שיחה:רק שמש! הרפורמה הדתית של אחנאתון

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש


התקדמות

היי כולם, למי שקרא את סיכומי המאמר של ד"ר נילי שצ'ופק, המאמר המלא נגיש כעת לכולם. הוא מופיע במראה המקום של המאמר, בתחילת הסיכומים. חשוב לציין שהמאמר בעברית והוא מתפרס על שמונה עמודים קלילים בלבד, אך תורם המון להבנה כללית של הרפורמה של אחנאתון.

--אייל מאיר 21:09, 29 באוקטובר 2009 (UTC)


שלום לכולם,

בלי שום קשר לעבודתנו , רק רציתי ליידע אתכם שביום ראשון ב22:00 בערוץ נשיונל ג'אוגרפיק תשודר תוכנית על נפרטיטי והשושלת האבודה, אם אתם רוצים לראות את אל עמרנה ואת  החפירות שנערכו במקום , קצת להמחיש ויזואלית על מי אנחנו מדברים.

לילה טוב ,

--גלי בר זימרא 19:39, 29 באוקטובר 2009 (UTC)

חברים,

ניתן להוסיף קישורים ויקיפדיים ב-55 שפות עבור הערך של אמנחותפ, כמה יהיו מספקים ומה יהיה יותר מדי? אני מניח שאפשר להסתפק בעברית ואנגלית ואין צורך להכביד על עצמכם בעבודה.

ד"ר א. - בנוגע לבעיה הלשונית בה נתקלתי (ואני משתמש בלשון יחיד כי לכם זה לא מציק) פניתי לגורמים מוסמכים ואני מקווה שיענו לי בהקדם. כל תשובה שאקבל, בין אם תתמוך בטענתי או בין אם בטענתכם (לא סביר אבל הכל יכול להיות P-: ) תועלה לדף השיחה.

אייל, חשוב שנית על ענין התמונה, תמונה אחת שווה אלף מילים. גלי, ד"ר א. אבקש את תמיכתם בעניין....:-)

ר. יפימובסקי 19:03, 29 באוקטובר 2009 (UTC)

רפי, אמרתי לך אני לא מתעסק עם זכויות יוצרים!
--אייל מאיר 21:04, 29 באוקטובר 2009 (UTC)

תמונות מויקיפדיה!!!!

ר. יפימובסקי 06:31, 30 באוקטובר 2009 (UTC)

אייל!!!!!!!!!!!!!!

מצאתי אתר עם וידאו און ליין על אחנאתון ועל הרפורמה הדתית , אני רוצה להוסיף אותו לקישורים של הדף, תודיע לי מה נראה לך על זה

ואם יש אוקי אני מוסיפה אותו לקישורים .נראה לי נחמד לתת קצת ויזואליות לכל הטסקט וגם להמחיש קצת את שמותו של אחנאתון ולהראות את האתרים והעולם עליו אנחנו מדברים.

מחכה לתשובה ,

--גלי בר זימרא 18:40, 29 באוקטובר 2009 (UTC)

גלי אני בעד. אני אוסיף כותרת חדשה בסוף המסמך: "קישורים נוספים". פשוט תפתחי שם לינק לוידאו.
--אייל מאיר 11:09, 29 באוקטובר 2009 (UTC)

אייל

עשיתי הגהה ועריכה והוספתי קצת בסיכום של שצ'ופק (חיפשתי קצת מידע עליה ולא ממש מצאתי חוץ מזה שהיא מלמדת בחוג למקרא, חשבתי לעשות לה ערך גם....). הוספתי קצת מושגים תעבור תראה - עדיין לא מלוטש עד הסוף , אני עוד אוסיף קישורים וארחיב קצת יותר מאוחר. אני אשכיב את הקטנה לישון ואמשיך לעבור גם על הביבליוגרפיה ועל ההמנון של אחחחחחחחאנאתון....... אז אם אתה רוצה אתה יכול להכנס לדף ולערוך בינתיים רק תודיע לי מתי אתה מסיים.

לד"ר א. תודה ראיתי רשמתי כבר אתחיל לעבוד על זה.

