הבדלים בין גרסאות בדף "תשע מונותאיזם עבודה מסכמת מוטי נניקשוילי"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
(הסרת תחת עריכה)
 
(12 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
[[מוטי נניקשוילי עבודה מסכמת תשע מונותאיזם - טיוטה|טיוטה]]
+
[[תשע מונותאיזם עבודה מסכמת מוטי נניקשוילי הערות והארות|הערות והארות לתיקון ועריכה]]
  
 +
=מדוע גורשו הנשים הנכריות? - תמצית=
 +
במאה החמישית לפני הספירה עולה עזרא לארץ ישראל, הוא נושא עמו אגרת מאת ארתחשסתא מלך פרס, ובה סמכויות רבות ומגוונות שניתנו לו; סמכויות שנותנות לו את היכולת למנות שופטים שישפטו על פי ספר התורה שהביא עמו, ללמד את התורה ועוד ועוד. בין כל הסמכויות הללו, מקדיש עזרא זמן יקר לעיסוק בנושא הנשים הנכריות - נושאה של עבודה זו.
  
== עזרא והמיסיון היהודי: מדוע גורשו הנשים הנכריות?==
+
מדוע גורשו הנשים הללו? הן לא רבות, לא נכריות ומרביתן הוא אף יהודאיות/ישראליות. בחלק הראשון של חיבור זה אעסוק בשאלת זהותן של הנשים: מי הן היו? מה היו אמונותיהן? האם היו עובדות אלילים? בחלק השני אנסה להראות שהיה סוג של מיסיון בארץ (וגם בגולה), שהתבטא במשיכה שחשו אנשים נמשכו כלפי היהדות ובהצטרפות אליה. בחלק השלישי אענה על השאלה המרכזית, מדוע גורשו הנשים?  
 +
 
 +
בשני הפרקים הראשונים אנסה להראות שהנשים הן לא נכריות, ואם הן אכן בנות עם אחר, אז עם זה הושפע והצטרף ליהדות (מיסיון). בפרק השלישי אשתמש בכך כדי לטעון שהטיעון הפוליטי הוא הוא התקף ולא טיעון דתי אמוּני כלשהו.
 +
 
 +
=תוכן העניינים=
 
*[[מוטי נניקשוילי עבודה מסכמת תשע מונותאיזם - מבוא|'''מבוא''']]
 
*[[מוטי נניקשוילי עבודה מסכמת תשע מונותאיזם - מבוא|'''מבוא''']]
 
*[[מוטי נניקשוילי עבודה מסכמת תשע מונותאיזם - פרק ראשון|'''מי היו הנשים הנכריות?''']]
 
*[[מוטי נניקשוילי עבודה מסכמת תשע מונותאיזם - פרק ראשון|'''מי היו הנשים הנכריות?''']]
*[[מוטי נניקשוילי עבודה מסכמת תשע מונותאיזם - פרק שני|'''האם היה מיסיון יהודי בעת שיבת ציון?''']]
+
*[[מוטי נניקשוילי עבודה מסכמת תשע מונותאיזם - פרק שני|'''האם היה מיסיון יהודי בתקופת שיבת ציון?''']]
 
*[[מוטי נניקשוילי עבודה מסכמת תשע מונותאיזם - פרק שלישי|'''מדוע גורשו הנשים הנכריות?''']]
 
*[[מוטי נניקשוילי עבודה מסכמת תשע מונותאיזם - פרק שלישי|'''מדוע גורשו הנשים הנכריות?''']]
 
*[[מוטי נניקשוילי עבודה מסכמת תשע מונותאיזם - סיכום|'''סיכום''']]
 
*[[מוטי נניקשוילי עבודה מסכמת תשע מונותאיזם - סיכום|'''סיכום''']]
שורה 13: שורה 19:
  
 
*[[מוטי נניקשוילי אינדקס מראי פריטי מחקר מודרניים לעבודה תשע מונותאיזם|אינדקס פריטי מחקר מודרניים]]
 
*[[מוטי נניקשוילי אינדקס מראי פריטי מחקר מודרניים לעבודה תשע מונותאיזם|אינדקס פריטי מחקר מודרניים]]
 
= ToDo =
 

גרסה אחרונה מ־09:55, 22 באוגוסט 2010

הערות והארות לתיקון ועריכה

מדוע גורשו הנשים הנכריות? - תמצית

במאה החמישית לפני הספירה עולה עזרא לארץ ישראל, הוא נושא עמו אגרת מאת ארתחשסתא מלך פרס, ובה סמכויות רבות ומגוונות שניתנו לו; סמכויות שנותנות לו את היכולת למנות שופטים שישפטו על פי ספר התורה שהביא עמו, ללמד את התורה ועוד ועוד. בין כל הסמכויות הללו, מקדיש עזרא זמן יקר לעיסוק בנושא הנשים הנכריות - נושאה של עבודה זו.

מדוע גורשו הנשים הללו? הן לא רבות, לא נכריות ומרביתן הוא אף יהודאיות/ישראליות. בחלק הראשון של חיבור זה אעסוק בשאלת זהותן של הנשים: מי הן היו? מה היו אמונותיהן? האם היו עובדות אלילים? בחלק השני אנסה להראות שהיה סוג של מיסיון בארץ (וגם בגולה), שהתבטא במשיכה שחשו אנשים נמשכו כלפי היהדות ובהצטרפות אליה. בחלק השלישי אענה על השאלה המרכזית, מדוע גורשו הנשים?

בשני הפרקים הראשונים אנסה להראות שהנשים הן לא נכריות, ואם הן אכן בנות עם אחר, אז עם זה הושפע והצטרף ליהדות (מיסיון). בפרק השלישי אשתמש בכך כדי לטעון שהטיעון הפוליטי הוא הוא התקף ולא טיעון דתי אמוּני כלשהו.

תוכן העניינים

קישורים נוספים