הבדלים בין גרסאות בדף "Mason 1998"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
שורה 1: שורה 1:
Mason, Steve. 1998. "Should Any Wish to Enquire Further:''Ant''.1.25: The Aim and Audience of Josephus's ''Judean Antiquities/Life''", in: Mason, S. (ed). ''Understanding Josephus: seven perspectives''. Sheffield, England: Sheffield Academic Press, 64-103.
+
Mason, Steve. 1998. "Should Any Wish to Enquire Further:''Ant''.1.25: The Aim and Audience of Josephus's ''Judean Antiquities/Life''", in: Mason, S. (ed). ''Understanding Josephus: seven perspectives''. Sheffield, England: Sheffield Academic Press, 64-103.  
  
 +
<br> '''עמ 65'''
  
'''עמ 65'''
+
שאלת המחקר הבסיסית: '''מדוע כתב יוספוס, ומדוע הקשיב לו מישהו?'''  
שאלת המחקר הבסיסית: '''מדוע כתב יוספוס, ומדוע הקשיב לו מישהו?'''
+
 
*היצירה הרי ארוכה מאד, והפקתה עלתה מן הסתם בטורח ובממון. לשם מה טרח יוספוס, והאם מישהו התעניין בכלל?
+
*היצירה הרי ארוכה מאד, והפקתה עלתה מן הסתם בטורח ובממון. לשם מה טרח יוספוס, והאם מישהו התעניין בכלל?  
 
*בשנים 1870-1920 לא היה עניין בכך כלל, ויוספוס לא היה יותר מאשר לקטן שחיבר יחדיו מקורות שונים - מעתיק טיפש (stumpfer Abschreiber). מגמה פרשנית זו הגיעה לסיומה בזכות עבודותיהם של Laquer (הע' 4) ו-Thackeray.
 
*בשנים 1870-1920 לא היה עניין בכך כלל, ויוספוס לא היה יותר מאשר לקטן שחיבר יחדיו מקורות שונים - מעתיק טיפש (stumpfer Abschreiber). מגמה פרשנית זו הגיעה לסיומה בזכות עבודותיהם של Laquer (הע' 4) ו-Thackeray.
  
'''עמ 66'''
+
'''עמ 66'''  
 +
 
 
פרשנותו של לקר היתה שיוספוס כתב יצירה אפולוגטית, כדי להתגונן מפני השמצות של שׂונאי-ישׂראל השונים. קהל היעד, כך נהוג היה להניח, היה יהודי.  
 
פרשנותו של לקר היתה שיוספוס כתב יצירה אפולוגטית, כדי להתגונן מפני השמצות של שׂונאי-ישׂראל השונים. קהל היעד, כך נהוג היה להניח, היה יהודי.  
  
'''עמ 66-67'''
+
'''עמ 66-67'''  
 +
 
 
עם זאת, קשה לקבל שקהל היעד היה בעיקר יהודי, משום ההרגל של יוספוס להסביר בפירוט דברים שליהודים אמורים להיות מובנים מאליהם.  
 
עם זאת, קשה לקבל שקהל היעד היה בעיקר יהודי, משום ההרגל של יוספוס להסביר בפירוט דברים שליהודים אמורים להיות מובנים מאליהם.  
  
'''עמ 68'''
+
'''עמ 68'''  
איזה סוג של גוים, אם כן, אמור היה להתעניין ב-20 כרכים ו-60,000 שורות על היסטוריא (ענת. 20.267) ותרבות של עם ישׂראל?
 
 
 
'''עמ 65'''
 
 
 
 
 
'''עמ 65'''
 
 
 
 
 
'''עמ 65'''
 
 
 
 
 
'''עמ 65'''
 
 
 
  
'''עמ 65'''
+
איזה סוג של גוים, אם כן, אמור היה להתעניין ב-20 כרכים ו-60,000 שורות על היסטוריא ([http://www.perseus.tufts.edu/hopper/text?doc=Perseus%3Atext%3A1999.01.0145%3Abook%3D20%3Asection%3D267 ענת. 20.267]) ותרבות של עם ישׂראל?
  
