הבדלים בין גרסאות בדף "נורמות"

מתוך Amitay.haifa.ac.il
קפיצה אל:ניווט, חיפוש
(מחיקת חלקים לא רלוונטיים)
מ
שורה 9: שורה 9:
 
== '''<font color="#800517">תחת עריכה </font> '''  ==
 
== '''<font color="#800517">תחת עריכה </font> '''  ==
  
כאשר רוצים לערוך דף כלשהו בויקי, רושמים בראש העמוד את ההודעה הבאה:  
+
כאשר רוצים לערוך דף כלשהו בויקי, רושמים בראש העמוד את ההודעה הבאה:<br>
 
 
תחת עריכה --[[משתמש:Oamitay|ד"ר א.]] 13:01, 28 באוקטובר 2009 (UTC)
 
  
 
מצרפים חתימה, ושומרים מיד את הדף.  
 
מצרפים חתימה, ושומרים מיד את הדף.  
שורה 19: שורה 17:
 
בסיום העריכה, יש להסיר הודעה זו. אי הסרת ההתראה - "תוקעת" את הדף ולא מאפשרת את שינויו על ידי אחרים!  
 
בסיום העריכה, יש להסיר הודעה זו. אי הסרת ההתראה - "תוקעת" את הדף ולא מאפשרת את שינויו על ידי אחרים!  
  
החתימה מאפשרת לנו לאתר "תקיעות" (אם חלף התאריך המצוין בה זה מכבר).  
+
החתימה מאפשרת לנו לאתר "תקיעות" (אם חלף התאריך המצוין בה זה מכבר).
  
 
== '''<font color="#800517">סדר ההודעות והשיחות </font> '''  ==
 
== '''<font color="#800517">סדר ההודעות והשיחות </font> '''  ==

גרסה מ־22:37, 28 באוקטובר 2009

נורמות ויקי של קהילת הלמידה בשנה"ל תש"ע

בדף זה נרכז את נורמות העבודה המוסכמות בקהילת הלומדים בשנה"ל תש"ע בסביבת Wiki.

נורמת הנורמות

כל נורמה שמופיעה בדף זה וסותרת נורמה קודמת לה מחייבת את כותבה להתייחס לכך בשעור בכדי שניתן יהיה להסירה. כלל זה חל גם על נורמה זו!!

תחת עריכה

כאשר רוצים לערוך דף כלשהו בויקי, רושמים בראש העמוד את ההודעה הבאה:

מצרפים חתימה, ושומרים מיד את הדף.

הודעה זו היא התרעה לכל אחד מאיתנו - שדף זה נמצא בעריכה ברגע זה, ואין לערוך בו שינויים -- עד שההודעה תוסר. חשוב לסמן את השינוי - בעת השמירה - כ"זהו שינוי משני" (בתחתית הדף).

בסיום העריכה, יש להסיר הודעה זו. אי הסרת ההתראה - "תוקעת" את הדף ולא מאפשרת את שינויו על ידי אחרים!

החתימה מאפשרת לנו לאתר "תקיעות" (אם חלף התאריך המצוין בה זה מכבר).

סדר ההודעות והשיחות

  1. סדר ההודעות בדפי הויקי שבאתר, למשל, בדפי השיחה האישיים, בדף הודעות וחדשות, הוא מהחדש לישן. את החדש כותבים למעלה, בראש הדף. סדר זה מקל על הקוראים למצוא מיד (בראש הדף) את התוספות האחרונות, מבלי להצטרך לגלול לתחתית הדף.
  2. לנושאים חדשים יש לתת כותרת משמעותית מדרגה 2 (בחרו "A" מתפריט העריכה). אז מופיע באופן אוטומטי קו מפריד בין הנושאים. כשיש בדף אחד מעל ארבעה נושאים, גם מופיע תפריט באופן אוטומטי בראש הדף.
  3. אם יש דיון ושיחה על אותו נושא, כל משפט חדש מתווסף בתחתית הדיון ומוזח פנימה לעומת קודמו בעזרת הוספת "נקודותיים". למשל בתחילת ההערה הראשונה מוסיפים ":", בתחילת ההערה השנייה מוסיפים "::", וכך הלאה. הנה דוגמה לדף שיחה של דני, שמתנהל לפי עקרונות אלו.

שימוש בחתימה אישית בעברית

1. בסיום טקסט בתוך "שיחה" - יש לחתום באמצעות סרגל העריכה (כפתור "חתימה+שעה", שני משמאל)

2. חתימה בעברית נכנסים בסרגל העליון ל"ההעדפות שלי", ללשונית "פרטי משתמש". מכניסים שם בסעיף של "כינוי (לחתימות)" את השם בעברית (שם פרטי ושם משפחה), ואז בכל פעם שמוסיפים חתימה אישית על הודעה -- היא מופיעה בעברית ולא באנגלית.

כתיבה לחבר קהילה

ניתן לפנות לחבר קהילה דרך דף השיחה, שצמוד למרחב העבודה שלו. ברגע שתשמרו את הודעתכם, הודעת דוא"ל תשלח אליו אוטומטית, ותפנה את תשומת ליבו לשינוי, שחל בדף השיחה שלו.

הוספת ערך חדש לדף מושגים

רוצים ליצור ערך חדש?

  1. בדקו תחילה, שהמושג אינו קיים כבר באתר שלנו בעזרת פונקציית ה"חיפוש" הנמצאת בתפריט מצד ימין.
  2. אם הוא קיים באתר, קשרו את המושג לדף הקיים. ראו דף עזרה, כדי לראות כיצד יוצרים סוגים שונים של קישורים.
  3. אם הוא לא קיים עדיין באתר, צרו דף חדש עבור המושג החדש.
  4. שם המושג חייב להיות מדויק ככל האפשר, לכן חשבו פעמיים לפני שאתם פותחים מושג חדש.
  5. שם המושג ייכתב באנגלית עם אותיות גדולות בראש כל מילה (Capital Letters). למשל, במקום "קנאות ושׂהידיות", כתבו Zealotry and Martyrdom (ולא zealotry and martyrdom). בגוף הדף יש להוסיף את תרגום המונח לעברית או את התעתיק שלו.
  6. הוסיפו קישור למושג החדש בדף מושגים. שימו לב שיש להציב את הערך במקומו על פי הא"ב האנגלי.
  7. אם פתחתם קישור (אדום) של מושג חדש, עדכנו גם את דף המושגים בהתאמה (חובה זו מוטלת על פותח הקישור).
  8. בראש כל ערך חדש יש להוסיף קישורים לויקיפדיא האנגלית והעברית (ולשׂפות נוספות היכן שנחוץ). לדוגמא ראו הערך על יוליוס ולהאוזן

הוספת תקציר לכל תרומה

בתחתית דף העריכה יש שדה בשם "תקציר". כאשר פותחים דף חדש, או משנים תוכן קיים, או מוסיפים תוכן חדש, הוסיפו תקציר לדף. התקציר יכול להקל על כולנו כי הוא מגדיר את סוג התרומה, או את תוכנה של ההוספה. מה שכתבתם בתקציר ניתן לראות בדף "היסטוריה", או בדף "שינויים אחרונים". חשוב ביותר: אם השינוי קטן, הגדירו אותו כ"זהו שינוי משני".