הבדלים בין גרסאות בדף "Jones 1992"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
מ (סיכומים)
מ (סיכומים)
שורה 17: שורה 17:
 
= סיכומים  =
 
= סיכומים  =
  
'''41:''' עץ המשחקה של קלמנס  
+
'''41:''' עץ המשפחה של קלמנס  
  
 
'''43:''' סווטוניוס משעה הדיווח על מות קלמנס מפרק 10 לפרק 15 (ולא כולל אותו ברשימת החיסול הכללית) מטעמים דרמטיים. חיסולו של קלמנס דווקא מוצג כסיבת נפילתו של דומיטיאנוס.  
 
'''43:''' סווטוניוס משעה הדיווח על מות קלמנס מפרק 10 לפרק 15 (ולא כולל אותו ברשימת החיסול הכללית) מטעמים דרמטיים. חיסולו של קלמנס דווקא מוצג כסיבת נפילתו של דומיטיאנוס.  
שורה 40: שורה 40:
  
 
'''48:''' (הערה 119, עמ' 207) <span style="background-color: rgb(0, 255, 0); ">להביא ספרים/מאמרים עם פתק: "יהודים או נוצרים"?</span>
 
'''48:''' (הערה 119, עמ' 207) <span style="background-color: rgb(0, 255, 0); ">להביא ספרים/מאמרים עם פתק: "יהודים או נוצרים"?</span>
 +
 +
'''114-17:''' דומיטיאנוס ונוצרים.
 +
 +
'''114:''' רדיפת נוצרים בידי דומיטיאנוס הן נושא שמקורוזמן רב אחרי ??? והוא מתעצם והולך עד לראשית העת החדשה.
 +
 +
לא מאמין שקלמנס ודומיטילה היו נוצרים.
 +
 +
'''1116:''' אוסביוס על הרדיפות הדומיטיאניות. לקרוא בייחוד 3.20 על רדיפות היהודים.
 +
 +
'''117-19:''' על יהודים.
 +
 +
'''117:''' לאור דיו והקרב בשמות קלמנס-??? אין לדחות העדות out of hand.
 +
 +
מזכיר גם את ??? sympathy.
 +
 +
'''117-18:''' מקבל שהיה לפחות זיקה קלה (slight) ליהדות, מספיק כדי לתת תירוץ להלשנה.
 +
 +
'''118:''' המקורות הרבניים משקפים לכל הפחות תחושת מצוקה יהודית בתקופת דומיטיאנוס.
 +
 +
יוספוס מבטא זאת ב''קדמוניות'' בתיאור רצח גאיוס כעונש אלוהי על תקיפת יהודים.
 +
 +
מניח שהיה מספיק מיסיון יהודי כדי להרגיש את דומיטיאנוס.
 +
 +
יהודים חוששים מגירוש! (סמולווד 1956, 10).
 +
 +
נוטה בכבדות לצד היהודי לעומת הנוצרי בוויכוח.
 +
 +
'''119:''' שוב - הייתה סיבה לחשוש מגירוש.
 +
 +
'''184:''' intertia contemptissima (סוווניוס, ''דומיטיאנוס'' 15.1) אולי ההמנעות  של קלמנס מעסקי המדינה מעידה על הסתייגות שלו.
 +
 +
גלאבריו: אין מידע נוסף על מעורבותו בקשר כלשהו.
  
 
= הערות =
 
= הערות =
  
 
ב
 
ב

גרסה מ־11:05, 22 בינואר 2012

חזרה למחקר מודרני ג חזרה למחקר מודרני J חזרה למפתח ראשי

נמצא בשימוש ב...

קישורים נוספים

Jones, Brian W. 1992. The Emperor Domitian. London and New York: Routledge.







סיכומים

41: עץ המשפחה של קלמנס

43: סווטוניוס משעה הדיווח על מות קלמנס מפרק 10 לפרק 15 (ולא כולל אותו ברשימת החיסול הכללית) מטעמים דרמטיים. חיסולו של קלמנס דווקא מוצג כסיבת נפילתו של דומיטיאנוס.

47: (הערה 110, עמ' 207) מידע פרוסופוגרפי על קלמנס.

Presumably קלמנס, עם אחיו ואביו, היו עם דומיטיאנוס בו ביום במקדש איסיס (טיקטוס, היסט' 3.69).

נשוי לפלוויה דומיטילה (PIR2 F 418), בתו של אחותו של דומיטיאנוס.

שני בני הזוג היו מקורבים ביותר לשלטון.

היו להם שבעה ילדים, שנים מהם, דומיטיאנוס ווספסיאנוס, נקראו יורשים בפומבי (סווטוניוס, דומיטיאנוס 15.1)

48: היורשים העתידיים נתחנכו בידי קוונטיליאנוס!

כיהן כקונסול בשנת 95 - כהכנה לירושת בניו.

ההשמה בה התוקף: אתאיזם.

הכוונה או לנצרות אול יהדות: In neither case is the evidence convincing.

48: (הערה 119, עמ' 207) להביא ספרים/מאמרים עם פתק: "יהודים או נוצרים"?

114-17: דומיטיאנוס ונוצרים.

114: רדיפת נוצרים בידי דומיטיאנוס הן נושא שמקורוזמן רב אחרי ??? והוא מתעצם והולך עד לראשית העת החדשה.

לא מאמין שקלמנס ודומיטילה היו נוצרים.

1116: אוסביוס על הרדיפות הדומיטיאניות. לקרוא בייחוד 3.20 על רדיפות היהודים.

117-19: על יהודים.

117: לאור דיו והקרב בשמות קלמנס-??? אין לדחות העדות out of hand.

מזכיר גם את ??? sympathy.

117-18: מקבל שהיה לפחות זיקה קלה (slight) ליהדות, מספיק כדי לתת תירוץ להלשנה.

118: המקורות הרבניים משקפים לכל הפחות תחושת מצוקה יהודית בתקופת דומיטיאנוס.

יוספוס מבטא זאת בקדמוניות בתיאור רצח גאיוס כעונש אלוהי על תקיפת יהודים.

מניח שהיה מספיק מיסיון יהודי כדי להרגיש את דומיטיאנוס.

יהודים חוששים מגירוש! (סמולווד 1956, 10).

נוטה בכבדות לצד היהודי לעומת הנוצרי בוויכוח.

119: שוב - הייתה סיבה לחשוש מגירוש.

184: intertia contemptissima (סוווניוס, דומיטיאנוס 15.1) אולי ההמנעות של קלמנס מעסקי המדינה מעידה על הסתייגות שלו.

גלאבריו: אין מידע נוסף על מעורבותו בקשר כלשהו.

הערות

ב