 +
<br> '''עמ 70'''
  
'''עמ 65'''
+
סטרלינג רואה בענתיקות יצירה מורכבת, המופנית בראש ובראשונה לערים היווניות בהן שכנו יהודים, ובהן סבלו בעיקר מרדיפות או סתם מאי-הבנה, ביחוד אחרי עלייתו של דומיטיאנוס.<ref>Sterling, Gregory E. 1992. ''Historiography and Self-Definition: Josephus, Luke-Acts and Apologetic Historiography'' (NovTSup 44). Leiden: Brill, 298-302.</ref>
  
 +
'''עמ 65'''
  
'''עמ 65'''
+
<br> '''עמ 65'''  
  
 +
<br> '''עמ 65'''
  
'''עמ 65'''
+
<br> '''עמ 65'''  
  
 +
<br> '''עמ 65'''
  
'''עמ 65'''
+
<br> '''עמ 65'''  
  
 +
<br> '''עמ 65'''
  
'''עמ 65'''
+
<br> '''עמ 65'''  
  
 +
<br> '''עמ 65'''
  
'''עמ 65'''
+
<br> '''עמ 65'''  
  
 +
<br> '''עמ 65'''
  
'''עמ 65'''
+
<br> '''עמ 65'''  
  
 +
<br>
  
'''עמ 65'''
+
<references />

גרסה מ־08:25, 23 בינואר 2011

Mason, Steve. 1998. "Should Any Wish to Enquire Further:Ant.1.25: The Aim and Audience of Josephus's Judean Antiquities/Life", in: Mason, S. (ed). Understanding Josephus: seven perspectives. Sheffield, England: Sheffield Academic Press, 64-103.


עמ 65

שאלת המחקר הבסיסית: מדוע כתב יוספוס, ומדוע הקשיב לו מישהו?

  • היצירה הרי ארוכה מאד, והפקתה עלתה מן הסתם בטורח ובממון. לשם מה טרח יוספוס, והאם מישהו התעניין בכלל?
  • בשנים 1870-1920 לא היה עניין בכך כלל, ויוספוס לא היה יותר מאשר לקטן שחיבר יחדיו מקורות שונים - מעתיק טיפש (stumpfer Abschreiber). מגמה פרשנית זו הגיעה לסיומה בזכות עבודותיהם של Laquer (הע' 4) ו-Thackeray.

עמ 66

פרשנותו של לקר היתה שיוספוס כתב יצירה אפולוגטית, כדי להתגונן מפני השמצות של שׂונאי-ישׂראל השונים. קהל היעד, כך נהוג היה להניח, היה יהודי.

עמ 66-67

עם זאת, קשה לקבל שקהל היעד היה בעיקר יהודי, משום ההרגל של יוספוס להסביר בפירוט דברים שליהודים אמורים להיות מובנים מאליהם.

עמ 68

איזה סוג של גוים, אם כן, אמור היה להתעניין ב-20 כרכים ו-60,000 שורות על היסטוריא (ענת. 20.267) ותרבות של עם ישׂראל?


עמ 70

סטרלינג רואה בענתיקות יצירה מורכבת, המופנית בראש ובראשונה לערים היווניות בהן שכנו יהודים, ובהן סבלו בעיקר מרדיפות או סתם מאי-הבנה, ביחוד אחרי עלייתו של דומיטיאנוס.[1]

עמ 65


עמ 65


עמ 65


עמ 65


עמ 65


עמ 65


עמ 65


עמ 65


עמ 65


עמ 65


עמ 65


עמ 65


  1. Sterling, Gregory E. 1992. Historiography and Self-Definition: Josephus, Luke-Acts and Apologetic Historiography (NovTSup 44). Leiden: Brill, 298-302.