הבדלים בין גרסאות בדף "תשע מונותאיזם עבודה מסכמת מוטי נניקשוילי"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
(מדוע גורשו הנשים הנכריות? - תמצית)
שורה 3: שורה 3:
  
 
=מדוע גורשו הנשים הנכריות? - תמצית=
 
=מדוע גורשו הנשים הנכריות? - תמצית=
במאה החמישית לפני הספירה עולה עזרא לארץ ישראל, הוא נושא עמו אגרת מאת ארתחשסתא מלך פרס, ובא סמכויות רבות ומגוונות שניתנו לו, בנוסף הוא מביא עמו את ספר התורה, ללמד ולשפוט
+
במאה החמישית לפני הספירה עולה עזרא לארץ ישראל, הוא נושא עמו אגרת מאת ארתחשסתא מלך פרס, ובא סמכויות רבות ומגוונות שניתנו לו; סמכויות שנותנות לו את היכולת למנות שופטים שישפטו על פי ספר התורה שהביא עמו, ללמד את התורה ועוד ועוד. אך עזרא זה מחליט לבזבז את זמנו היקר בנשים הנכריות. עבודה זו עוסקת בשאלת גירושן של הנשים הנכריות, הנשים הן לא רבות, לא נכריות ומרביתן הוא אף יהודאיות/ישראליות. בחלק הראשון של חיבור זה אעסוק בשאלת זהותן של הנשים, מי הן היו? מה היו אמונותיהן? האם היו עובדות אלילים? בחלק השני אנסה להראות שהיה סוג של מיסיון בארץ(וגם בגולה), אנשים נמשכו אל היהדות והצטרפו אליה? בחלק השלישי אענה על השאלה המרכזית, מדוע הן גורשו - בשני הפרקים הראשונים אנסה להראות שהנשים הן לא נכריות, ואם הן אכן בנות עם אחר, אז עם זה הושפע והצטרף ליהדות(מיסיון) ובפרק השלישי אשתמש בכך כדי לטעון שהטיעון הפוליטי הוא הוא התקף ולא טיעון דתי אמונתי כלשהו.
  
 
=תוכן העניינים=
 
=תוכן העניינים=

גרסה מ־08:03, 15 באוגוסט 2010

טיוטה


מדוע גורשו הנשים הנכריות? - תמצית

במאה החמישית לפני הספירה עולה עזרא לארץ ישראל, הוא נושא עמו אגרת מאת ארתחשסתא מלך פרס, ובא סמכויות רבות ומגוונות שניתנו לו; סמכויות שנותנות לו את היכולת למנות שופטים שישפטו על פי ספר התורה שהביא עמו, ללמד את התורה ועוד ועוד. אך עזרא זה מחליט לבזבז את זמנו היקר בנשים הנכריות. עבודה זו עוסקת בשאלת גירושן של הנשים הנכריות, הנשים הן לא רבות, לא נכריות ומרביתן הוא אף יהודאיות/ישראליות. בחלק הראשון של חיבור זה אעסוק בשאלת זהותן של הנשים, מי הן היו? מה היו אמונותיהן? האם היו עובדות אלילים? בחלק השני אנסה להראות שהיה סוג של מיסיון בארץ(וגם בגולה), אנשים נמשכו אל היהדות והצטרפו אליה? בחלק השלישי אענה על השאלה המרכזית, מדוע הן גורשו - בשני הפרקים הראשונים אנסה להראות שהנשים הן לא נכריות, ואם הן אכן בנות עם אחר, אז עם זה הושפע והצטרף ליהדות(מיסיון) ובפרק השלישי אשתמש בכך כדי לטעון שהטיעון הפוליטי הוא הוא התקף ולא טיעון דתי אמונתי כלשהו.

תוכן העניינים

קישורים נוספים