הבדלים בין גרסאות בדף "Freudenthal 1875"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
מ (נמצא בשימוש ב...)
(סיכומים)
שורה 4: שורה 4:
 
<div dir="rtl" align="right">
 
<div dir="rtl" align="right">
 
= סיכומים  =
 
= סיכומים  =
 +
 +
130: קלאודמוס – יווני על-פי שמו, כותב ביוונית על עניינים יהודיים. <br>
 +
הכינוי "נביא" משייך אותו לאומה העברית – ה-Prophetenvolke.
 +
131: האם קלאודמוס השמי הוא יהודי או שומרוני, אין הרבה על מה לחשוב, כי ברור ששומרוני (!). הכיצד נדע? קודם כל, כיון שהשם "מלכוס" רומז ל"מולך", ולא יעלה על הדעת שיהודי יתן לבנו שם כזה (אח"כ מתברר שיש גם יהודים כאלה...).
 +
 +
131-32:  Ewald, Geschichte VII2 80 Anm. סבור שמדובר במחבר פניקי, ואילו Herzfeld, Geschichte III 575 סבור שמדובר בסופר סורי.
 +
 +
132: אבל לא סביר שבזמן לפני פּוֹלֻהיסטוֹר יהיה סופר פניקי או סורי שישתמש בתנ"ך. <br>
 +
השומרונים היו פחות scrupulous מהיהודים, מה שמסביר גם את השם מלכוס, גם את נטייתו לערב מֻתולוגיא עברית ביוונית. <br>
 +
גם הכינוי "נביא" מרחיק עדות מהיהדות, כיון שאין נבואה אחרי מלאכי (ויעידו גם תהילים עד ט, מק"א ד מו, ט כז, יד מא)
 +
 +
133: יוספוס אפיון 1.8 מעיד שאין יותר נבואה. אצל השומרונים, מאידך, יש סימון מגוס ודוסיתאוס, שניתן לראות בהם יהודים. לפיכך חיזוק למוצאו השומרוני של קל"מ. קו"ח שיהודי שערבב ענייני גוים בעניינים מקראיים לא היה יכול להחשב נביא. תערובת כזו הוא לבטח תוצר של סֻנקרטיסטים הלניסטים שומרוניים. <br>
 +
לא מדובר בהרקלס היווני, אלא בבעל-מולך הפניקי (מלקרת)
 +
 +
134: זהו הזיהוי האמיתי של זאוס כסניוס ממק"ב ו ב (ולא זאוס הלניוס כפי שסבור יוספוס בטעות – ענת. 12.5.5, וויסטון). כל זאת בעקבות Movers Phöniz. I 42.305. <br>
 +
מציין פולחן לבת-יפתח בסבסטיא (אפיפניוס, הרסיות, 55???) ואת הרקלס כאבי-מלכיצדק (מעשתרת), אפיפניוס שם שם. לטענתו גוים לא היו כותבים על מלכיצדק בכלל, נוצרים האמינו שמלכיצדק נולד ללא אב ואם (האגרת לעברים ז ג ואילך) והיהודים זיהו אותו עם שם, או עם בן-פרוצה כלשהו (???!!! – Beer, Leben Abrahams S. 144f.).
 +
 +
135: אפיפניוס מתכוון לבטח לכך שהסיפור שומרוני במקורו. הזיהוי עם שם לא מסתדר עם הכרונולוגיא של התנ"ך. לעומת זאת, מסתדר איכשהו עם אברהם והרלקס אצל קלאודמוס. <br>
 +
יוחנן מאנטיוכיא 4:541, 3 Müll אומר שאבי-האפריקאים היה אפרוס, בנו של נמרוד-קרונוס האשורי. <br>
 +
יובא unmistakably  הכיר את אגדות קלאודמוס – הישר או בעקיפין – באמצעות אשתו היהודיה וקשריו עם בית הורדוס (בעצם, גלפֻרה לא היתה יהודיה, אלא נסיכה קפדוקית שנשׂאה בשלב מסויים לנסיך הרודיאני).
  
