הבדלים בין גרסאות בדף "Nock 1928"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
מ
מ
 
(16 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
'''Nock, A. D. 1928. Notes on ruler-cult, I-IV. The Journal of Hellenic Studies 48, (, Part 1): 21-43. '''c
+
[[מחקר מודרני נ]] / [[מחקר מודרני N]]
 +
<div dir="ltr" align="justify">
 +
'''Nock, A. D. 1928. "Notes on Ruler-Cult, I-IV". ''The Journal of Hellenic Studies'' 48(1): 21-43. '''
 +
<div dir="rtl" align="justify">
 +
= סיכומים  =
  
 
+
== Alexander and Dionysus ==
== Alexander and Dionysus ==
 
  
 
'''עמ' 24:''' מקבל את ההיסטוריות של מציאת עיר בשם ניסא והר בשם מרוס בהודו. "The kernel of the story is probably geunine; later developments are much more comprehensible if it had a real ''point de départ''"  
 
'''עמ' 24:''' מקבל את ההיסטוריות של מציאת עיר בשם ניסא והר בשם מרוס בהודו. "The kernel of the story is probably geunine; later developments are much more comprehensible if it had a real ''point de départ''"  
  
 
לבטח מקור הסיפור בתקופה שלפני ארטוסתנס, שכן הוא מתייחס אליה והוא מקור הגישה הספקנית.  
 
לבטח מקור הסיפור בתקופה שלפני ארטוסתנס, שכן הוא מתייחס אליה והוא מקור הגישה הספקנית.  
 
+
<div dir="ltr" align="justify">
 
<br> The story that Nysa was ''founded'' by him after his conquest of India, as Arrian relates (V.1.1), is in all probability later and the product of rationalistic speculation..."  
 
<br> The story that Nysa was ''founded'' by him after his conquest of India, as Arrian relates (V.1.1), is in all probability later and the product of rationalistic speculation..."  
 +
<div dir="rtl" align="justify">
 +
'''עמ' 25:''' דיוניסוס מופיע ככובש כבר אצל אוריפידס: בקכאי 302 ואילך, קיקלופס 5 ואילך.&nbsp;
 +
<div dir="ltr" align="justify">
 +
First Dionysus is given some of the characteristics and achievements of Alexander, then Alexander is represented as following Dionysus.&nbsp;
 +
<div dir="rtl" align="justify">
 +
'''עמ' 26:''' הסיפור על מוצא המקדונים מדיוניסוס דרך דיאנירה והֻלוס מקורו בתקופה התלמית. מיוחס ל-Satyrus, אך ללא מראה מקום.
  
'''עמ' 25:''' דיוניסוס מופיע ככובש כבר אצל אוריפידס: בקכאי 302 ואילך, קיקלופס 5 ואילך. '''לדיון בצבאיותו של ד'''
+
*הערה 22: יתכן שהחיבור של דיוניסוס ודיאונירה מופיע כבר באוריפידס קיקלופס 38 ואילך.  
 +
*ברומאנס 1.46a מתואר אלכס כצאצא של דיוניסוס והרקלס
  
First Dionysus is given some of the characteristics and achievements of Alexander, then Alexander is represented as following Dionysus. '''למקום בו אני מסביר כיצד אלכס משפיע על דיוניסוס'''  
+
'''עמ' 27: '''קלייטארכוס מדבר בבירור על מלחמה של דיוניסוס נגד ההודים&nbsp;
  
<br>
+
מגסתנס (אצל [[Diodorus Siculus 2.38.3-4|דיודורוס 2.38]]) מדגיש את הצד הלא-לוחמני של דיוניסוס, ויתכן שהוא המקור לסיפור על העיר שייסד דיוניסוס בהודו (להבדיל מהסיפור לפיו נולד בהודו).&nbsp;
  
'''עמ' 24:''' הסיפור על מוצא המקדונים מדיוניסוס דרך דיאנירה והֻלוס מקורו בתקופה התלמית. מיוחס ל-Satyrus, אך ללא מראה מקום. '''לדיון במוצא אלכס מהאל'''.  
+
דיוניסיוס סקֻטוברָכיון (אמצע מאה 3 לפנה"ס?) מדבר על דיוניסוס בן-אמון, ובאופן כללי מדמה את דיוניסוס לאלכנסדר.&nbsp;
  
*הערה 22: יתכן שהחיבור של דיוניסוס ודיאונירה מופיע כבר באוריפידס קיקלופס 38 ואילך.  
+
<br> '''עמ' 28:''' הביקור של דיוניסוס בסיווא בדרכו להודו מושפע בבירור מאלכסנדר.&nbsp;
*ברומאנס 1.46a מתואר אלכס כצאצא של דיוניסוס והרקלס
 
  
'''עמ' 24: '''קלייטארכוס מדבר בבירור על מלחמה של דיוניסוס נגד ההודים '''לדיון המקורות'''
+
'''עמ' 29:''' ביקור בסיווא מופיע גם אצל דיוניסיוס סקֻטוברָכיון. ההשפעה על מעגל סיפורים זה היא אלכסנדרינית. <br>
  
