הבדלים בין גרסאות בדף "אייל מאיר אינדקס פרטי מחקר מודרניים לעבודה בקורס גיאופוליטיקה של יוון הקלאסית"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
 
מ
 
(13 גרסאות ביניים של אותו משתמש אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
[[אייל מאיר הגיאופוליטיקה של יוון הקלאסית]]
+
[[אייל מאיר הגיאופוליטיקה של יוון הקלאסית]]  
 +
 
 +
[[דוד 2002]] = הדמוקרטיה הקלסית
 +
 
 +
[[סטרול 2007]] = תעמולה אגוניסטית באתונה במאה השישית לפנה"ס
 +
 
 +
[[עמית 1984]] = תולדות יוון הקלאסית
 +
 
 +
<div dir="ltr" align="left">
 +
[[Andrewes 1956]] = The Greek Tyrants
 +
 
 +
[[Blok 2000]] = Phye's Procession
 +
 
 +
[[Boardman 1975]] = Herakles, Peisistratos and Eleusis
 +
 
 +
[[Boardman 1989]] Herakles, Peisistratos and the Unconvinced
 +
 
 +
[[Connor 1987]] = Tribes, Festivals and Processions
 +
 
 +
[[Cook 1987]] =Pots and Pisistratan Propaganda
 +
 
 +
[[Davison 1955]] = Peisistratus and Homer
 +
 
 +
[[Davison 1958]] = Notes on the Panathenaea
 +
 
 +
[[Ellul 1972]] = Propaganda: The Formation of Men's Attitudes
 +
 
 +
[[Forrest 1966]] = The Emergence of Greek Democracy
 +
 
 +
[[Frost 1990]] = Peisistrayos, The Cults, and the Unification of Attica
 +
 
 +
[[Gammie 1986]] = Herodotus on Kings and Tyrants
 +
 
 +
[[Hall 2007]] = A history of the archaic Greek world&nbsp;:ca. 1200-479 BCE
 +
 
 +
[[Hyde 1944]] = The Greek Tyrannies
 +
 
 +
[[Jowett & O'Donnel 1986]] = Propaganda and Persuasion
 +
 
 +
[[Lavelle 1993]] = The Sorrow and the Pity: A Prolegomenon to a History of Athens under the Peisistratids, c. 560-510 B.C.
 +
 
 +
[[Lavelle 2005]] = Fame, Money and Power: The Rise Of Peisistratos and "Democratic Tyranny at Athens
 +
 
 +
[[McGlew 1993]] = Tyranny and Political Culture in Ancient Greece
 +
 
 +
[[Mosse 1969|Mossé 1969]] = La Tirannie dans la Grece Antique
 +
 
 +
[[Nillson 1972]] = Cults, Myths, Oracles, and Politics in Ancient Greece
 +
 
 +
[[Pearson 1954]] = Real and Conventional Personalities in Greek History
 +
 
 +
[[Sancisi 2000]] = The Tyranny of Peisistratos
 +
 
 +
[[Seltman 1960]] = Greek Coins
 +
 
 +
[[Stanton 1990]] = Athenian Politics c. 800-500 BC: A Sourcebook
 +
 
 +
[[Van der Vin 2000]] = Coins in Athens at the Time of Peisistratos
 +
 
 +
[[White 1955]] = Greek Tyranny
 +
<div dir="rtl" align="right"></div></div>
 +
= מי מדבר על מה =
 +
 
 +
'''אנדרוז 1956''': מילטיאדיטים והאולימפיאדה, עמ' 110; עבודות ציבוריות (המקדש לזאוס ואתנה והמעיינות) הקשורות לפולחנים לאומיים, עמ' 111; טיהור דלוס, עמ' 112; עידוד פולחן לאומי והפאנאתנאיה, עמ' 113-114;
 +
 
 +
'''בורדמן 1975''': השימוש שעשה פיסיסטראטוס במיתוס של הרקלס כדי להשתלט על אלאוסיס.
 +
 
