Adolf 1950

מתוך Amitay.haifa.ac.il
גרסה מ־10:37, 12 באוגוסט 2010 מאת Ronny Reshef (שיחה | תרומות)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה אל:ניווט, חיפוש

מחקר מודרני א / מחקר מודרני A

Adolf, Helen. "The Ass and the Harp." Speculum 25, no. 1 (1950): 49-57.

סיכומים

(עמ' 51) משמעות שמו של יובל בן למך (בראשית ד',  19וַיִּקַּח-לוֹ לֶמֶךְ, שְׁתֵּי נָשִׁים:  שֵׁם הָאַחַת עָדָה, וְשֵׁם הַשֵּׁנִית צִלָּה.  20 וַתֵּלֶד עָדָה, אֶת-יָבָל:  הוּא הָיָה--אֲבִי, יֹשֵׁב אֹהֶל וּמִקְנֶה. 21 וְשֵׁם אָחִיו, יוּבָל:  הוּא הָיָה--אֲבִי, כָּל-תֹּפֵשׂ כִּנּוֹר וְעוּגָב. ) היא ראם, או קרן העשויה מראם. זה הקול שנשמע על הר סיני – בראשית י"ט, 19 - וַיְהִי קוֹל הַשֹּׁפָר, הוֹלֵךְ וְחָזֵק מְאֹד; מֹשֶׁה יְדַבֵּר, וְהָאֱלֹהִים יַעֲנֶנּוּ בְקוֹל.

נניח שהחמור נחשב לממציא המוזיקא בבבל, בדומה לתפקיד הראם. אם כן, מדוע הירידה במעמדו? יתכן שהקשר נעוץ בהימצאות סוסים. המעולה הוא אויבו של הטוב. ברור שבאור (Ur), החמור היה החיה המכובדת ביותר, משום שהמלכה שובאד נקברה עם חמוריה – כלומר, היא התכוונה להשתמש בהם בעולם הבא (L. Legrain, 'The Babylonian Collection,' etc., Univerity [of Pennsylvania] Museum Bulletin, x, 20 ). מאותה סיבה – משום שסוסים היו נדירים – השבט האסיאתי של הקרמטים השתמש בחמורים אף בעת מלחמה. ידוע שהסוס הגיע למצרים בין השנים 1780-1580 לפנה"ס.

הערצת חמורים נשארה רק בדת הישנה יותר, זו של סת טיפון בחלק המזרחי של הדלתא, והאל והחיה נהיו מתועבים לדת ההורוס אוסיריס שהייתה נהוגה בדרום.


(עמ' 53), הערה 58: remark by Plutarch, Symposiacs IV.5 that the Jews abstained from the hare because it is 'like an ass, which they detest.'

הערות

הערה 40: Mythology of all races, xii, 119, fig. 121: Horus executes Seth in the form of a red ass.

נמצא בשימוש ב...

אלכסנדר בבבלי תמיד

רוני רשף תשע מיתוס והיסטוריא

רוני רשף תשע שלד חמורי

קישורים נוספים

ב