הבדלים בין גרסאות בדף "אלכסנדר בירושלם שמעון הצדיק"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
(טקסט)
(נושׂאים)
שורה 7: שורה 7:
  
 
=נושׂאים=
 
=נושׂאים=
 +
 +
==אנטיפטריס==
 +
 +
*[[Tropper 2013]] ע 143: אנטיפטריס היא מקום הגיוני עבור ירושלמים לתפוס את מי שנוסע בכביש החוף, ואין לראות באזכורה סימן לרקע היסטורי עובדתי לסיפור (כך [[Goldstein 1993]] 73, [[גולן 1982]] 50).
 +
 +
 +
עוד מקומות בחז״ל:
 +
*(בימי חזקיהו) בדקו מדן ועד באר שבע, ולא מצאו עם הארץ; מגבת ועד אנטיפרס, ולא מצאו איש ואשה תינוק ותינוקת שלא היו בקיאים בהלכות טומאה וטהרה. (בבלי סנהדרין צ"ד)
 +
*בראשית רבה סא ג - תלמידים של עקיבא מגבת ועד אנטיפרס
 +
 
==מתי נכתב הסיפור?==
 
==מתי נכתב הסיפור?==
 
*[[Tropper 2013]] ע 115: It seems quite possible that the rabbinic account of this legend was already formulated in tannaitic times.
 
*[[Tropper 2013]] ע 115: It seems quite possible that the rabbinic account of this legend was already formulated in tannaitic times.

גרסה מ־15:01, 25 בפברואר 2016

ביתנושׂאיםהקדמותהרומאנס היווניגביהא בן-פסיסאשמעון הצדיקיוספוסאבות כנסיה ושאר בֻּזנטיםהרומאנס הסוריהרומאנס העבריהגרסא השומרוניתמתוס והיסטוריא


טקסט

  • Tropper 2013 ע 137: גרסת הבבלי וכ״י פרמא למגילת תענית מספיק קרובים כדי להחשב גרסא אחת; כ״י אוקספורד שונה, אבל נחות בשל שיבושים. ברור שהשלוש מגיעות ממסורת אחת.

נושׂאים

אנטיפטריס

  • Tropper 2013 ע 143: אנטיפטריס היא מקום הגיוני עבור ירושלמים לתפוס את מי שנוסע בכביש החוף, ואין לראות באזכורה סימן לרקע היסטורי עובדתי לסיפור (כך Goldstein 1993 73, גולן 1982 50).


עוד מקומות בחז״ל:

  • (בימי חזקיהו) בדקו מדן ועד באר שבע, ולא מצאו עם הארץ; מגבת ועד אנטיפרס, ולא מצאו איש ואשה תינוק ותינוקת שלא היו בקיאים בהלכות טומאה וטהרה. (בבלי סנהדרין צ"ד)
  • בראשית רבה סא ג - תלמידים של עקיבא מגבת ועד אנטיפרס

מתי נכתב הסיפור?

  • Tropper 2013 ע 115: It seems quite possible that the rabbinic account of this legend was already formulated in tannaitic times.

רשימת קריאה

ביתנושׂאיםהקדמותהרומאנס היווניגביהא בן-פסיסאשמעון הצדיקיוספוסאבות כנסיה ושאר בֻּזנטיםהרומאנס הסוריהרומאנס העבריהגרסא השומרוניתמתוס והיסטוריא