המשך ערב נפלא לכולם,

--גלי בר זימרא 17:50, 29 באוקטובר 2009 (UTC)

מצוין גלי. כשאני אתחיל לעבוד אני אשים שלט שהדף בעריכה. אני גם תמיד עם הג'י מייל פתוח כשאני עורך אז תוכלי ליצור איתי קשר בזמן אמת.
--אייל מאיר 11:09, 29 באוקטובר 2009 (UTC)

יופי גלי ואייל!

אהבתי מאד את תוספת סיכום המאמר של נילי שצ'ופק. נקודות למחשבה:

  • הדו-מיניות של אחנאתון כפיצוי על המעבר לאל אחד
  • מדוע להמשיך לעסוק בהגדרות טכניות (מונותאיזם, הנותאיזם, מונולטריא)?
  • מה נלמד מהיוזמה למחוק את שמו של אמון מכתובות קיימות?   ד"ר א. 17:05, 29 באוקטובר 2009 (UTC)


ד"ר א. בהתאם לנקודות למחשבה
  • הדו מיניות של אחנתאון עלתה כהסבר לדמותו המעוותת בדיוקנים ששרדו מתקופתו. קשר בין דו-מיניותו של אחנאתון לאפשרות של פיצוי בשל המעבר לאל אחד נראית לי הגיונית מכיוון שאמון היה רוח ללא אבא או אם (בדומה לאל העברי), ואולי למודל זה שאף אחנאתון להגיע. סביר מאוד שנעשה שימוש תעמולתי בהפצת דמותו המעוותת של אחנאתון, מכיוון שחייבת להיות סיבה לשינוי הקיצוני בהצגת דמותו של פרעה, מגבר אתלטי ושרירי לאיש מכופף ומעוות. ברשימה הביבליוגרפית שליקטנו מופיעים שנים או שלושה ספרים המתרכזים דווקא בסוגייה הזו. שווה לעבור עליהם ולחפש את הפרשנות שלהם לאותו עיוות.
  • אני מסכים איתך שהשאלה כיצד ניתן להגדיר את דתו של אחנאתון נלעסה מספיק פעמים, ולכן שאלת המחקר השנייה שהצבנו היא מה הייתה השפעת דת אחנאתון על דת משה. למרות זאת צריך לבסס שבדתו שלאחנאתון יש לפחות צעד לכיוון מונותאיזם אם ברצוננו להוכיח קשר בין אחנאתון למשה.
  • לפי דעתי היוזמה למחוק את שמו של אחנאתון הייתה בלתי נפרדת מהרסטורציה של הדת המסורתית. מה שבטוח הוא שלמרות הנסיונות המשמעותיים למחוק את שמו של אחנאתון מההיסטוריה, הם נכשלו. הכישלון, בשילוב עם האלימות הכרוכה במעשה זה, מעורר בי חשד שלא כל המצרים שמחו להיפטר מאותה רפורמה ויש ששמרו את הפולחן הזה גם לאחר הסתלקותו של אחנאתון. אם ממניעים פוליטים או ממניעים אידיאולוגיים, אז זה צריך לבדוק.
    :--אייל מאיר 11:17, 29 באוקטובר 2009 (UTC)

תודה רפי ראיתי , אני עדיין מגבשת את הערך שלי עם הערכים של הויקיפדיה בעברית אנגלית ורוסית גם.--גלי בר זימרא 17:50, 29 באוקטובר 2009 (UTC)

ערב טוב חברים, שתי נקודות לעיונכם: - ר. יפימובסקי 18:45 29.10.09 -

1. צרפתי קישור לערך הויקיפדי של אמנחותפ ה-IV באנגלית. הערך ישנו גם בעברית אולם לדעתי הוא דל בהשוואה לחברו. ביחרו בין הערכים כטוב בעיניכם.

לא או-או, גם וגם--ד"ר א. 16:52, 29 באוקטובר 2009 (UTC)

2. בנוגע לאמנחותפ ה-IV (בשאלת המחקר), האם השימוש בפועל "מלך" מתאימה? האם הפרעה "מולך" ולא "שולט"? אני חושב שניתן למצוא את המינוח הנכון במילון כלשהו אולם לא מצאתי את הזמן לחפש ואולי בעצם "מלך" הוא נכון...?

