הבדלים בין גרסאות בדף "Coggins 1976"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
(דף חדש: הספר הוא פרשנות פסוק אחר פסוק עמ' 56: בעיית נישואי התערובת כדי להבין את טבעה של הבעיה וגם את חשיבות תגוב…)
 
שורה 3: שורה 3:
 
עמ' 56: בעיית נישואי התערובת
 
עמ' 56: בעיית נישואי התערובת
 
כדי להבין את טבעה של הבעיה וגם את חשיבות תגובתו של עזרא לבעיה זו צריך להבין מספר דברים.ראשית, המחבר מתאר את שובו של עזרא לארץ ככניסה מחודשת לארץ המובטחת, ומשחזר את האזהרות לגבי נישואין עם תושבי הארץ.כלומר איסור זה אינו  חדש אלא מסורת ידועה.שנית, לא בטוח שזהו לא טכס (כפי שטוענת דור בספרה: האם גורשו הנשים הנכריות?) הנקודה המעניינת שמועלית כאן היא הטענה שהמחבר מנסה ליצור דמיון בין שובו של עזרא מהגלות ליציאת מצרים והכניסה הראשונה לארץ.
 
כדי להבין את טבעה של הבעיה וגם את חשיבות תגובתו של עזרא לבעיה זו צריך להבין מספר דברים.ראשית, המחבר מתאר את שובו של עזרא לארץ ככניסה מחודשת לארץ המובטחת, ומשחזר את האזהרות לגבי נישואין עם תושבי הארץ.כלומר איסור זה אינו  חדש אלא מסורת ידועה.שנית, לא בטוח שזהו לא טכס (כפי שטוענת דור בספרה: האם גורשו הנשים הנכריות?) הנקודה המעניינת שמועלית כאן היא הטענה שהמחבר מנסה ליצור דמיון בין שובו של עזרא מהגלות ליציאת מצרים והכניסה הראשונה לארץ.
 +
 
עמוד 57: הדגש כאן הוא על הנשים הנכריות גברים לא מוזכרים כאן(בספר דברים האיסור הוא גם וגם) אנו רואים כאן את תחילתה של האמונה שהיהדות נקבעת על פי האימא.
 
עמוד 57: הדגש כאן הוא על הנשים הנכריות גברים לא מוזכרים כאן(בספר דברים האיסור הוא גם וגם) אנו רואים כאן את תחילתה של האמונה שהיהדות נקבעת על פי האימא.

גרסה מ־11:34, 3 ביוני 2010

הספר הוא פרשנות פסוק אחר פסוק

עמ' 56: בעיית נישואי התערובת כדי להבין את טבעה של הבעיה וגם את חשיבות תגובתו של עזרא לבעיה זו צריך להבין מספר דברים.ראשית, המחבר מתאר את שובו של עזרא לארץ ככניסה מחודשת לארץ המובטחת, ומשחזר את האזהרות לגבי נישואין עם תושבי הארץ.כלומר איסור זה אינו חדש אלא מסורת ידועה.שנית, לא בטוח שזהו לא טכס (כפי שטוענת דור בספרה: האם גורשו הנשים הנכריות?) הנקודה המעניינת שמועלית כאן היא הטענה שהמחבר מנסה ליצור דמיון בין שובו של עזרא מהגלות ליציאת מצרים והכניסה הראשונה לארץ.

עמוד 57: הדגש כאן הוא על הנשים הנכריות גברים לא מוזכרים כאן(בספר דברים האיסור הוא גם וגם) אנו רואים כאן את תחילתה של האמונה שהיהדות נקבעת על פי האימא.