Allen 1946

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש

מחקר מודרני א / מחקר מודרני A

Allen, Don Cameron. “Milton and the Sons of God.” Modern Language Notes 61, no. 2 (1946): 73-79.

סיכומים

(עמ' 74) מימי ניוטון, הפרשנים על מילטון הסבירו שאנשי קדם זיהו את בני האלוהים עם צאצאי שת או עם מלאכים. מדובר על בראשית ו', 2: "וַיִּרְאוּ בְנֵי-הָאֱלֹהִים אֶת-בְּנוֹת הָאָדָם, כִּי טֹבֹת הֵנָּה; וַיִּקְחוּ לָהֶם נָשִׁים, מִכֹּל אֲשֶׁר בָּחָרוּ.”


(עמ' 75) קירילוס מאלכסנדריא, קריסוסטום ופרוקופיוס מעזה התעקשו שבני האלוהים היו בני שת שחטאו עם בנות קין. אוגוסטין טען שמלאכים לא יכולים להוליד לבנות אדם ילדים אך היה די בטוח שבני האלוהים היו בני שת.

ניקולאס מלירה ואלפונסו טוסטאנדו הסכימו עם אוגוסטין בימי הביניים.

(עמ' 76) הפסקא בספר ה-11 (קישור לספר ה-11 של מילטון) מספרת על בני שת שחיו בגבעה ובני קין שהיו רועים, מוזיקאים, נפחים וכורים ובנותיהם היו זמרות מדופלמות, רקדניות ומפתות גברים. ייתכן שהמקור הוא בספר חנוך (The Book of Enoch and Paradise Lost," The Harvard Theological Review, xxxi (1938), pp. 31-3. )

(עמ' 77) קדרנוס, שהמקור שלו היה כנראה ספר חנוך או ממקור אחר, סיפר שבשנה ה-40 של ירד ה-Εγρηγοροι, ילדי שת, ירדו ולקחו לעצמם לנשים את בנות האדם. אז הוא מתחיל את סיפורו שוב על אלה מהר חרמון שלקחו נשים מגזע האדם או מבנות קין.

(עמ' 78) מקור טוב יותר הוא יוטיצ'יוס (Eutychius), ששמו הערבי היה סעיד אבן בטריק, מהמאה התשיעית לספירה. (עמ' 79) לפיו, האנשים על ההר הם בניו יראי השמיים של שת ולא מלאכים.

הערות

למצוא את הנ"ל:

קירילוס מאלכסנדריא: PG., 69, 51-2 וPG. 76, 945.

קריסוסטום: Homiliae in Genesin, PG., LIII, cols. 187-9.

פרוקופיוס מעזה: PG. 87, 266-7.

אוגוסטין: Quaestiones in Heptateuchum, PL., XXXIV, col. 549. De civitate Dei (Leipzig, 1825), II, 70-3.


נמצא בשימוש ב...

אלכסנדר בבבלי תמיד

רוני רשף תשע ב סדנא למיומנויות מחקר - מטלה מסכמת

קישורים נוספים

ב