מה הבעיא עם השורש מ.ל.כ?--ד"ר א. 16:54, 29 באוקטובר 2009 (UTC)

איך מנסחים חתימה?!

ארבע טילדות ברציפות (~ כפול 4) לחילופין, בעורך המצומצם, הצלמית הלפני-אחרונה משׂמאל, שנראית כמו חתימה. פשוט ללחוץ בסוף הדברים. --ד"ר א. 16:54, 29 באוקטובר 2009 (UTC)


היי גלי,

אני אוטוטו מסיים לסדר את הביבליוגרפיה ועובר להעלות את הסיכומים שלי מהמאמר של שצ'ופק. אחרי זה המאמץ יופנה כולו ל-Assman. בכל מקרה תריצי הגהה על כל מה שהעלתי ועל מה שאני אעלה (זה רלוונטי גם לכל מי שמבקר בדף השיחה הזה. כמה שיותר הגהות, פחות טעויות הגהה). כמובן שאני אעבור על המושגים. תכתבי לי הודעה איך את מתקדמת.

--אייל מאיר 14:46, 29 באוקטובר 2009 (UTC)

איסוף ממצאים

היי כולם,

אני וגלי עובדים במלוא המרץ על איסוף חומרים לקראת יום ראשון. מהיום בערב תהיה כבר כמות נכבדת של ממצאים לעיונכם. אנחנו נעריך מאוד הערות, הארות וכמובן הגהה.

--אייל מאיר 06:50, 29 באוקטובר 2009 (UTC)

--גלי בר זימרא 10:29, 29 באוקטובר 2009 (UTC)


בוקר טוב,
אני רוצה כבר להתחיל לעבוד על המושגים שקשורים לנושא , תגיד לי איך אתה חושב שצריך לערוך את הדף העיקרי של הנושא כדי שנתגבש על התוכן.
בינתיים, המושגים שלפי דעתי צריך לעבוד עליהם פרט לאחנאתון:
אתון, אמון - רע , נפרטיטי,תות אנח אמון,אחתאתון(אל עמרנה), אמנחותפ ה-3 ,נא אמון.
מחכה לתשובה,
--גלי בר זימרא 11:03, 28 באוקטובר 2009 (UTC)

הכל נשמע לי מצוין. אני עובד על ביבליוגרפיה וגם על המאמר של אסמן (נראה כמה אני אספיק עד מחר). אם יהיו לי מושגים ושאלות מחקר רלונטיים, נרכזו כותם מחר.בכל מקרה אמרת שמחר את באוניברסיטה, רק שכחתי באיזו שעה. מחר אני פנוי אז רק תגידי לי מתי את פנויה וניפגש שם להתארגן על מה שהכנו ועל כל הארגון באתר עצמו. מחכה לתשובה,
--אייל מאיר 15:02, 28 באוקטובר 2009 (UTC)
מחר יש לי חלון ב10 עד 14, אז מתי שנוח לך בין השעות האלה תגיד לי..
אם אתה כבר עובד על אסמן אולי אני אתמקד בעיקר על הנאום של אנאתון ועל שאר המושגים כי רק התחלתי לקרוא את Assman ואני לא יודעת אם אני אספיק לסיים (אני בעמוד 4....). או אם אתה רוצה תגיד לי עד מתי קראת ואני פשוט אקרא את השאר ככה לא נעמיס על עצמנו יותר מדי.
--גלי בר זימרא 15:08, 28 באוקטובר 2009 (UTC)
אני עוד לא התחלתי לקרוא את אסמן. בואי נעשה ככה, אני אתרכז באסמן ואת תתרכזי בהימנון של אחנאתון. מושגים, ביבליוגרפיה ושאלות מחקר, על אלה נחשוב שנינו ונרכז אותם למחר. מחר אני אגיע וניפגש בעשר בכניסה לספרייה, כדי שנהיה נוכל לקחת ספרים אם נצטרך. בכל מקרה נארגן הכל ככה שעד הערב הכל כבר יהיה באתר.להתראות מחר,
--אייל מאיר 15:40, 28 באוקטובר 2009 (UTC)
אחלה נתראה ב10
המשך יום נעים
--גלי בר זימרא 16:07, 28 באוקטובר 2009 (UTC)