הבדלים בין גרסאות בדף "Herodotus 5.22"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
(עוד במקום-ירוק)
מ (נמצא בשימוש ב...)
שורה 15: שורה 15:
  
  
*'''[[תשעא ב - העולם ההלניסטי - מהומרוס לפיליפוס#|העולם ההלניסטי - מהומרוס לפיליפוס  - המשך השעור]]'''
+
*'''[[תשעא ב - העולם ההלניסטי - מהומרוס לפיליפוס#מקדוני באולֻמפיאדא|העולם ההלניסטי - מהומרוס לפיליפוס  - המשך השעור]]'''
  
 
*[[תשעא ב - העולם ההלניסטי#מהומרוס לפיליפוס|תשעא ב - העולם ההלניסטי]]
 
*[[תשעא ב - העולם ההלניסטי#מהומרוס לפיליפוס|תשעא ב - העולם ההלניסטי]]

גרסה מ־23:28, 19 בפברואר 2011

מקורות ראשוניים ועתיקים ה / מקורות ראשוניים ועתיקים H

טקסט

צאצאים אלו של פרדיקס הם הלנים, כפי שהם עצמם אומרים, וכפי שאני בעצמי יודע ואף אראה זאת בספרי מאוחר יותר. יתרה מזאת, גם ההֶלַּנוֹדיקאי שעורכים את המשׂחקים האולמפיים, הכירו בכך. שהרי כשרצה אלכסנדרוס להתחרות במשׂחקים ובא לאולֻמפיא, ניסו מתחריו היוונים במרוץ למנוע זאת, בטענה שהתחרות אינה מיועדת לברברים, אלא רק ליוונים. אך לאחר שאלכסנדרוס הוכיח שהוא ממוצא ארגיווי, הוא הוכר כיווני, ובמרוץ הגיע ראשון ביחד עם מתחרה אחר. זה אפוא סיפור המאורעות האלה.

הערות

הלנודיקאי (hellenodikai): "שופטי היוונים" - עשׂרה מאזרחי אליס שנבחרו לשבת בראש המשׂחקים האולמפיים

מוצא ארגיווי - לפי האגדה התיחשׂ בית המלוכה המקדוני על צאצאי-הרלקס, שנפוצו לצפון יוון.

מראי מקום כאן מההתחלה של From Alexander to Jesusu, תודה

נמצא בשימוש ב...

קישורים נוספים

לקוח מתוך: הרודוטוס. 1998. היסטוריה. מתרגמים: בנימין שימרון ורחל צלניק-אברמוביץ. תל אביב: פפירוס. ע"מ 286.

נמצא בספריית אוניברסיטת חיפה: PA4003.H4S47