הבדלים בין גרסאות בדף "שיחת משתמש:Itay Mesika"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
מ
שורה 1: שורה 1:
 
 
== ממים ==
 
== ממים ==
 
הגדרה, מם - חלקיק מידע המשוכפל על ידי גוף חיצוני.
 
הגדרה, מם - חלקיק מידע המשוכפל על ידי גוף חיצוני.
שורה 39: שורה 38:
 
* "תולדות אלכסנדר הגדול" מאת יוהן גוסטאב דרויזן מ1833 ובהמשך "תולדות ההיליניסמוס" מהווים פריצות מודרניות בהיסטוריוגרפיה האלכסנדרונית.
 
* "תולדות אלכסנדר הגדול" מאת יוהן גוסטאב דרויזן מ1833 ובהמשך "תולדות ההיליניסמוס" מהווים פריצות מודרניות בהיסטוריוגרפיה האלכסנדרונית.
 
אביו שייעד לו את המלוכה זיכהו בחינוך מעולה בו, מהמעט שאנו יודעים, התדיין עם מורו רבות על דרך ניהול המדינה.
 
אביו שייעד לו את המלוכה זיכהו בחינוך מעולה בו, מהמעט שאנו יודעים, התדיין עם מורו רבות על דרך ניהול המדינה.
 +
במלוא לו שש-עשר קיבל לראשונה את עול המלוכה כשאביו יצא לביזנטיון. כאן יצא מתחום לימודיו של מוריהו - אריסטו.

גרסה מ־09:51, 1 במרץ 2011

ממים

הגדרה, מם - חלקיק מידע המשוכפל על ידי גוף חיצוני.

הסבר, מם - חלקיק מידע הנתון לחלוטין לתפקוד הפונדקאי(ספר, סטיקר, מוח...)- עליו נישא - בכמה קטגוריות: אורך חיים, מספר יחידות, תפוצה גיאוגרפית... הידע האנושי הקשור לתרבות מורכב על ידי ממים. חשיבות רבה לקיום הממים קשורה לאריכות ימי המם כמם ולא כפרט, לפוריותו(הרצון האנושי להשתמש בו) ולטיב החיקוי העצמי שלו שכן מם המשוכפל בצורה לא זהה - קל וחומר שונה יותר ממעט - מחסל עצמו במהירות, זהו רעיון האבולוציה הממטית.


as well

אהלן, תודה על התיקון :) בהצלחה במבחן, Ronny Reshef 12:47, 15 בפברואר 2010 (UTC)

חלוקת עבודה בדיימונד

אהלן איתי, שמתי הצעה לחלוקת תפקידים, מה דעתך?

זה פה: שיחה:דיימונד 2008 פרק 12

תודה ולהתראות, Ronny Reshef 12:35, 9 במרץ 2010 (UTC)

כיווני מחקר. הרודוטוס

-ברור שהרודוטוס מתייחס לקהל קוראיו של תקופתו הוא. הנחה לא סבירה, אך בכל זאת אחת שמבקשת התייחסות היא שבתקופה בה העולם נפרש לרגלי היווני-בין השאר- ע"י קסם מיתולוגי, תחושת גדולה ונצחיות תתמקם ותיצור, אצל הרודוטוס, טריוויאליות לגבי נושאים שכה ברור שיחיו לעד. הנחה סבירה הרבה יותר היא כזו של יצירת בסיס רטרואקטיבי. הרודוטוס אינו מרגיש צורך לפרט לגבי נושאים בסיסיים מסוימים כמו המחלוקת והעובדה שמצרים נמצאת תחת שליטה פרסית.

הרודוטוס, בחמשת פרקיו הראשונים, מכוון לאפוס על מלחמות פרס-יוון.

שאלות מחקר

  • לכל אורך פרקי הפתיחה מוזכר שזוהי גרסת הפרסים לאירועים שהחלו את המחלוקת, האם מבסס הרודוטוס חלקים(נרחבים?) משאר האפוס(?) על גרסת היוונים?
  • מדוע אינו מזכיר הרודוטוס את העובדה שהוא מקור משני לחלוטין?
  • האם -לאחר שאנו יודעים כי הרודוטוס יווני הוא- מסתתרת איזושהי עורמה מאחורי ההצהרה שפותחת את פרק 4?
  • נכתב שקיים היה גבול ברור בין האמפריות. האם אכן כך היה?

עובדות שהיינו רוצים לדעת

  • באיזה אופן מספרים היוונים את סיפור חטיפת איו?
  • האם יחס הפרסים לנשים אכן ככתוב?
  • האם מוסכם כיום שטרויה אכן מסמלת את תחילת הסכסוך?

הספרות המודרנית על הנושא כה ענפה שהרשת, כנראה, היא המקום הטוב ביותר להתחיל לחפש.

www.perseus.tufts.edu

גולן 3 - 57

  • קוינטוס קורטיוס רופוס - מחבר "ההסטיריה של אלכסנדר".
  • "תולדות אלכסנדר הגדול" מאת יוהן גוסטאב דרויזן מ1833 ובהמשך "תולדות ההיליניסמוס" מהווים פריצות מודרניות בהיסטוריוגרפיה האלכסנדרונית.

אביו שייעד לו את המלוכה זיכהו בחינוך מעולה בו, מהמעט שאנו יודעים, התדיין עם מורו רבות על דרך ניהול המדינה. במלוא לו שש-עשר קיבל לראשונה את עול המלוכה כשאביו יצא לביזנטיון. כאן יצא מתחום לימודיו של מוריהו - אריסטו.