הבדלים בין גרסאות בדף "אייל מאיר אינדקס פרטי מחקר מודרניים לעבודה בקורס גיאופוליטיקה של יוון הקלאסית"
מ |
מ |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
<div dir="ltr" align="left"> | <div dir="ltr" align="left"> | ||
[[Andrewes 1956]] = The Greek Tyrants | [[Andrewes 1956]] = The Greek Tyrants | ||
+ | |||
+ | [[Blok 2000]] = Phye's Procession | ||
[[Boardman 1975]] = Herakles, Peisistratos and Eleusis | [[Boardman 1975]] = Herakles, Peisistratos and Eleusis | ||
שורה 28: | שורה 30: | ||
[[Lavelle 1993]] = The Sorrow and the Pity: A Prolegomenon to a History of Athens under the Peisistratids, c. 560-510 B.C. | [[Lavelle 1993]] = The Sorrow and the Pity: A Prolegomenon to a History of Athens under the Peisistratids, c. 560-510 B.C. | ||
+ | |||
+ | [[Lavelle 2005]] = Fame, Money and Power: The Rise Of Peisistratos and "Democratic Tyranny at Athens | ||
[[McGlew 1993]] = Tyranny and Political Culture in Ancient Greece | [[McGlew 1993]] = Tyranny and Political Culture in Ancient Greece | ||
+ | |||
+ | [[Mosse 1969]] = La Tirannie dans la Grece Antique | ||
[[Nillson 1972]] = Cults, Myths, Oracles, and Politics in Ancient Greece | [[Nillson 1972]] = Cults, Myths, Oracles, and Politics in Ancient Greece | ||
+ | |||
+ | [[Sancisi]] = The Tyranny of Peisistratos | ||
[[Seltman 1960]] = Greek Coins | [[Seltman 1960]] = Greek Coins | ||
שורה 40: | שורה 48: | ||
[[White 1955]] = Greek Tyranny | [[White 1955]] = Greek Tyranny | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
<div dir="rtl" align="right"></div></div> | <div dir="rtl" align="right"></div></div> | ||
− | |||
=מי מדבר על מה= | =מי מדבר על מה= |
גרסה מ־10:23, 26 בספטמבר 2010
אייל מאיר הגיאופוליטיקה של יוון הקלאסית
Andrewes 1956 = The Greek Tyrants
Blok 2000 = Phye's Procession
Boardman 1975 = Herakles, Peisistratos and Eleusis
Boardman 1989 Herakles, Peisistratos and the Unconvinced
Connor 1987 = Tribes, Festivals and Processions
Cook 1987 =Pots and Pisistratan Propaganda
Davison 1955 = Peisistratus and Homer
Davison 1958 = Notes on the Panathenaea
Ellul 1972 = Propaganda: The Formation of Men's Attitudes
Forrest 1966 = The Emergence of Greek Democracy
Frost 1990 = Peisistrayos, The Cults, and the Unification of Attica
Hall 2007 = A history of the archaic Greek world :ca. 1200-479 BCE
Hyde 1944 = The Greek Tyrannies
Jowett & O'Donnel 1986 = Propaganda and Persuasion
Lavelle 1993 = The Sorrow and the Pity: A Prolegomenon to a History of Athens under the Peisistratids, c. 560-510 B.C.
Lavelle 2005 = Fame, Money and Power: The Rise Of Peisistratos and "Democratic Tyranny at Athens
McGlew 1993 = Tyranny and Political Culture in Ancient Greece
Mosse 1969 = La Tirannie dans la Grece Antique
Nillson 1972 = Cults, Myths, Oracles, and Politics in Ancient Greece
Sancisi = The Tyranny of Peisistratos
Seltman 1960 = Greek Coins
Stanton 1990 = Athenian Politics c. 800-500 BC: A Sourcebook
Van der Vin 2000 = Coins in Athens at the Time of Peisistratos
White 1955 = Greek Tyranny
מי מדבר על מה
אנדרוז 1956: מילטיאדיטים והאולימפיאדה, עמ' 110; עבודות ציבוריות (המקדש לזאוס ואתנה והמעיינות) הקשורות לפולחנים לאומיים, עמ' 111; טיהור דלוס, עמ' 112; עידוד פולחן לאומי והפאנאתנאיה, עמ' 113-114;
בורדמן 1975: השימוש שעשה פיסיסטראטוס במיתוס של הרקלס כדי להשתלט על אלאוסיס.
דויסון 1955: דיון בשאלה מתי שולבו שירי הומרוס בפאנאתנאיה והאם כתב הומרוס הורדו לכתב בפעם הראשונה. קובע שהיה זה היפרכוס ולא פיסיסטראטוס ששילב את דיקלום כתבי הומרוס.
דויסון 1958: פאנאתנאיה.
פורסט 1966: מטבעות הינשוף ואתנה, עמ' 180, 186; הרצון להתרחק מהאלקמיונידים ומהקללה, עמ' 180; הפאנאתנאיה, פסטיבל דיוניסוס ופולחן אלאוסיס, עמ' 186.
פרוסט 1990: איחוד אטיקה כאמצעי לעוצמה פוליטית.
הייד 1944: הטענה הבעייתית שטיראן ביוון הארכאית לא היה צריך תעמולה.
לאוול 1993: המיתוס על האזהרה מפיסיסטראטוס - משטרו הוא רצון האלים;
מקגלו 1993: פיסיסטראטוס מוטיב האלות והרקלס; פיסיסטראטוס ומוטיב האלה כעונש מן האלים.
נילסון 1972: על השימוש במיתוס להשגת רווח פוליטי ביוון הארכאית בכלליות ועל השימוש של פיסיסטראטוס; מוצאו של פיסיסטראטוס ממלכי אטיקה הקדומים.
סלטמן 1960: מטבעות הינשופים שהטביע פיסיסטראטוס.
סטנטון 1990: פאנאתנאיה ותזאוס, עמ' 16 הערה 3; הפסטיבלים והפולחנים הלאומיים, עמ' 103-104; טיהור דלוס, עמ' 105; מעשיהם של בני פיסיסטראטוס, עמ' 111; דלפי, עמ' 112, 116; המשחקים האולימפיים ומילטאדס, עמ' 114-115; היפרכוס ותחריות השירה בפאנאתנאיה, עמ' 118.
וייט 1955: מיתוס המעיינות וחסות על האמנויות, עמ' 12; איחוד אטיקה והפולחנים הלאומיים, עמ' 16;
קונור 1987: בעניין אתנה ופיסיסטראטוס, טוען שפיסיסטראטוס לא משווה את עצמו להרקלס אלא מציג את אתנה כפטרונית שלו והוא בן אדם ולא אל הממלא אחר רצונה של פטרונית העיר.