

רפי! מה דעתך שנכניס כחלק מחומרי העבודה\מחקר שלנו גם את עקדת יצחק? נכון שבעקדת יצחק, אברהם לא מקריב את עצמו למען האלוהים אך הוא כן מקבל פקודה מאלוהים להקריב את בנו שהוא בשר מבשרו חלק מעצמו.לכן זהו איפשהו כ"מרטיר".לפי ההגדרה מרטיר הוא אחד אשר מקריב עצמו תחת מילוי הוראתו של האל. ואכן אברהם מקבל פקודה מהאלוהים להרוג חלק מעצמו למענו. מה אתה חושב? מכיוון שאני לא יודעת היכן לחתום אחתום בשורה הבאה

ד. פריס

אני מאמין שעקדת יצחק היא חלק חשוב בקנאה היהודית מסורתית. איזכור לעקדת יצחק ניתן למצוא גם בסיפור חנה ושבעת בניה - החוויה השהידית האולטימטיבית. נראה לי שיש איפה להתעמק בזה אבל אני חושב שאורי יכול לעזור לנו יותר ולכוון אותנו במדוייק. שלחי לו מייל, תראי מה דעתו. אני תומך ומחזק את ידייך.
את החתימה את יכולה לעשות שתי שורות מתחת להודעה שלך באמצעות ארבע טילדות.
ר. יפימובסקי 15:26, 31 באוקטובר 2009 (UTC)
להוסיף את עקדת יצחק - רעיון מעולה! אני בעד. לקשר אותו לסיפור האלמנה והבנים - גם מעולה! חשוב מאד ליצור הקשר מתוך הכתוב. שׂימו לב לשמה של האלמנה במק"ב. ד"ר א. 08:15, 1 בנובמבר 2009 (UTC)