מגסתנס (אצל [[Diodorus Siculus 2.38.3-4|דיודורוס 2.38]]) מדגיש את הצד הלא-לוחמני של דיוניסוס, ויתכן שהוא המקור לסיפור על העיר שייסד דיוניסוס בהודו (להבדיל מהסיפור לפיו נולד בהודו). '''חשוב מאד. להיכן?'''  
+
'''עמ' 30:'''  
 +
<div dir="ltr" align="justify">
 +
The idea of Dionysus as a typical conqueror took shape soon after Alexander's death and struck firm roots in the soil.&nbsp;
 +
<div dir="rtl" align="justify">
 +
= הערות  =
  
דיוניסיוס סקֻטוברָכיון (אמצע מאה 3 לפנה"ס?) מדבר על דיוניסוס בן-אמון, ובאופן כללי מדמה את דיוניסוס לאלכנסדר. '''דיוניסוס בן-יופיטר-אמון בהודו''''''<br>'''
+
ב
  
 +
= נמצא בשימוש ב...  =
  
 +
[[מקום הולדתו של דיוניסוס בהיסטוריות של אלכסנדר]]
  
'''עמ' 28:''' הביקור של דיוניסוס בסיווא בדרכו להודו מושפע בבירור מאלכסנדר '''ביקור בסיווא'''<br>
+
= קישורים נוספים  =
  
'''עמ' 29:''' ביקור בסיווא מופיע גם אצל דיוניסיוס סקֻטוברָכיון. ההשפעה על מעגל סיפורים זה היא אלכסנדרינית. '''ביקור בסיווא'''<br>
+
[[Image:Notes on Rulet Cult - Nock.pdf]]
  
'''עמ' 30:''' The idea of Dionysus as a typical conqueror took shape soon after Alexander's death and struck firm roots in the soil. '''למקום בו אני מסביר כיצד אלכס משפיע על דיוניסוס'''<br>
+
נמצא בספריית אוניברסיטת חיפה ב: [http://132.74.59.101/F/YH32AH9V3XPIGSK5VA1ICH975DYHCVJ1K7A1G3KYSKVSEH3J3A-11544?func=item-global&doc_library=HAI01&doc_number=000197488&year=&volume=&sub_library=H1 XDE.J64]<br><br>

גרסה אחרונה מ־09:23, 5 ביולי 2010

מחקר מודרני נ / מחקר מודרני N

Nock, A. D. 1928. "Notes on Ruler-Cult, I-IV". The Journal of Hellenic Studies 48(1): 21-43.

סיכומים

Alexander and Dionysus

עמ' 24: מקבל את ההיסטוריות של מציאת עיר בשם ניסא והר בשם מרוס בהודו. "The kernel of the story is probably geunine; later developments are much more comprehensible if it had a real point de départ"

לבטח מקור הסיפור בתקופה שלפני ארטוסתנס, שכן הוא מתייחס אליה והוא מקור הגישה הספקנית.


The story that Nysa was founded by him after his conquest of India, as Arrian relates (V.1.1), is in all probability later and the product of rationalistic speculation..."

עמ' 25: דיוניסוס מופיע ככובש כבר אצל אוריפידס: בקכאי 302 ואילך, קיקלופס 5 ואילך. 

First Dionysus is given some of the characteristics and achievements of Alexander, then Alexander is represented as following Dionysus. 

עמ' 26: הסיפור על מוצא המקדונים מדיוניסוס דרך דיאנירה והֻלוס מקורו בתקופה התלמית. מיוחס ל-Satyrus, אך ללא מראה מקום.

  • הערה 22: יתכן שהחיבור של דיוניסוס ודיאונירה מופיע כבר באוריפידס קיקלופס 38 ואילך.
  • ברומאנס 1.46a מתואר אלכס כצאצא של דיוניסוס והרקלס

עמ' 27: קלייטארכוס מדבר בבירור על מלחמה של דיוניסוס נגד ההודים 

מגסתנס (אצל דיודורוס 2.38) מדגיש את הצד הלא-לוחמני של דיוניסוס, ויתכן שהוא המקור לסיפור על העיר שייסד דיוניסוס בהודו (להבדיל מהסיפור לפיו נולד בהודו). 

דיוניסיוס סקֻטוברָכיון (אמצע מאה 3 לפנה"ס?) מדבר על דיוניסוס בן-אמון, ובאופן כללי מדמה את דיוניסוס לאלכנסדר. 


עמ' 28: הביקור של דיוניסוס בסיווא בדרכו להודו מושפע בבירור מאלכסנדר. 

עמ' 29: ביקור בסיווא מופיע גם אצל דיוניסיוס סקֻטוברָכיון. ההשפעה על מעגל סיפורים זה היא אלכסנדרינית.

עמ' 30:

The idea of Dionysus as a typical conqueror took shape soon after Alexander's death and struck firm roots in the soil. 

הערות

ב

נמצא בשימוש ב...

מקום הולדתו של דיוניסוס בהיסטוריות של אלכסנדר

קישורים נוספים

קובץ:Notes on Rulet Cult - Nock.pdf

נמצא בספריית אוניברסיטת חיפה ב: XDE.J64