 +
'''דויסון 1955''': דיון בשאלה מתי שולבו שירי הומרוס בפאנאתנאיה והאם כתב הומרוס הורדו לכתב בפעם הראשונה. קובע שהיה זה היפרכוס ולא פיסיסטראטוס ששילב את דיקלום כתבי הומרוס.
 +
 
 +
'''דויסון 1958''': פאנאתנאיה.
 +
 
 +
'''פורסט 1966''': מטבעות הינשוף ואתנה, עמ' 180, 186; הרצון להתרחק מהאלקמיונידים ומהקללה, עמ' 180; הפאנאתנאיה, פסטיבל דיוניסוס ופולחן אלאוסיס, עמ' 186.
 +
 
 +
'''פרוסט 1990''': איחוד אטיקה כאמצעי לעוצמה פוליטית.
 +
 
 +
'''הייד 1944''': הטענה הבעייתית שטיראן ביוון הארכאית לא היה צריך תעמולה.
 +
 
 +
'''לאוול 1993''': המיתוס על האזהרה מפיסיסטראטוס - משטרו הוא רצון האלים;
 +
 
 +
'''מקגלו 1993''': פיסיסטראטוס מוטיב האלות והרקלס; פיסיסטראטוס ומוטיב האלה כעונש מן האלים.
 +
 
 +
'''נילסון 1972''': על השימוש במיתוס להשגת רווח פוליטי ביוון הארכאית בכלליות ועל השימוש של פיסיסטראטוס; מוצאו של פיסיסטראטוס ממלכי אטיקה הקדומים.
 +
 
 +
'''סלטמן 1960''': מטבעות הינשופים שהטביע פיסיסטראטוס.
 +
 
 +
'''סטנטון 1990''': פאנאתנאיה ותזאוס, עמ' 16 הערה 3; הפסטיבלים והפולחנים הלאומיים, עמ' 103-104; טיהור דלוס, עמ' 105; מעשיהם של בני פיסיסטראטוס, עמ' 111; דלפי, עמ' 112, 116; המשחקים האולימפיים ומילטאדס, עמ' 114-115; היפרכוס ותחריות השירה בפאנאתנאיה, עמ' 118.
 +
 
 +
'''וייט 1955''': מיתוס המעיינות וחסות על האמנויות, עמ' 12; איחוד אטיקה והפולחנים הלאומיים, עמ' 16;
 +
 
 +
'''קונור 1987''': בעניין אתנה ופיסיסטראטוס, טוען שפיסיסטראטוס לא משווה את עצמו להרקלס אלא מציג את אתנה כפטרונית שלו והוא בן אדם ולא אל הממלא אחר רצונה של פטרונית העיר.

גרסה אחרונה מ־14:59, 28 בספטמבר 2010

אייל מאיר הגיאופוליטיקה של יוון הקלאסית

דוד 2002 = הדמוקרטיה הקלסית

סטרול 2007 = תעמולה אגוניסטית באתונה במאה השישית לפנה"ס

עמית 1984 = תולדות יוון הקלאסית

Andrewes 1956 = The Greek Tyrants

Blok 2000 = Phye's Procession

Boardman 1975 = Herakles, Peisistratos and Eleusis

Boardman 1989 Herakles, Peisistratos and the Unconvinced

Connor 1987 = Tribes, Festivals and Processions

Cook 1987 =Pots and Pisistratan Propaganda

Davison 1955 = Peisistratus and Homer

Davison 1958 = Notes on the Panathenaea

Ellul 1972 = Propaganda: The Formation of Men's Attitudes

Forrest 1966 = The Emergence of Greek Democracy

Frost 1990 = Peisistrayos, The Cults, and the Unification of Attica

Gammie 1986 = Herodotus on Kings and Tyrants

Hall 2007 = A history of the archaic Greek world :ca. 1200-479 BCE

Hyde 1944 = The Greek Tyrannies

Jowett & O'Donnel 1986 = Propaganda and Persuasion

Lavelle 1993 = The Sorrow and the Pity: A Prolegomenon to a History of Athens under the Peisistratids, c. 560-510 B.C.

