Jowett & O'Donnel 1986
מתוך Amitay.haifa.ac.il
גרסה מ־12:02, 23 ביוני 2010 מאת Eyalmeyer (שיחה | תרומות) (דף חדש: מחקר מודרני ג / מחקר מודרני J <div dir="ltr" align="left"> Jowett, Garth S. & O'Donnell, Victoria. 1986. Propaganda and Persuasion. Newbury Park, Calif.: S…)
Jowett, Garth S. & O'Donnell, Victoria. 1986. Propaganda and Persuasion. Newbury Park, Calif.: Sage Publications.
תוכן עניינים
סיכומים
עמ' 156
חשוב להכיר את הרקע ההיסטורי כשפועלים בתעמולה. מה היו האירועים שהובילו לנקודה זו? אילו אמונות וערכים נחשבו לחשובים במשך תקופה ארוכה? (המלכים הקדומים) אילו מיתוסים מקושרים לתעמולה נוכחית? מה המקורות של המיתוסים הללו?
המיתוס הוא מודל לפעולה חברתית.
דוגמא: המיתוס בחברה האמריקאית התבסס על הגיבור הטוב, כמו לינקולן, ממוצא צנוע ואדם שהתקדם בחייו להיות עורך דין בזכות עצמו עד הבית הלבן. דוגמא לאדם שהתגבר על הנסיבות והצליח להפוך למנהיג מוצלח, שהצליח לשנות לטובה את חייהם של אחרים.
מפעיל התעמולה יכול להשתמש במיתוסים כדי לפנות לרגשותיהם ומחשבותיהם של קהל היעד ולהניע אותם לפעולה.
הערות
ב
נמצא בשימוש ב...
אייל מאיר הגיאופוליטיקה של יוון הקלאסית
קישורים נוספים
ב