הבדלים בין גרסאות בדף "אורי גונן עבודה מסכמת תשע ב' בין אלים לבני אדם - פרק ראשון"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
מ
מ
שורה 1: שורה 1:
 
{{בעבודה}}  
 
{{בעבודה}}  
 
<div align="center">'''[[אורי גונן עבודה מסכמת תשע ב בין אלים לבני אדם - מבוא|לפרק הקודם]] / [[תשע ב' - בין אלים ובני אדם - עבודה מסכמת - אורי גונן|חזרה לעמוד הראשי]] / [[אורי גונן עבודה מסכמת תשע ב' בין אלים לבני אדם - פרק שני|לפרק הבא]]''' <div align="right">
 
<div align="center">'''[[אורי גונן עבודה מסכמת תשע ב בין אלים לבני אדם - מבוא|לפרק הקודם]] / [[תשע ב' - בין אלים ובני אדם - עבודה מסכמת - אורי גונן|חזרה לעמוד הראשי]] / [[אורי גונן עבודה מסכמת תשע ב' בין אלים לבני אדם - פרק שני|לפרק הבא]]''' <div align="right">
קיקרו,&nbsp;בספר הראשון של חיבורו 'שיחות בטוסקולום'&nbsp;אומר כי "אדם המעלה על כתב&nbsp;את מחשבותיו, בשעה שאינו יכול לארגנן או לבארן, וכשאין לו דבר מענג להציע לקורא, מבזבז לשווא גם את האותיות וגם את זמנו".<ref name="null">[http://thriceholy.net/Texts/Tusculan1.html#I קיקרו, שיחות בטוסקולום 1.3]</ref>&nbsp;מקור ראשוני מקורב למלך אנטיוכוס הינו מרקוס קיקרו, אשר היה מכותב עימו בנושאי מודיעין. עולה מן הכתבים&nbsp;כי קיקרו לא סמך על אנטיוכוס ועל טוהר&nbsp;כוונותיו. אם זאת, הצהרה זו מספרו וודאי הייתה מקנה לאנטיוכוס נקודות זכות בעיני קיקרו, שכן זה הראשון לא בזבז לא אותיות ולא זמן&nbsp;- אלא&nbsp;הצהיר באבן, בכתובות ובפיסול,&nbsp;אודות כוונותיו, שאיפותיו, אמונותיו ודיעותיו.<ref>[[Cicero, Epistulae ad Familiares 15.1-4|קיקרו, מכתבים לחברים 15.1-4]]</ref>&nbsp;  
+
 
 +
 
 +
מרקוס קיקרו,&nbsp;בספר הראשון של חיבורו 'שיחות בטוסקולום'&nbsp;אומר כי "אדם המעלה על כתב&nbsp;את מחשבותיו, בשעה שאינו יכול לארגנן או לבארן, וכשאין לו דבר מענג להציע לקורא, מבזבז לשווא גם את האותיות וגם את זמנו".<ref name="null">[http://thriceholy.net/Texts/Tusculan1.html#I קיקרו, שיחות בטוסקולום 1.3]</ref>&nbsp;ניתן לראות בקיקרו מקור ראשוני מקורב למלך אנטיוכוס, אשר היה מכותב עימו בנושאי מודיעין. אמנם עולה מן הכתבים&nbsp;כי קיקרו לא סמך על אנטיוכוס ועל טוהר&nbsp;כוונותיו, אולם, הצהרה זו מחיבורו וודאי הייתה מקנה לאנטיוכוס נקודות זכות בעיני קיקרו, שכן זה הראשון לא בזבז לא אותיות ולא זמן&nbsp;- אלא&nbsp;הצהיר בכתובות אבן ובפיסול, באופן מאורגן וברור את כוונותיו, שאיפותיו, אמונותיו ודיעותיו.<ref>[[Cicero, Epistulae ad Familiares 15.1-4|קיקרו, מכתבים לחברים 15.1-4]]</ref>&nbsp;  
  
 
<br>
 
<br>

גרסה מ־15:15, 26 באוגוסט 2010

Crystal Clear app clock.png הדף נמצא כרגע בעבודה, נא אל תערכו אותו ואל תעשו בו שינויים אחרים.
ניתן כמובן לקרוא את הכתוב


לפרק הקודם / חזרה לעמוד הראשי / לפרק הבא


מרקוס קיקרו, בספר הראשון של חיבורו 'שיחות בטוסקולום' אומר כי "אדם המעלה על כתב את מחשבותיו, בשעה שאינו יכול לארגנן או לבארן, וכשאין לו דבר מענג להציע לקורא, מבזבז לשווא גם את האותיות וגם את זמנו".[1] ניתן לראות בקיקרו מקור ראשוני מקורב למלך אנטיוכוס, אשר היה מכותב עימו בנושאי מודיעין. אמנם עולה מן הכתבים כי קיקרו לא סמך על אנטיוכוס ועל טוהר כוונותיו, אולם, הצהרה זו מחיבורו וודאי הייתה מקנה לאנטיוכוס נקודות זכות בעיני קיקרו, שכן זה הראשון לא בזבז לא אותיות ולא זמן - אלא הצהיר בכתובות אבן ובפיסול, באופן מאורגן וברור את כוונותיו, שאיפותיו, אמונותיו ודיעותיו.[2] 


אמנם אין ברשותנו לא מכונת זמן ולא מכשיר לקריאת מחשבות