 
= הערות  =
 
= הערות  =

גרסה מ־14:20, 4 בדצמבר 2011

מחקר מודרני פ / מחקר מודרני F

Freudenthal, Jacob. 1875. Alexander Polyhistor und die von ihm erhaltenen Reste judaeischer und samaritanischer Geschichtswerke. Breslau: Verlag von H. Skutsch.

סיכומים

130: קלאודמוס – יווני על-פי שמו, כותב ביוונית על עניינים יהודיים.
הכינוי "נביא" משייך אותו לאומה העברית – ה-Prophetenvolke. 131: האם קלאודמוס השמי הוא יהודי או שומרוני, אין הרבה על מה לחשוב, כי ברור ששומרוני (!). הכיצד נדע? קודם כל, כיון שהשם "מלכוס" רומז ל"מולך", ולא יעלה על הדעת שיהודי יתן לבנו שם כזה (אח"כ מתברר שיש גם יהודים כאלה...).

131-32: Ewald, Geschichte VII2 80 Anm. סבור שמדובר במחבר פניקי, ואילו Herzfeld, Geschichte III 575 סבור שמדובר בסופר סורי.

132: אבל לא סביר שבזמן לפני פּוֹלֻהיסטוֹר יהיה סופר פניקי או סורי שישתמש בתנ"ך.
השומרונים היו פחות scrupulous מהיהודים, מה שמסביר גם את השם מלכוס, גם את נטייתו לערב מֻתולוגיא עברית ביוונית.
גם הכינוי "נביא" מרחיק עדות מהיהדות, כיון שאין נבואה אחרי מלאכי (ויעידו גם תהילים עד ט, מק"א ד מו, ט כז, יד מא)

133: יוספוס אפיון 1.8 מעיד שאין יותר נבואה. אצל השומרונים, מאידך, יש סימון מגוס ודוסיתאוס, שניתן לראות בהם יהודים. לפיכך חיזוק למוצאו השומרוני של קל"מ. קו"ח שיהודי שערבב ענייני גוים בעניינים מקראיים לא היה יכול להחשב נביא. תערובת כזו הוא לבטח תוצר של סֻנקרטיסטים הלניסטים שומרוניים.
לא מדובר בהרקלס היווני, אלא בבעל-מולך הפניקי (מלקרת)

134: זהו הזיהוי האמיתי של זאוס כסניוס ממק"ב ו ב (ולא זאוס הלניוס כפי שסבור יוספוס בטעות – ענת. 12.5.5, וויסטון). כל זאת בעקבות Movers Phöniz. I 42.305.
מציין פולחן לבת-יפתח בסבסטיא (אפיפניוס, הרסיות, 55???) ואת הרקלס כאבי-מלכיצדק (מעשתרת), אפיפניוס שם שם. לטענתו גוים לא היו כותבים על מלכיצדק בכלל, נוצרים האמינו שמלכיצדק נולד ללא אב ואם (האגרת לעברים ז ג ואילך) והיהודים זיהו אותו עם שם, או עם בן-פרוצה כלשהו (???!!! – Beer, Leben Abrahams S. 144f.).

135: אפיפניוס מתכוון לבטח לכך שהסיפור שומרוני במקורו. הזיהוי עם שם לא מסתדר עם הכרונולוגיא של התנ"ך. לעומת זאת, מסתדר איכשהו עם אברהם והרלקס אצל קלאודמוס.
יוחנן מאנטיוכיא 4:541, 3 Müll אומר שאבי-האפריקאים היה אפרוס, בנו של נמרוד-קרונוס האשורי.
יובא unmistakably הכיר את אגדות קלאודמוס – הישר או בעקיפין – באמצעות אשתו היהודיה וקשריו עם בית הורדוס (בעצם, גלפֻרה לא היתה יהודיה, אלא נסיכה קפדוקית שנשׂאה בשלב מסויים לנסיך הרודיאני).

הערות

ב

נמצא בשימוש ב...

קישורים נוספים

הפריט בקטלוג האלף של אוניברסיטת חיפה