שיחת משתמש:Itay Mesika

מתוך Amitay.haifa.ac.il
גרסה מ־12:37, 1 במרץ 2011 מאת Itay Mesika (שיחה | תרומות)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה אל:ניווט, חיפוש

ממים

הגדרה, מם - חלקיק מידע המשוכפל על ידי גוף חיצוני.

הסבר, מם - חלקיק מידע הנתון לחלוטין לתפקוד הפונדקאי(ספר, סטיקר, מוח...)- עליו נישא - בכמה קטגוריות: אורך חיים, מספר יחידות, תפוצה גיאוגרפית... הידע האנושי הקשור לתרבות מורכב על ידי ממים. חשיבות רבה לקיום הממים קשורה לאריכות ימי המם כמם ולא כפרט, לפוריותו(הרצון האנושי להשתמש בו) ולטיב החיקוי העצמי שלו שכן מם המשוכפל בצורה לא זהה - קל וחומר שונה יותר ממעט - מחסל עצמו במהירות, זהו רעיון האבולוציה הממטית.


as well

אהלן, תודה על התיקון :) בהצלחה במבחן, Ronny Reshef 12:47, 15 בפברואר 2010 (UTC)

חלוקת עבודה בדיימונד

אהלן איתי, שמתי הצעה לחלוקת תפקידים, מה דעתך?

זה פה: שיחה:דיימונד 2008 פרק 12

תודה ולהתראות, Ronny Reshef 12:35, 9 במרץ 2010 (UTC)

כיווני מחקר. הרודוטוס

-ברור שהרודוטוס מתייחס לקהל קוראיו של תקופתו הוא. הנחה לא סבירה, אך בכל זאת אחת שמבקשת התייחסות היא שבתקופה בה העולם נפרש לרגלי היווני-בין השאר- ע"י קסם מיתולוגי, תחושת גדולה ונצחיות תתמקם ותיצור, אצל הרודוטוס, טריוויאליות לגבי נושאים שכה ברור שיחיו לעד. הנחה סבירה הרבה יותר היא כזו של יצירת בסיס רטרואקטיבי. הרודוטוס אינו מרגיש צורך לפרט לגבי נושאים בסיסיים מסוימים כמו המחלוקת והעובדה שמצרים נמצאת תחת שליטה פרסית.

הרודוטוס, בחמשת פרקיו הראשונים, מכוון לאפוס על מלחמות פרס-יוון.

שאלות מחקר

  • לכל אורך פרקי הפתיחה מוזכר שזוהי גרסת הפרסים לאירועים שהחלו את המחלוקת, האם מבסס הרודוטוס חלקים(נרחבים?) משאר האפוס(?) על גרסת היוונים?
  • מדוע אינו מזכיר הרודוטוס את העובדה שהוא מקור משני לחלוטין?
  • האם -לאחר שאנו יודעים כי הרודוטוס יווני הוא- מסתתרת איזושהי עורמה מאחורי ההצהרה שפותחת את פרק 4?
  • נכתב שקיים היה גבול ברור בין האמפריות. האם אכן כך היה?

עובדות שהיינו רוצים לדעת

  • באיזה אופן מספרים היוונים את סיפור חטיפת איו?
  • האם יחס הפרסים לנשים אכן ככתוב?
  • האם מוסכם כיום שטרויה אכן מסמלת את תחילת הסכסוך?

הספרות המודרנית על הנושא כה ענפה שהרשת, כנראה, היא המקום הטוב ביותר להתחיל לחפש.

www.perseus.tufts.edu

גולן 3 - 57

  • קוינטוס קורטיוס רופוס - מחבר "ההסטיריה של אלכסנדר".
  • "תולדות אלכסנדר הגדול" מאת יוהן גוסטאב דרויזן מ1833 ובהמשך "תולדות ההיליניסמוס" מהווים פריצות מודרניות בהיסטוריוגרפיה האלכסנדרונית.

אביו שייעד לו את המלוכה זיכהו בחינוך מעולה בו, מהמעט שאנו יודעים, התדיין עם מורו רבות על דרך ניהול המדינה. במלוא לו שש-עשר קיבל לראשונה את עול המלוכה כשאביו יצא לביזנטיון. כאן יצא מתחום לימודיו של מוריהו - אריסטו. כשרונו בקרב בולט היה עוד בקרבות הראשונים בהם פיקד על פרשים תחת אביו.

פוליטיקה פנימית ונשיאת אשה חדשה מצד פיליפוס אביו ערערו את מעמד היורש של אלכסנדר וטלטלו את החצר. לאחת מותו של פיליפוס אלכסנדר נקט בצעדים על מנת להבטיח את שלטונו. וצלח בכך.

  • מעט לאחר רצח אביו קיבל אלכסנדר ע"י המועצה בתרמופילאי - שלו "תינתן שררת ההגמוניה על ההלנים" - מלך הלאס אם כן, בשנת 336.

כיבושים קטנים וזוהרים בצפון בדיעבד היו הכח המרסן בתקופת מסעותיו של אלכס באסיה. כשבבית(תבאי) דובר על אלכסנדר סרה - טיפל הוא בכך ביד קשה. את האתונאים מתנגדיו לפנים קנה לחלוטין.

ביציאתו, רואים אנו שכבר אתחילה השתמש באמונה הדתית לקידום מטרותיו הפולוטיות.

בשנת 331 מוכתר אלכס "כמלך אסיה".

ב - 329 אנו רואים, במנוחת החורף כמובן, את השברים הפוליטיים בצבאו של אלכסנדר שכללו טיהורים פוליטיים בתוך מחנהו. אלו היו לא רק איומים אלא הגדרות חדשות לאצולה המקדונית ולנתיניו.

הסתלקותו של האל החי מן העולם בפתאומיות ב 326 הותירה אימפריה לניהול, אימפריה לחלוטין לא מאוחדת שהכבודה בה רבה היא.

על אלכסנדר מפי ד"ר א.

אולימפיאס, אמו של אלכס סיפרה שבחלומה התעברה במכת ברק. אביו סיפר שחלם שחתם על בטנה.

אלכסנדר גדל תוך שאילתות - מי אני? האם פיליפוס אבי הוא?

מתחים יום יומיים הם האווירה בה אלכסנדר גדל.