Lavelle 2005 = Fame, Money and Power: The Rise Of Peisistratos and "Democratic Tyranny at Athens

McGlew 1993 = Tyranny and Political Culture in Ancient Greece

Mossé 1969 = La Tirannie dans la Grece Antique

Nillson 1972 = Cults, Myths, Oracles, and Politics in Ancient Greece

Pearson 1954 = Real and Conventional Personalities in Greek History

Sancisi 2000 = The Tyranny of Peisistratos

Seltman 1960 = Greek Coins

Stanton 1990 = Athenian Politics c. 800-500 BC: A Sourcebook

Van der Vin 2000 = Coins in Athens at the Time of Peisistratos

White 1955 = Greek Tyranny

מי מדבר על מה

אנדרוז 1956: מילטיאדיטים והאולימפיאדה, עמ' 110; עבודות ציבוריות (המקדש לזאוס ואתנה והמעיינות) הקשורות לפולחנים לאומיים, עמ' 111; טיהור דלוס, עמ' 112; עידוד פולחן לאומי והפאנאתנאיה, עמ' 113-114;

בורדמן 1975: השימוש שעשה פיסיסטראטוס במיתוס של הרקלס כדי להשתלט על אלאוסיס.

דויסון 1955: דיון בשאלה מתי שולבו שירי הומרוס בפאנאתנאיה והאם כתב הומרוס הורדו לכתב בפעם הראשונה. קובע שהיה זה היפרכוס ולא פיסיסטראטוס ששילב את דיקלום כתבי הומרוס.

דויסון 1958: פאנאתנאיה.

פורסט 1966: מטבעות הינשוף ואתנה, עמ' 180, 186; הרצון להתרחק מהאלקמיונידים ומהקללה, עמ' 180; הפאנאתנאיה, פסטיבל דיוניסוס ופולחן אלאוסיס, עמ' 186.

פרוסט 1990: איחוד אטיקה כאמצעי לעוצמה פוליטית.

הייד 1944: הטענה הבעייתית שטיראן ביוון הארכאית לא היה צריך תעמולה.

לאוול 1993: המיתוס על האזהרה מפיסיסטראטוס - משטרו הוא רצון האלים;

מקגלו 1993: פיסיסטראטוס מוטיב האלות והרקלס; פיסיסטראטוס ומוטיב האלה כעונש מן האלים.

נילסון 1972: על השימוש במיתוס להשגת רווח פוליטי ביוון הארכאית בכלליות ועל השימוש של פיסיסטראטוס; מוצאו של פיסיסטראטוס ממלכי אטיקה הקדומים.

סלטמן 1960: מטבעות הינשופים שהטביע פיסיסטראטוס.

סטנטון 1990: פאנאתנאיה ותזאוס, עמ' 16 הערה 3; הפסטיבלים והפולחנים הלאומיים, עמ' 103-104; טיהור דלוס, עמ' 105; מעשיהם של בני פיסיסטראטוס, עמ' 111; דלפי, עמ' 112, 116; המשחקים האולימפיים ומילטאדס, עמ' 114-115; היפרכוס ותחריות השירה בפאנאתנאיה, עמ' 118.

וייט 1955: מיתוס המעיינות וחסות על האמנויות, עמ' 12; איחוד אטיקה והפולחנים הלאומיים, עמ' 16;

קונור 1987: בעניין אתנה ופיסיסטראטוס, טוען שפיסיסטראטוס לא משווה את עצמו להרקלס אלא מציג את אתנה כפטרונית שלו והוא בן אדם ולא אל הממלא אחר רצונה של פטרונית העיר.