הבדלים בין גרסאות בדף "שיחת משתמש:Itay Mesika"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
מ (הצעה לחלוקת תפקידים)
שורה 1: שורה 1:
 
as well
 
as well
 
::אהלן, תודה על התיקון :) בהצלחה במבחן, [[משתמש:Ronny Reshef|Ronny Reshef]] 12:47, 15 בפברואר 2010 (UTC)
 
::אהלן, תודה על התיקון :) בהצלחה במבחן, [[משתמש:Ronny Reshef|Ronny Reshef]] 12:47, 15 בפברואר 2010 (UTC)
 +
==חלוקת עבודה בדיימונד==
 +
אהלן איתי, שמתי הצעה לחלוקת תפקידים, מה דעתך?
 +
 +
זה פה: [[שיחה:דיימונד 2008 פרק 12]]
 +
 +
תודה ולהתראות, [[משתמש:Ronny Reshef|Ronny Reshef]] 12:35, 9 במרץ 2010 (UTC)
 
= כיווני מחקר. הרודוטוס =
 
= כיווני מחקר. הרודוטוס =
 
-ברור שהרודוטוס מתייחס לקהל קוראיו של תקופתו הוא.
 
-ברור שהרודוטוס מתייחס לקהל קוראיו של תקופתו הוא.

גרסה מ־12:35, 9 במרץ 2010

as well

אהלן, תודה על התיקון :) בהצלחה במבחן, Ronny Reshef 12:47, 15 בפברואר 2010 (UTC)

חלוקת עבודה בדיימונד

אהלן איתי, שמתי הצעה לחלוקת תפקידים, מה דעתך?

זה פה: שיחה:דיימונד 2008 פרק 12

תודה ולהתראות, Ronny Reshef 12:35, 9 במרץ 2010 (UTC)

כיווני מחקר. הרודוטוס

-ברור שהרודוטוס מתייחס לקהל קוראיו של תקופתו הוא. הנחה לא סבירה, אך בכל זאת אחת שמבקשת התייחסות היא שבתקופה בה העולם נפרש לרגלי היווני-בין השאר- ע"י קסם מיתולוגי, תחושת גדולה ונצחיות תתמקם ותיצור, אצל הרודוטוס, טריוויאליות לגבי נושאים שכה ברור שיחיו לעד. הנחה סבירה הרבה יותר היא כזו של יצירת בסיס רטרואקטיבי. הרודוטוס אינו מרגיש צורך לפרט לגבי נושאים בסיסיים מסוימים כמו המחלוקת והעובדה שמצרים נמצאת תחת שליטה פרסית.

הרודוטוס, בחמשת פרקיו הראשונים, מכוון לאפוס על מלחמות פרס-יוון.

שאלות מחקר

  • לכל אורך פרקי הפתיחה מוזכר שזוהי גרסת הפרסים לאירועים שהחלו את המחלוקת, האם מבסס הרודוטוס חלקים(נרחבים?) משאר האפוס(?) על גרסת היוונים?
  • מדוע אינו מזכיר הרודוטוס את העובדה שהוא מקור משני לחלוטין?
  • האם -לאחר שאנו יודעים כי הרודוטוס יווני הוא- מסתתרת איזושהי עורמה מאחורי ההצהרה שפותחת את פרק 4?
  • נכתב שקיים היה גבול ברור בין האמפריות. האם אכן כך היה?

עובדות שהיינו רוצים לדעת

  • באיזה אופן מספרים היוונים את סיפור חטיפת איו?
  • האם יחס הפרסים לנשים אכן ככתוב?
  • האם מוסכם כיום שטרויה אכן מסמלת את תחילת הסכסוך?

הספרות המודרנית על הנושא כה ענפה שהרשת, כנראה, היא המקום הטוב ביותר להתחיל לחפש.

www.perseus.tufts.edu