הבדלים בין גרסאות בדף "Merkelbach & Trumpf 1977"
(←סיכומים) |
(←הערות) |
||
(4 גרסאות ביניים של אותו משתמש אינן מוצגות) | |||
שורה 15: | שורה 15: | ||
:(נכון שכרוכים זה בזה - אבל בלטיני הברברי שני המאורעות נמצאים מחוץ לסדר הכרונולוגי בכלל; א.א.). | :(נכון שכרוכים זה בזה - אבל בלטיני הברברי שני המאורעות נמצאים מחוץ לסדר הכרונולוגי בכלל; א.א.). | ||
− | 137: כיון שבטקסט של אפסילון נזכר ה-trishagion (פרק 24 = גמא 230,18 מהד׳ אנגלמן), לא יכול הטקסט להיות קדום יותר מאשר המאה החמישית לספירה. זאת משום שלנוסחא זו בדיוק - ἐπὶ τῶν Σεραφὶμ | + | 137: כיון שבטקסט של אפסילון נזכר ה-trishagion (פרק 24 = גמא 230,18 מהד׳ אנגלמן), לא יכול הטקסט להיות קדום יותר מאשר המאה החמישית לספירה. זאת משום שלנוסחא זו בדיוק - ἐπὶ τῶν Σεραφὶμ ἐποχούμενον καὶ τρισαγίᾳ φωνῇ δοξαζόμενον - יש מקבילות מדויקות רק בנוסח תפילת הטריסהגיון הבֻזנטית (הפניה ל[[Pfister 1914|פפיסטר 1914]] ע 7 ה 2). <br> |
− | ἐποχούμενον καὶ τρισαγίᾳ φωνῇ δοξαζόμενον - יש מקבילות מדויקות רק | ||
:חלוקת העמים לפיה פיליפוס מקבל את מצרים, אנטיגונוס את אסיא, סלאוקוס את סוריא הולכת אף היא אחורנה לכרוניקא/ברברי, ומקורה בהמצאה של הכרונוגרפיא הנוצרית בעקבות ספר דניאל. <br> | :חלוקת העמים לפיה פיליפוס מקבל את מצרים, אנטיגונוס את אסיא, סלאוקוס את סוריא הולכת אף היא אחורנה לכרוניקא/ברברי, ומקורה בהמצאה של הכרונוגרפיא הנוצרית בעקבות ספר דניאל. <br> | ||
:נגד השיוך של [[Pfister 1914|פפיסטר 1914]] ליהדות אלכסנדריא: אין לסיפור היסוד הזה שום זכר במסורת היהודית העשירה. הסיפור נובע מהמצאה בֻזנטית, וכבר קבע [[Simon 1941/1962|סימון 1941]] שמדובר בטקסט נוצרי. | :נגד השיוך של [[Pfister 1914|פפיסטר 1914]] ליהדות אלכסנדריא: אין לסיפור היסוד הזה שום זכר במסורת היהודית העשירה. הסיפור נובע מהמצאה בֻזנטית, וכבר קבע [[Simon 1941/1962|סימון 1941]] שמדובר בטקסט נוצרי. | ||
= הערות = | = הערות = | ||
+ | עמ׳ 136 | ||
+ | |||
[[קובץ:Merkelbach & Trumpf 1977 136 1.jpg|600px]] | [[קובץ:Merkelbach & Trumpf 1977 136 1.jpg|600px]] | ||
[[קובץ:Merkelbach & Trumpf 1977 136 2.jpg|600px]] | [[קובץ:Merkelbach & Trumpf 1977 136 2.jpg|600px]] | ||
+ | |||
+ | עמ׳ 137 | ||
[[קובץ:Merkelbach & Trumpf 1977 137 2.jpg|600px]] | [[קובץ:Merkelbach & Trumpf 1977 137 2.jpg|600px]] | ||
− | |||
= קישורים נוספים = | = קישורים נוספים = |
גרסה אחרונה מ־11:36, 30 בנובמבר 2015
Merkelbach, Reinhold. 1977. Die Quellen des griechischen Alexanderromans (2nd ed. with contributions by Jürgen Trumpf). Munich: C.H.Beck’sche.
סיכומים
66: המחבר של רצנזיא אפסילון היה נוצרי, כפי שעולה מסיפור הביקור בירושלם והסגידה לאל האחד שם.
136: מספר 2 פרק 22 (ע 214,13 במהדורת גמא של אנגלמן) ועד פרק 35 (ע 248) הטקסט בגמא הוא העתקה ישירה של אפסילון.
- אפסילון 20 = גמא 2.23-24: אלכסנדר בירושלם - כל הסיפורים המאוחרים ״תלוים״ מיוספוס. המקור לאפסילון היה הכרוניקא העולמית האלכסנדרינית (Excerpta Latina Barbari), כפי שניתן ללמוד מהדמיון בנקודות הבאות:
- גם בכרוניקא וגם באפסילון המלחמה נגד דריוש מגיעה לפני הביקור בירושלם. הכרוניקא אינה תלויה באפסילון משום בחינה.
- שני המקורות מדברים על המרת דת (Bekehrung) של אלכסנדר, מה שאין אצל יוספוס.
- שני המקורות כורכים את יסוד אלכסנדריא ואת הביקור בירושלם זה בזה.
- (נכון שכרוכים זה בזה - אבל בלטיני הברברי שני המאורעות נמצאים מחוץ לסדר הכרונולוגי בכלל; א.א.).
137: כיון שבטקסט של אפסילון נזכר ה-trishagion (פרק 24 = גמא 230,18 מהד׳ אנגלמן), לא יכול הטקסט להיות קדום יותר מאשר המאה החמישית לספירה. זאת משום שלנוסחא זו בדיוק - ἐπὶ τῶν Σεραφὶμ ἐποχούμενον καὶ τρισαγίᾳ φωνῇ δοξαζόμενον - יש מקבילות מדויקות רק בנוסח תפילת הטריסהגיון הבֻזנטית (הפניה לפפיסטר 1914 ע 7 ה 2).
- חלוקת העמים לפיה פיליפוס מקבל את מצרים, אנטיגונוס את אסיא, סלאוקוס את סוריא הולכת אף היא אחורנה לכרוניקא/ברברי, ומקורה בהמצאה של הכרונוגרפיא הנוצרית בעקבות ספר דניאל.
- נגד השיוך של פפיסטר 1914 ליהדות אלכסנדריא: אין לסיפור היסוד הזה שום זכר במסורת היהודית העשירה. הסיפור נובע מהמצאה בֻזנטית, וכבר קבע סימון 1941 שמדובר בטקסט נוצרי.
הערות
עמ׳ 136
עמ׳ 137
קישורים נוספים
- אין בחיפה
- היידלברג IV1208a ב-SAGE (וגם להזמנה באוסף הכללי, בפילולוגיא ובמקומות אחרים)
בית • נושׂאים • הקדמות • הרומאנס היווני • גביהא בן-פסיסא • שמעון הצדיק • יוספוס • אבות כנסיה ושאר בֻּזנטים • הרומאנס הסורי • הרומאנס העברי • הגרסא השומרונית • מתוס והיסטוריא |