הבדלים בין גרסאות בדף "אייל מאיר אינדקס פרטי מחקר מודרניים לעבודה בקורס גיאופוליטיקה של יוון הקלאסית"
מ |
מ |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[אייל מאיר הגיאופוליטיקה של יוון הקלאסית]] | [[אייל מאיר הגיאופוליטיקה של יוון הקלאסית]] | ||
<div dir="ltr" align="left"> | <div dir="ltr" align="left"> | ||
− | + | [[Andrewes 1956]] = The Greek Tyrants | |
− | + | [[Blok 2000]] = Phye's Procession | |
− | + | [[Boardman 1975]] = Herakles, Peisistratos and Eleusis | |
− | + | [[Boardman 1989]] Herakles, Peisistratos and the Unconvinced | |
− | + | [[Connor 1987]] = Tribes, Festivals and Processions | |
− | + | [[Cook 1987]] =Pots and Pisistratan Propaganda | |
− | + | [[Davison 1955]] = Peisistratus and Homer | |
− | + | [[Davison 1958]] = Notes on the Panathenaea | |
− | + | [[Ellul 1972]] = Propaganda: The Formation of Men's Attitudes | |
− | + | [[Forrest 1966]] = The Emergence of Greek Democracy | |
− | + | [[Frost 1990]] = Peisistrayos, The Cults, and the Unification of Attica | |
− | + | [[Gammie 1986]] = Herodotus on Kings and Tyrants | |
− | + | [[Hall 2007]] = A history of the archaic Greek world :ca. 1200-479 BCE | |
− | + | [[Hyde 1944]] = The Greek Tyrannies | |
− | + | [[Jowett & O'Donnel 1986]] = Propaganda and Persuasion | |
− | + | [[Lavelle 1993]] = The Sorrow and the Pity: A Prolegomenon to a History of Athens under the Peisistratids, c. 560-510 B.C. | |
− | + | [[Lavelle 2005]] = Fame, Money and Power: The Rise Of Peisistratos and "Democratic Tyranny at Athens | |
− | + | [[McGlew 1993]] = Tyranny and Political Culture in Ancient Greece | |
− | + | [[Mosse 1969|Mossé 1969]] = La Tirannie dans la Grece Antique | |
− | + | [[Nillson 1972]] = Cults, Myths, Oracles, and Politics in Ancient Greece | |
− | + | [[Pearson 1954]] = Real and Conventional Personalities in Greek History | |
− | + | [[Sancisi 2000]] = The Tyranny of Peisistratos | |
− | + | [[Seltman 1960]] = Greek Coins | |
− | + | [[Stanton 1990]] = Athenian Politics c. 800-500 BC: A Sourcebook | |
− | + | [[Van der Vin 2000]] = Coins in Athens at the Time of Peisistratos | |
− | + | [[White 1955]] = Greek Tyranny | |
<div dir="rtl" align="right"></div></div> | <div dir="rtl" align="right"></div></div> | ||
= מי מדבר על מה = | = מי מדבר על מה = |
גרסה מ־11:34, 27 בספטמבר 2010
אייל מאיר הגיאופוליטיקה של יוון הקלאסית
Andrewes 1956 = The Greek Tyrants
Blok 2000 = Phye's Procession
Boardman 1975 = Herakles, Peisistratos and Eleusis
Boardman 1989 Herakles, Peisistratos and the Unconvinced
Connor 1987 = Tribes, Festivals and Processions
Cook 1987 =Pots and Pisistratan Propaganda
Davison 1955 = Peisistratus and Homer
Davison 1958 = Notes on the Panathenaea
Ellul 1972 = Propaganda: The Formation of Men's Attitudes
Forrest 1966 = The Emergence of Greek Democracy
Frost 1990 = Peisistrayos, The Cults, and the Unification of Attica
Gammie 1986 = Herodotus on Kings and Tyrants
Hall 2007 = A history of the archaic Greek world :ca. 1200-479 BCE
Hyde 1944 = The Greek Tyrannies
Jowett & O'Donnel 1986 = Propaganda and Persuasion
Lavelle 1993 = The Sorrow and the Pity: A Prolegomenon to a History of Athens under the Peisistratids, c. 560-510 B.C.
