Nock 1928

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש

Nock, A. D. 1928. Notes on ruler-cult, I-IV. The Journal of Hellenic Studies 48, (, Part 1): 21-43. c


Alexander and Dionysus

עמ' 24: מקבל את ההיסטוריות של מציאת עיר בשם ניסא והר בשם מרוס בהודו. "The kernel of the story is probably geunine; later developments are much more comprehensible if it had a real point de départ"

לבטח מקור הסיפור בתקופה שלפני ארטוסתנס, שכן הוא מתייחס אליה והוא מקור הגישה הספקנית.


The story that Nysa was founded by him after his conquest of India, as Arrian relates (V.1.1), is in all probability later and the product of rationalistic speculation..."

עמ' 25: דיוניסוס מופיע ככובש כבר אצל אוריפידס: בקכאי 302 ואילך, קיקלופס 5 ואילך. לדיון בצבאיותו של ד

First Dionysus is given some of the characteristics and achievements of Alexander, then Alexander is represented as following Dionysus. למקום בו אני מסביר כיצד אלכס משפיע על דיוניסוס


עמ' 24: הסיפור על מוצא המקדונים מדיוניסוס דרך דיאנירה והֻלוס מקורו בתקופה התלמית. מיוחס ל-Satyrus, אך ללא מראה מקום. לדיון במוצא אלכס מהאל.

  • הערה 22: יתכן שהחיבור של דיוניסוס ודיאונירה מופיע כבר באוריפידס קיקלופס 38 ואילך.
  • ברומאנס 1.46a מתואר אלכס כצאצא של דיוניסוס והרקלס

עמ' 24: קלייטארכוס מדבר בבירור על מלחמה של דיוניסוס נגד ההודים לדיון המקורות

מגסתנס (אצל דיודורוס 2.38) מדגיש את הצד הלא-לוחמני של דיוניסוס, ויתכן שהוא המקור לסיפור על העיר שייסד דיוניסוס בהודו (להבדיל מהסיפור לפיו נולד בהודו). חשוב מאד. להיכן?

דיוניסיוס סקֻטוברָכיון (אמצע מאה 3 לפנה"ס?) מדבר על דיוניסוס בן-אמון, ובאופן כללי מדמה את דיוניסוס לאלכנסדר. דיוניסוס בן-יופיטר-אמון בהודו'
'


עמ' 28: הביקור של דיוניסוס בסיווא בדרכו להודו מושפע בבירור מאלכסנדר ביקור בסיווא

עמ' 29: ביקור בסיווא מופיע גם אצל דיוניסיוס סקֻטוברָכיון. ההשפעה על מעגל סיפורים זה היא אלכסנדרינית. ביקור בסיווא

עמ' 30: The idea of Dionysus as a typical conqueror took shape soon after Alexander's death and struck firm roots in the soil. למקום בו אני מסביר כיצד אלכס משפיע על דיוניסוס