Lavelle 2005 = Fame, Money and Power: The Rise Of Peisistratos and "Democratic Tyranny at Athens
McGlew 1993 = Tyranny and Political Culture in Ancient Greece
Mossé 1969 = La Tirannie dans la Grece Antique
Nillson 1972 = Cults, Myths, Oracles, and Politics in Ancient Greece
Pearson 1954 = Real and Conventional Personalities in Greek History
Sancisi 2000 = The Tyranny of Peisistratos
Seltman 1960 = Greek Coins
Stanton 1990 = Athenian Politics c. 800-500 BC: A Sourcebook
Van der Vin 2000 = Coins in Athens at the Time of Peisistratos
White 1955 = Greek Tyranny
מי מדבר על מה
אנדרוז 1956: מילטיאדיטים והאולימפיאדה, עמ' 110; עבודות ציבוריות (המקדש לזאוס ואתנה והמעיינות) הקשורות לפולחנים לאומיים, עמ' 111; טיהור דלוס, עמ' 112; עידוד פולחן לאומי והפאנאתנאיה, עמ' 113-114;
בורדמן 1975: השימוש שעשה פיסיסטראטוס במיתוס של הרקלס כדי להשתלט על אלאוסיס.
דויסון 1955: דיון בשאלה מתי שולבו שירי הומרוס בפאנאתנאיה והאם כתב הומרוס הורדו לכתב בפעם הראשונה. קובע שהיה זה היפרכוס ולא פיסיסטראטוס ששילב את דיקלום כתבי הומרוס.
דויסון 1958: פאנאתנאיה.
פורסט 1966: מטבעות הינשוף ואתנה, עמ' 180, 186; הרצון להתרחק מהאלקמיונידים ומהקללה, עמ' 180; הפאנאתנאיה, פסטיבל דיוניסוס ופולחן אלאוסיס, עמ' 186.
פרוסט 1990: איחוד אטיקה כאמצעי לעוצמה פוליטית.
הייד 1944: הטענה הבעייתית שטיראן ביוון הארכאית לא היה צריך תעמולה.
לאוול 1993: המיתוס על האזהרה מפיסיסטראטוס - משטרו הוא רצון האלים;
מקגלו 1993: פיסיסטראטוס מוטיב האלות והרקלס; פיסיסטראטוס ומוטיב האלה כעונש מן האלים.
נילסון 1972: על השימוש במיתוס להשגת רווח פוליטי ביוון הארכאית בכלליות ועל השימוש של פיסיסטראטוס; מוצאו של פיסיסטראטוס ממלכי אטיקה הקדומים.
סלטמן 1960: מטבעות הינשופים שהטביע פיסיסטראטוס.
סטנטון 1990: פאנאתנאיה ותזאוס, עמ' 16 הערה 3; הפסטיבלים והפולחנים הלאומיים, עמ' 103-104; טיהור דלוס, עמ' 105; מעשיהם של בני פיסיסטראטוס, עמ' 111; דלפי, עמ' 112, 116; המשחקים האולימפיים ומילטאדס, עמ' 114-115; היפרכוס ותחריות השירה בפאנאתנאיה, עמ' 118.
וייט 1955: מיתוס המעיינות וחסות על האמנויות, עמ' 12; איחוד אטיקה והפולחנים הלאומיים, עמ' 16;
קונור 1987: בעניין אתנה ופיסיסטראטוס, טוען שפיסיסטראטוס לא משווה את עצמו להרקלס אלא מציג את אתנה כפטרונית שלו והוא בן אדם ולא אל הממלא אחר רצונה של פטרונית העיר.